Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zou ik mijn fz50 al wegdoen en dslr kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: zou ik mijn fz50 al wegdoen en dslr kopen?

    Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
    dus met een zoomlens met bereik 300mm zou ik de zoomfactor van mijn fz50 al moeten kunnen naderen, maar dan met beter kwaliteit?
    Niet de zoomfactor, maar het bereik zal even groot zijn.

    Hoe een niet gecropte 6PM foto van een D40 te vergelijken valt met een 10MP foto van een FZ50 weet ik niet precies, maar volgens DPReview heeft de FZ-50 een excellente resolutie, maar bieden de 2MP meer resolutie geen zichtbare vooruitgang tov zijn voorgangers en zorgt de ruisreductie van de Venus III Jpeg engine zichtbare afwijkingen en een verlies aan detail in laag contrast gedeeltes van een foto op pixel niveau. Ruisreductie uitzetten zorgt dan weer voor zichtbare ruis in de allerlaagste ISO's. Bij de D40 schrijven ze excellente beeldkwaliteit, zeer goede resolutie en detail, wie heeft er nood aan 8MP?

    MVG,

    Comment


    • #17
      Re: zou ik mijn fz50 al wegdoen en dslr kopen?

      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Niet de zoomfactor, maar het bereik zal even groot zijn.

      Hoe een niet gecropte 6PM foto van een D40 te vergelijken valt met een 10MP foto van een FZ50 weet ik niet precies, maar volgens DPReview heeft de FZ-50 een excellente resolutie, maar bieden de 2MP meer resolutie geen zichtbare vooruitgang tov zijn voorgangers en zorgt de ruisreductie van de Venus III Jpeg engine zichtbare afwijkingen en een verlies aan detail in laag contrast gedeeltes van een foto op pixel niveau. Ruisreductie uitzetten zorgt dan weer voor zichtbare ruis in de allerlaagste ISO's. Bij de D40 schrijven ze excellente beeldkwaliteit, zeer goede resolutie en detail, wie heeft er nood aan 8MP?

      MVG,
      Ik heb zelf een V lux ,is ongeveer hetzelfde als een FZ 50 en het lijkt me niet dat als je buitenstaat een vliegtuig te fotograferen dat je je ISO omhoog hoeft teschroeven
      Door de best wel erg goede lichtsterke lens zijn de sluitertijden kort genoeg
      Dus ook geen last van ruisreductie
      Je hebt eigenlijk alleen hogere ISO.s nodig bij binnenhuis en daar hebben we nu weer een FL 50 voor

      Comment


      • #18
        Re: zou ik mijn fz50 al wegdoen en dslr kopen?

        Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
        Ik heb zelf een V lux ,is ongeveer hetzelfde als een FZ 50 en het lijkt me niet dat als je buitenstaat een vliegtuig te fotograferen dat je je ISO omhoog hoeft teschroeven
        Door de best wel erg goede lichtsterke lens zijn de sluitertijden kort genoeg
        Dus ook geen last van ruisreductie
        Je hebt eigenlijk alleen hogere ISO.s nodig bij binnenhuis en daar hebben we nu weer een FL 50 voor
        Buitenshuis hoef je de ISO inderdaad niet omhoog te duwen, maar wat ik uit de review van de FZ-50 kan verstaan is ruisonderdrukking ook al bij ISO 100 gebruikt wordt. Je kan 'm instellen low, standard en high

        Edit: Voor een diepgaande vergelijking kunnen de geïnteresseerden de sample pages van DPReview raadplegen en er foto's op volle resolutie bekijken en hun eigen besluit trekken

        Pana FZ-50

        Nikon D40

        MVG,
        Last edited by frank207be; 28 juli 2007, 15:18.

        Comment


        • #19
          Re: zou ik mijn fz50 al wegdoen en dslr kopen?

          de nikon d40 heeft echt wel mooie foto's. zeker vergeleken met de fz50

          Maar dat is normaal, alleen als ik de foto's vergelijk van de d40 en de d70 zou ik eerder de d40 kiezen want vind de beelden die binnen getrokken zijn scherper en minder ruis dan de d70. Of ligt dit aan mijn ogen
          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

          Comment


          • #20
            Re: zou ik mijn fz50 al wegdoen en dslr kopen?

            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            De bepalende factor blijft toch de snelheid van het objectief, zowel qua focus als lichtsterkte (hunten)

            Door het bouwprincipe van eender welke DSLR behoudt die altijd een betere respons. Die moet immers niet overschakelen van live view naar opname zoals alle compact sensoren. Natuurlijk zullen duurdere bodies met geavanceerder focus systeem beter werken qua tracking met veel meer instelbare parameters, maar gebruik bv een D40 met een AFS 300mm f2.8 en je zal ogen trekken wat dat kleine toestelletje allemaal kan

            Edit: Ook wordt bij een bridge toestel meestal de naar 35mm omgerekende focale lengte aangegeven. Met de meeste DSLR heb je 1.5x tot 1.6x crop en heb je met een 300mm objectief een omgerekende 450mm tot 480mm
            Ja Frank, daarom had ik ook die 'vooral' bij de lens toegevoegd.
            Een ander vraagje, hoeveel kost die AFS 300mm f2.8? Ik heb er enkele gespot op eBay aan meer dan 3200,- € (zonder BTW en +150 € verzending vanaf HongKon) (Ja, ik had je smily gezien), en dan heb je ook 'nog maar' een prime, geen zoomlens

            BTW: Hoe weet je dat je een 'snelle' lens hebt? en met snel bedoel ik dan qua autofocus? Of zijn de lichtsterkere lenzen ook automatisch sneller voor het focussen?

            @Superduc: Het probleem is niet dat de sluitertijden niet voldoende zijn. Het is een groot verschil als je buitenstaat en je wil een gewoon vliegtuig trekken dat, niet te snel en niet te hoog, voorbijvliegt of je wil actiefoto's van een airshow met straaljagers. Hier zal onze FZ30/FZ50 (of V lux) zijn focus niet kunnen volgen. Bij andere actiefoto's zoals autosport kan je nog wat 'foefelen' door op voorhand scherp te stellen op de juiste afstand aangezien je weet waar de wagens gaan voorbijkomen maar bij een airshow is dat minder evident
            Last edited by FilMar; 28 juli 2007, 17:24.
            Groetjes,
            FilMar, Beeldbrouwer ;-)
            * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

            Comment


            • #21
              Re: zou ik mijn fz50 al wegdoen en dslr kopen?

              Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
              Ja Frank, daarom had ik ook die 'vooral' bij de lens toegevoegd.
              Een ander vraagje, hoeveel kost die AFS 300mm f2.8? Ik heb er enkele gespot op eBay aan meer dan 3200,- € (zonder BTW en +150 € verzending vanaf HongKon) (Ja, ik had je smily gezien), en dan heb je ook 'nog maar' een prime, geen zoomlens

              BTW: Hoe weet je dat je een 'snelle' lens hebt? en met snel bedoel ik dan qua autofocus? Of zijn de lichtsterkere lenzen ook automatisch sneller voor het focussen?
              Natuurlijk is dat een schandalig duur objectief, maar ik haalde het enkel aan om te illustreren dat hiermee zelfs een "schamele" D40 supersnelle AF behoudt. Alleen zal de CAM530 focusmodule minder naar wens kunnen worden ingesteld dan die van de hogere modellen

              Bij actiefotografie worden wel meer tele primes gebruikt, simpelweg voor het bereik en de superieure beeldkwaliteit op groot diafragma. Het ultieme droom zoomobjectief voor spotters die met Nikon werken zal uiteindelijk de AFS VR 200-400 f4 wel zijn, maar ook een zeer interessante en veel goedkopere optie is bv. de Sigma 100-300mm f4 HSM of terug een ferm trapje hoger de Sigma 120-300mm f2.8 HSM

              De snelste AF-S objectieven zijn meestal ook de lichtsterkste. Je hebt de allersnelste en dat zijn hoofdzakelijk de zeer dure teleprimes waar de ook AFS VR 200-400 f4 zoom bij hoort, dan volgen de f2.8 zooms, en daarna de midrange zooms (f5.6 aan tele eind). De instappers 18-55 en 55-200 zijn de allertraagste omdat hier op alles bezuinigd is. Maar zelfs de deze zullen je min of meer toelaten actie te volgen, zij het helemaal niet zo gezwind als de duurdere exemplaren. Ze zullen ook meer gaan jagen naar het juiste focuspunt en dan veel meer de mist ingaan

              MVG,

              Comment


              • #22
                Re: zou ik mijn fz50 al wegdoen en dslr kopen?

                Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                de nikon d40 heeft echt wel mooie foto's. zeker vergeleken met de fz50

                Maar dat is normaal, alleen als ik de foto's vergelijk van de d40 en de d70 zou ik eerder de d40 kiezen want vind de beelden die binnen getrokken zijn scherper en minder ruis dan de d70. Of ligt dit aan mijn ogen
                De sensor van de D70 en D40 is quasi of helemaal dezelfde. Alleen heeft de D40 heeft een verbeterde JPEG omzetting en zijn foto's op hoge ISO veel zuiverder. De D40 heeft momenteel de beste ISO1600 bij Nikon naast de professionele D2Hs

                MVG,

                Comment


                • #23
                  Re: zou ik mijn fz50 al wegdoen en dslr kopen?

                  Ik heb de Canon 350D nu een jaar en begin nu pas te snappen waar die werkelijk allemaal toe in staat is.
                  Wil je echt een pakket waar je even zoet mee bent en tegelijk alles uit je toestel halen dan zou ik de EOS 350D kopen voor €576 (er is een afhaalpunt in Brussel dus je ziet wat je koopt) samen met het boek over dat specifieke toestel (€30 in mediamarkt) van Christian Haasz. Dit boek is ook voor de 400D verkrijgbaar en HIER plaatste ik de inhoud van het boek indien nog iemand de fiere bezitter is van een 350/400D
                  + als laatste zou ik er een SanDisk 'ULTRA II' van niet minder dan 1Gb bij kopen. Deze 'Ultra' kaarten zorgen voor een snellere data-transfert

                  Voornaamste verschil tussen 350 en 400 D is dat de 400 2 megapixels meer heeft dan de 8megapixels van de 350D 2megapixels is niet niks maar bedenk dat 8megapixels énorm is ! Ik denk niet dat er iemand een printerke thuis heeft die zoveel aankan
                  WICKED WIKKE

                  Comment


                  • #24
                    Re: zou ik mijn fz50 al wegdoen en dslr kopen?

                    Als je merken gaat vegelijken, dan gaat de 400D nog net ietsje beter qua ruis dan de D40, of niet ?
                    Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                    http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

                    Comment


                    • #25
                      Re: zou ik mijn fz50 al wegdoen en dslr kopen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wikke Bekijk bericht
                      Voornaamste verschil tussen 350 en 400 D is dat de 400 2 megapixels meer heeft dan de 8megapixels van de 350D 2megapixels is niet niks maar bedenk dat 8megapixels énorm is ! Ik denk niet dat er iemand een printerke thuis heeft die zoveel aankan
                      Heb vorige week nu eens het verschil kunnen testen tussen een 350 en een 400D en moet toch zeggen dat mijn 400D veel gebruiksvriendelijker is: veel minder bladeren door menu's om instellingen aan te passen en naar mijn mening is het grote scherm zeker een aangename toevoeging.
                      Canon 40D - 70-200mm L F4 - 17-40mm L F4 - 100mm 2.8 USM Macro - 430EX II
                      http://nick-verbeeck.fotopic.net
                      http://www.wix.com/Nixken/Nick-Verbeeck---Fotografie

                      Comment


                      • #26
                        Re: zou ik mijn fz50 al wegdoen en dslr kopen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
                        Als je merken gaat vegelijken, dan gaat de 400D nog net ietsje beter qua ruis dan de D40, of niet ?
                        De 400D zal iets meer detail geven op hoge ISO, maar de hoeveelheid ruis is op de D40 en D40x zeker niet meer dan op de Canon. Het is dus geen argument meer om deze Nikons te mijden Nu nog het Nikon middensegment en de pro modellen aanpakken en dan kan eindelijk die ruisfobie ten grave gedragen kunnen worden

                        MVG,

                        Comment


                        • #27
                          Re: zou ik mijn fz50 al wegdoen en dslr kopen?

                          Nixken, welke instellingen kan je dan makkelijker gebruiken met de 400D waarvoor je bij de 350D wél het menu moet doorbladeren ?
                          WICKED WIKKE

                          Comment


                          • #28
                            Re: zou ik mijn fz50 al wegdoen en dslr kopen?

                            zoals het momenteel gaat krijg ik meer voor mijn geld bij de canon eos 400d dan bij gelijk welk ander merk en de pentax k10d zal ik ook in de gaten houden. nikon is wel goed maar mist toch zeer veel

                            bv bij d40 de af motor, stofreductie, beeldstabilisatie

                            of je moet dan naar de d80 gaan maar die kost dan ietsje meer
                            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                            Comment


                            • #29
                              Re: zou ik mijn fz50 al wegdoen en dslr kopen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              Natuurlijk is dat een schandalig duur objectief, maar ik haalde het enkel aan om te illustreren dat hiermee zelfs een "schamele" D40 supersnelle AF behoudt. Alleen zal de CAM530 focusmodule minder naar wens kunnen worden ingesteld dan die van de hogere modellen

                              Bij actiefotografie worden wel meer tele primes gebruikt, simpelweg voor het bereik en de superieure beeldkwaliteit op groot diafragma. Het ultieme droom zoomobjectief voor spotters die met Nikon werken zal uiteindelijk de AFS VR 200-400 f4 wel zijn, maar ook een zeer interessante en veel goedkopere optie is bv. de Sigma 100-300mm f4 HSM of terug een ferm trapje hoger de Sigma 120-300mm f2.8 HSM

                              De snelste AF-S objectieven zijn meestal ook de lichtsterkste. Je hebt de allersnelste en dat zijn hoofdzakelijk de zeer dure teleprimes waar de ook AFS VR 200-400 f4 zoom bij hoort, dan volgen de f2.8 zooms, en daarna de midrange zooms (f5.6 aan tele eind). De instappers 18-55 en 55-200 zijn de allertraagste omdat hier op alles bezuinigd is. Maar zelfs de deze zullen je min of meer toelaten actie te volgen, zij het helemaal niet zo gezwind als de duurdere exemplaren. Ze zullen ook meer gaan jagen naar het juiste focuspunt en dan veel meer de mist ingaan

                              MVG,
                              Thanks, maar zelfs met je goedkopere optie (Sigma) zit je met een lens van boven de 1000 € (I know, wil je kwalitiet moet je betalen...)
                              Nog twee vraagjes (met het risico dat we misschien wat off-topic gaan)
                              Bij de andere toestellen (met focus-motor) is het dus het toestel dat bepalend is voor de focussnelheid of spelen de lenzen zelf daar ook nog een rol in?
                              En als tweede vraag, Wat als je op zo een toestel een AFS-lens gebruikt, primeert de AFS van de lens boven de AFS van het toestel?
                              Groetjes,
                              FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                              * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                              Comment


                              • #30
                                Re: zou ik mijn fz50 al wegdoen en dslr kopen?

                                Ik kwam net deze foto's tegen van een airshow
                                Blijkbaar is het toch mogelijk om mooie foto's temaken met een
                                ouwe bridge
                                Explore Grant’s 1,194 photos on Flickr!

                                Comment

                                Working...
                                X