Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zou ik mijn fz50 al wegdoen en dslr kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: zou ik mijn fz50 al wegdoen en dslr kopen?

    Als FZ30 eigenaar ben ik de laatste om dat tegen te spreken, maar je moet de beperkingen van je toestel wat kennen.
    Zoals hier zijn de meeste foto's mooi parallel op de vlucht genomen, dan kan de iets tragere focus van de FZ30/FZ50 ook nog mee.

    Wat misschien ook nog te bekijken valt is het volgende, hoeveel foto's heeft hij moeten trekken om die foto's te kunnen tonen.

    Ik klink misschien wat negatief tov de FZ30 maar dat is zeker niet de bedoeling. Ik heb het al veel gezegd, de FZ30/50 is een heel goed toestel voor algemeen gebruik. Als je echter volop met actiefotografie wil bezig zijn zal je moeten investeren in een DSLR met snelle lenzen (en bijhorend prijskaartje). Wil je nu en dan eens actiefotos nemen zal dat echter zeker en vast ook gaan, mits je de beperkingen van je toestel wat kent en daarmee rekening houd.
    Groetjes,
    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

    Comment


    • #32
      Re: zou ik mijn fz50 al wegdoen en dslr kopen?

      ik heb ook foto's genomen van vliegtuigen die aan grond staan. Niet echt moeilijk maar in de lucht is het toch wat moeilijker.

      hier 1 van de betere foto's genomen vanop de airshow. let wel op
      ik neem meer foto's in de lucht, want de actie foto's zijn toch het mooist.
      probleem is dat ik niet beter kan trekken met mijn toestel.

      dus kan ik niet investeren in betere lenzen, ...

      dat zou dus wel gaan met een dslr toestel, moet dat meteen????
      Nee, want je kan ook niet meteen een fiets kopen als je nog je eerste stappen moet zetten.

      Dus ik denk dat keuze al gemaakt is voor mij
      het is een dslr toestel geworden, alleen nu nog kiezen welkeen.


      Shot with DMC-FZ50 at 2007-07-29
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

      Comment


      • #33
        Re: zou ik mijn fz50 al wegdoen en dslr kopen?

        oeps niet goed gekeken, die in de lucht heb ik over het hoofd gezien.

        zijn die genomen met een bridge toestel????
        de phantom ziet er wel heeeeel scherp uit voor zo'n toestel.
        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

        Comment


        • #34
          Re: zou ik mijn fz50 al wegdoen en dslr kopen?

          Verspil je geld niet met zo'n goedkope DSLR want je zult wellicht zwaar teleurgesteld zijn.

          Dit krijg je met een 400D + Sigma 70-300mm op dezelfde vliegshow:



          De snellere focus is een voordeel maar je moet geen betere kwaliteit van de foto's verwachten. Daar heb je toch echt wel een betere (lees: duurdere) lens voor nodig.
          Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

          Comment


          • #35
            Re: zou ik mijn fz50 al wegdoen en dslr kopen?

            ja dit zit er inderdaad niet echt beter uit dan de foto's van die fz30.


            Maar wat stellen jullie dan voor????

            betere body:
            nikon d80, pentax k10d,...
            en later een gamma lenzen erbij kopen

            of

            budget dslr met betere lenzen
            nikond40(x), pentax k100, canon 400d
            in pakket en dan later ook betere lenzen7

            want mijn fz50 kan ik nooit beter krijgen.

            en als ik later er iets mee wil doen is die veel te soft.
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

            Comment


            • #36
              Re: zou ik mijn fz50 al wegdoen en dslr kopen?

              Best is een gewone body zoals een 400D of als het iets duurder mag zijn de D80. En investeren in lenzen. Een dure body bvb D200 heeft ook geen nut als je cheapy lenzen koopt.
              Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
              http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

              Comment


              • #37
                Re: zou ik mijn fz50 al wegdoen en dslr kopen?

                Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                ja dit zit er inderdaad niet echt beter uit dan de foto's van die fz30.


                Maar wat stellen jullie dan voor????

                betere body:
                nikon d80, pentax k10d,...
                en later een gamma lenzen erbij kopen

                of

                budget dslr met betere lenzen
                nikond40(x), pentax k100, canon 400d
                in pakket en dan later ook betere lenzen7

                want mijn fz50 kan ik nooit beter krijgen.

                en als ik later er iets mee wil doen is die veel te soft.
                Ik zou de goedkoopste body nemen met het strafste objectief dat je kan betalen. De body kan je nog steeds upgraden met minimaal verlies. Reken hierbij ook dat Sigma zeer interessante objectieven heeft voor de spotters, maar enkel voor Canon en Nikon het snelle HSM levert

                MVG,

                MVG,

                Comment


                • #38
                  Re: zou ik mijn fz50 al wegdoen en dslr kopen?

                  ok, ben nog altijd beetje aan het uitkijken hoe de prijzen zich evolueren.

                  en het liefst van al wil ik een nikon d80. maar het geld heb ik daar niet voor. Moest er ooit een body te koop komen te staan voor minder dan 700 euro zou ik die kopen maar denk dat ik daarvoor nog een paar maanden voor zou mogen wachten.

                  de canon eos 400d vind ik wel al voor 550 euro. niets mis voor dit toestel. alleen de d40 zal ik links laten liggen.

                  maar ook zie ik nog redelijk veel nikon d70s en d100 voor mijn prijsbudget?
                  wat vinden jullie van die??????????
                  zijn die nog mee met de tijd of is de d40 of d40x al beter en sneller??????

                  of zou de eos 350d dan nog beter zijn dan de d70s en d100????


                  Hopelijk vind ik een d80 en kan ik later die gebruiken als 2de body en een d200 dan als 1ste body.

                  Maar als ik geen d80 vind? wat zou ik dan moeten doen volgens jullie???

                  het is mijn laatste ambetante vraag

                  groetjes davy en bedankt voor al de reacties
                  nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                  Comment


                  • #39
                    Re: zou ik mijn fz50 al wegdoen en dslr kopen?

                    moest ik van u zijn, dan zou ik stoppen met dromen en beginnen bij het begin.
                    Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                    http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

                    Comment


                    • #40
                      Re: zou ik mijn fz50 al wegdoen en dslr kopen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                      maar ook zie ik nog redelijk veel nikon d70s en d100 voor mijn prijsbudget?
                      wat vinden jullie van die??????????
                      Als je er echt voor wil gaan en wil groeien in je hobby en intss sparen voor een nieuw toestel met alle toeters en bellen, zou ik voor de D70 gaan een een goed objectief. Zo kan je nu al starten. Eens je die goed onder de knie hebt kan je naar een D200 (of de opvolger tg dan) gaan.

                      Als je bij de reflex die je nu wil kopen wil blijven, dan zou ik ff doorsparen voor de D80.

                      BTW, iedere EUR die je uitspaart door te wachten, verlies je door nu geen foto's zoals je wil te kunnen maken. Tenzij je natuurlijk echt de centjes nog niet hebt...

                      hth, Wim
                      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                      Comment


                      • #41
                        Re: zou ik mijn fz50 al wegdoen en dslr kopen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                        Maar als ik geen d80 vind? wat zou ik dan moeten doen volgens jullie???
                        Een bridge camera kopen. Met een low-budget DSLR en een prutslens ga je echt geen betere foto's maken.
                        Hier nog een fotootje gevonden van de airshow. Gemaakt met een Fuji S9500.
                        Die zal wel gecropt zijn, maar toch...

                        Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                        Comment


                        • #42
                          Re: zou ik mijn fz50 al wegdoen en dslr kopen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                          ok, ben nog altijd beetje aan het uitkijken hoe de prijzen zich evolueren.

                          en het liefst van al wil ik een nikon d80. maar het geld heb ik daar niet voor. Moest er ooit een body te koop komen te staan voor minder dan 700 euro zou ik die kopen maar denk dat ik daarvoor nog een paar maanden voor zou mogen wachten.

                          de canon eos 400d vind ik wel al voor 550 euro. niets mis voor dit toestel. alleen de d40 zal ik links laten liggen.

                          maar ook zie ik nog redelijk veel nikon d70s en d100 voor mijn prijsbudget?
                          wat vinden jullie van die??????????
                          zijn die nog mee met de tijd of is de d40 of d40x al beter en sneller??????

                          of zou de eos 350d dan nog beter zijn dan de d70s en d100????


                          Hopelijk vind ik een d80 en kan ik later die gebruiken als 2de body en een d200 dan als 1ste body.

                          Maar als ik geen d80 vind? wat zou ik dan moeten doen volgens jullie???

                          het is mijn laatste ambetante vraag

                          groetjes davy en bedankt voor al de reacties
                          Om de keuze maar eens moeilijker temaken in de laatste CHIP (ik weet niet of ze dat blad in belgie verkopen)
                          Staat een test van de D40x en daar zijn ze erg lovend over
                          Beeldkwaliteit is iets(klein beetje) beter al s de D80
                          Ruis is bij 100 ISO een van de beste die ze ooit hebben gemeten
                          Bij ISO 400 erg weinig en bij ISO 800 ver onder de kritieke grens
                          Wordt aangeraden voor DSLR beginners die met een camera willen mee groeien
                          Minder geschikt voor mensen die al objectieven hebben zonder eigen autofocusmotor

                          Comment


                          • #43
                            Re: zou ik mijn fz50 al wegdoen en dslr kopen?

                            @ mimo: kan maar moeilijk een bridge camera kopen als ik al een fz50 heb.

                            maar je wilt zeggen dat ik die moet houden. ok begrijp ik maar kan niet hoger gaan daarmee. met een basic dslr kan ik later een straf objectief kopen en dan zullen de foto's wel een stuk beter zijn.
                            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                            Comment


                            • #44
                              Re: zou ik mijn fz50 al wegdoen en dslr kopen?

                              Ik had een FZ20, en was daar voor een 500 euro meer dan tevreden mee. Maar ik ben al meer dan 30 jaar met fotografie bezig en had even stil gelegen.
                              Ik ben overgeschakeld, opnieuw naar semi-pro materiaal. En ja, de kwaliteit is nu veel beter, met een budget van x20!
                              Vergeet het met een budget van €700 als je van die fz50 naar omhoog wil. Je hebt een super objectief in zijn klasse, en alle mogelijkheden (raw, manueel) om je vaardigheden te leren. Als je volgend jaar die luchtshow opnieuw wil doen, sta je weeral veel verder en desnoods huur je een reflex met lange tele.
                              Je kan volgende dingen NIET:
                              scherpte-ondiepte to the max, maar ook niet met de kitlenzen
                              high iso zonder ruis, maar ook niet met de instapmodellen
                              onmiddelijk afdrukken en dat kan je wel met de meeste relfexen
                              echt door de zoeker kijken
                              snelle AF, maar ook niet met kitlenzen en instapmodellen
                              Enfin, als het geld jeukt, moet je krabben!
                              Succes
                              Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

                              Comment


                              • #45
                                Re: zou ik mijn fz50 al wegdoen en dslr kopen?

                                bedankt voor al de waarschuwingen. Maar momenteel staat mijn besluit toch vast. tenminste als ik de camera tegen dan nog kan kopen.

                                bij cameraland (btw kent iemand die zaak??? goed of niet???)

                                kan je momenteel nog aan een nikon d70s geraken voor een bedrag van 450 euro voor body of 499 voor body met 18-55mm lens.

                                daarmee zou ik toch al wat verder mee willen doen. 1 van de toestellen van de fotograaf van mijn trouw was ook dit toestel. En vond het een goed toestelleke.

                                Dus hopelijk is mijn fz50 rap de deur uit en komt de nikon d70s in de plaats. en dan voor allround lens heb ik al eentje op het oog

                                een Tamron AF 28-300/3,5-6,3 XR Di Nikon/Fuj

                                die zou ik gebruiken voor uitstapjes.
                                nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                                Comment

                                Working...
                                X