Re: Nikon en Canon verkoopscijfers Japan S1 2007
Dat Pentax er het bijltje gaat bij neerleggen wordt al decenia lang verkondigd, maar toch blijven ze rustig meedoen. 't Is niet omdat ze geen marktleider zijn dat ze zullen verdwijnen hé. Als je de trend van Pentax sinds de weliswaar nogal late introductie van hun eerste DSLR (de *istD) volgt, dan is die consistent in stijgende lijn, zowel kwa verkoop als kwa systeem (objectieven, flitsers, e.d.). Beter dan ineens erg veel te investeren om een grote brok van de markt in te nemen, en dan die investering niet terug kunnen winnen door verkeerde inschatting en boem... gedaan...
Ik ben al jaren gerust dat Pentax nog wat mee zal draaien. En ik denk dat dat voor Olympus ook wel zal gelden hoor...
En zelfs al houdt Pentax ermee op, Samsung heeft zich aan de K-vatting verbonden, en zal op dit systeem dan wel verder bouwen. 't Is dus niet alsof je je objectieven van de ene dag op de andere in de vuilbak zal moeten werpen hé... Samsung is there to stay!
M.i. niet echt een argument voor DSLR keuze...
Wim
Oorspronkelijk geplaatst door Plex
Bekijk bericht
Ik ben al jaren gerust dat Pentax nog wat mee zal draaien. En ik denk dat dat voor Olympus ook wel zal gelden hoor...
En zelfs al houdt Pentax ermee op, Samsung heeft zich aan de K-vatting verbonden, en zal op dit systeem dan wel verder bouwen. 't Is dus niet alsof je je objectieven van de ene dag op de andere in de vuilbak zal moeten werpen hé... Samsung is there to stay!
M.i. niet echt een argument voor DSLR keuze...
Wim
Comment