Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reinigen van een 30D met scotch - wie wil het me eens voordoen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Reinigen van een 30D met scotch - wie wil het me eens voordoen?

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
    Hoe kijk jij of ie schoon is?
    Vertel hoe jij het doet, jij zegt tenslotte dat de scotch methode niet werkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
      Een goede truuk om te zien of je sensor schoon is, is een word document te openen dat volledig blanco is. Dus je hebt een wit scherm.
      Dan neem je een foto met diafragma 22 (zo klein mogelijk).
      Je zet de foto over op je pc.
      Dan bekijk je de foto in fotoshop en zet de levels naar AUTO LEVELS...en dan zie je meteen je bad spots opduiken en weet je of je sensor schoon is of niet.

Dit is de methode van Roland die mij ooit getoond en geleerd heeft hoe ik mijn sensor moet schoonmaken.
      Ik gebruik een kleine pannelikker van Dille en Kamille. Heb de zijkanden eraf gesneden. Doe er een velletje pec-pads op (ik neem die met een pincet uit het pakje). Doe dat op de pannelikker, plakband errond en dan op de top 2 druppeltjes zuivere methanol (gevaarlijk voor blindheid he, dus voorzichtigheid is geboden hier). En dan reinig ik mijn sensor zoals aangegeven in de video (link hieronder).

http://users.telenet.be/belgiumdigit...gen_deel-2.wmv
      Alstublieft. Zo moet het dus. En laat ik nu ook ooit bij Roland langsgeweest zijn

't Is in wezen exact hetzelfde als swabs en eclipse. Let vooral op AUTO LEVELS. Daarmee zie je pas écht of ie schoon is of niet.
      ______
      www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
        Alstublieft. Zo moet het dus. En laat ik nu ook ooit bij Roland langsgeweest zijn

't Is in wezen exact hetzelfde als swabs en eclipse. Let vooral op AUTO LEVELS. Daarmee zie je pas écht of ie schoon is of niet.
        Ja he...met deze methode werkt het perfect !
        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Working...
        X