Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon en Canon verkoopscijfers Japan S1 2007

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nikon en Canon verkoopscijfers Japan S1 2007

    Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
    b.v. Pentax... K10D...schitterend toestel... maar wie zegt dat ze binnen 5 jaar nog bestaan (concurrentie Sony, die alle sensors maakt biijv.)
    Dat Pentax er het bijltje gaat bij neerleggen wordt al decenia lang verkondigd, maar toch blijven ze rustig meedoen. 't Is niet omdat ze geen marktleider zijn dat ze zullen verdwijnen hé. Als je de trend van Pentax sinds de weliswaar nogal late introductie van hun eerste DSLR (de *istD) volgt, dan is die consistent in stijgende lijn, zowel kwa verkoop als kwa systeem (objectieven, flitsers, e.d.). Beter dan ineens erg veel te investeren om een grote brok van de markt in te nemen, en dan die investering niet terug kunnen winnen door verkeerde inschatting en boem... gedaan...

    Ik ben al jaren gerust dat Pentax nog wat mee zal draaien. En ik denk dat dat voor Olympus ook wel zal gelden hoor...

    En zelfs al houdt Pentax ermee op, Samsung heeft zich aan de K-vatting verbonden, en zal op dit systeem dan wel verder bouwen. 't Is dus niet alsof je je objectieven van de ene dag op de andere in de vuilbak zal moeten werpen hé... Samsung is there to stay!

    M.i. niet echt een argument voor DSLR keuze...

    Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

    Comment


    • #32
      Re: Nikon en Canon verkoopscijfers Japan S1 2007

      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      Duidelijk dat je weinig afweet van marktstrategie (ik ook niet hoor !!) maar als je er vanuit gaat dat kandidaat kopers rationeel denken ben je verkeert.
      Sterk hoor, zeggen dat je er weinig van af weet en dan oordelen over anderen of ze er wel iets van weten.

      Feit is dat bijna elke verkoper, forum, etc... de D40x aanraadt boven de D40 en mensen voorstelt om door te sparen.

      En bijna alle kandidaat-kopers zijn irrationele debielen? En 100 euro op een aankoop van 800 wat enkele jaren kan dienen is een ander perspectief dan louter 100.

      tja...

      Comment


      • #33
        Re: Nikon en Canon verkoopscijfers Japan S1 2007

        Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
        b.v. Pentax... K10D...schitterend toestel... maar wie zegt dat ze binnen 5 jaar nog bestaan (concurrentie Sony, die alle sensors maakt biijv.)
        Eén van de beste quotes op dpreview:
        'Pentax has been dead for more tna twenty years now, it's just that they don't know it yet...'

        Vrij vertaald: om de zoveel tijd steekt weeral een nieuwe roddel de kop op dat Pentax op sterven na dood is, maar ondertussen blijven ze wel een innovatief bedrijf (ook op fotogebied.)
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #34
          Re: Nikon en Canon verkoopscijfers Japan S1 2007

          Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
          Eén van de beste quotes op dpreview:
          'Pentax has been dead for more tna twenty years now, it's just that they don't know it yet...'
          Dit lijkt me inderdaad sterk, en ik zou het zeer jammer vinden indien Pentax zou verdwijnen. Ik vind dat ze op het ogenblik zeer sterk bezig zijn, en de 10D verdient zeker zijn plaats in de huidige DSLR markt. Dus ik denk dat je op dit punt wel gerust kan zijn. De reviews van dit toestel zijn unaniem : "een dijk van een toestel".

          Off-topic : ik heb gisteren nog een review gelezen van de 10D. En hierin stelden ze dat de Jpegs van (marginaal) mindere kwaliteit waren dan de concurrentie, maar dat de Raws scherper waren. Vooral in het DNG-formaat blijkt dit toestel schitterende resultaten te halen. Dus Pentax-gebruikers, indien je dit nog niet geprobeerd hebt, doen zou ik zeggen. Dit vraagt hooguit een extra investering in een geheugenkaartje, en een beetje tijd.
          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

          Comment


          • #35
            Re: Nikon en Canon verkoopscijfers Japan S1 2007

            Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
            De dag dat betere verkoopscijfers van de fabrikant van mijn merk van toestel me helpen om betere foto's te maken, dan wordt deze discussie relevant. Nu is het puur tijdverlies, en zeker als het over godbetert Japan gaat.

            In plaats daarvan zou er beter eens een ronde tafel gehouden worden over onder welke omstandigheden en met welke gemoedstoestand je de beste foto's maakt, of wat jouw grootste passie is binnen de fotografie en waarom. Niks leuker dan mensen gepassioneerd horen vertellen over wat zij zo heerlijk vinden aan hun hobby. Helaas gebeurt dat hier niet. Blijkbaar is het bezitten van camera en lenzen belangrijker dan er je passie mee beleven. Hierboven staat enkel betweterig gezever.
            Neem het allemaal vooral niet persoonlijk hé, want persoonlijk ken ik hier weinig volk, maar écht gepassioneerde mensen zie ik hier niet zoveel.
            Dat gedrag komt je ook bij foto en videoclubs tegen: er wordt op zo'n bijeenkomst meer tijd besteed aan wat voor camera of pc ze bezitten dan over de foto's of video's die een lid gemaakt heeft, en dan is vaak nog de eerste vraag met welke camera heb je die gemaakt.
            Belangrijker vind ik als het over gereedschap gaat wat de service van de leverancier is en die is van Nikon belabbert.

            Comment


            • #36
              Re: Nikon en Canon verkoopscijfers Japan S1 2007

              Nikon verkoopt al goed sinds December 2006.
              Ik was er in Februari 2007 en toen zag ik hoe dat waarschijnlijk kwam. De D40 body ging er voor 360 Euro. De goedkoopste Canon was rond de 600 Euro. Op dat moment was de D40 body, voor zover al los leverbaar hier rond de 500 Euro.

              De D40 body gaat er nu 50300 Yen of te wel ongeveer 335 Euro

              Nu komt daar de lokale BTW 5% er weer bij, maar als vaste klant heb je zo weer 10% korting.
              Last edited by Hans Braakhuis; 29 juli 2007, 15:32.
              Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

              Comment


              • #37
                Re: Nikon en Canon verkoopscijfers Japan S1 2007

                Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                Off-topic : ik heb gisteren nog een review gelezen van de 10D. En hierin stelden ze dat de Jpegs van (marginaal) mindere kwaliteit waren dan de concurrentie, maar dat de Raws scherper waren. Vooral in het DNG-formaat blijkt dit toestel schitterende resultaten te halen. Dus Pentax-gebruikers, indien je dit nog niet geprobeerd hebt, doen zou ik zeggen. Dit vraagt hooguit een extra investering in een geheugenkaartje, en een beetje tijd.
                Is al meermaals aangehaald geweest, hier en op andere fora. Pentax gaat er van uit dat de K10D voor een publiek bestemd is die tot de enthousiastelingen behoort en dus geen schrik heeft voor nabewerkingen op de computer. Standaard uit de doos staat de camera zo ingesteld dat de jpg's nog maximaal kunnen nabewerkt worden: scherpte en contrast zijn laag gehouden. Als dat iemand niet zou bevallen kun je gewoon door enkele instellingen aan te passen jpg's maken die zich in scherpte en contrast kunnen meten met de beste. Dat was bij de ist D niet anders, maar ome Phil had daar geen boodschap aan, vandaar zijn opmerking over 'softe' jpg's in zijn reviews van de twee cams. Ome Phil noemt zich trouwens een pro, maar kan niet ff in de menu's duiken om één en ander in te stellen...

                Touwens mijn idee is dat je altijd in RAW dient te fotograferen: dan haal je altijd de maximale mogelijkheden uit de cam...
                http://www.digifotofreak.nl

                Comment


                • #38
                  Re: Nikon en Canon verkoopscijfers Japan S1 2007

                  Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                  Sterk hoor, zeggen dat je er weinig van af weet en dan oordelen over anderen of ze er wel iets van weten.

                  Feit is dat bijna elke verkoper, forum, etc... de D40x aanraadt boven de D40 en mensen voorstelt om door te sparen.

                  En bijna alle kandidaat-kopers zijn irrationele debielen? En 100 euro op een aankoop van 800 wat enkele jaren kan dienen is een ander perspectief dan louter 100.

                  tja...
                  Nee kanditaat kopers zijn geen irrationele debielen, een mens handelt vaak irrationeel zekers als het om aankopen gaat in het algemeen. Kanditaat kopers die zich voor het eerst in de DSLR wereld storten zijn dikwijls niet veeleisend (onwetend) en laten zich leiden door voornamelijk de prijs.
                  Nikon heeft met deze wetenschap en na een zeer goed marktonderzoek de D40, een goedkopere versie van de D50, op de markt gebracht om te concurreren tegen de Canon Rebel modellen en dit met groot succes. Haast onmiddelijk daarna hebben ze de D80x op de markt gebracht om hun verkoopcijfers nog op te drijven.
                  Grootste verkoop van DSLR's licht in het instapniveau, volgens de Japanse cijfers meer dan 50% en bij Canon zelfs rond de 80%

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nikon en Canon verkoopscijfers Japan S1 2007

                    <sarcastic mode on>
                    Bon, zullen we dan maar concluderen dat je betere foto's maakt met Nikon omdat die in Japan een groter marktaandeel hebben? Wel een D40 kopen, want daarvan zijn er het meest verkocht.
                    <sarcastic mode off>

                    Ik word al moe als ik dit lees...

                    Iemand trouwens nog goeie foto's gemaakt van 't weekend?
                    ______
                    www.vue.photo

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nikon en Canon verkoopscijfers Japan S1 2007

                      Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                      <sarcastic mode on>
                      Bon, zullen we dan maar concluderen dat je betere foto's maakt met Nikon omdat die in Japan een groter marktaandeel hebben? Wel een D40 kopen, want daarvan zijn er het meest verkocht.
                      <sarcastic mode off>

                      Ik word al moe als ik dit lees...

                      Iemand trouwens nog goeie foto's gemaakt van 't weekend?
                      Bwa, de wolkjes waren een beetje te bleek en overheersend, helaas.
                      Canon 350D
                      Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

                      Comment

                      Working...
                      X