Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic’s DMC-FZ18

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Panasonic DMC FZ18

Ik heb een test gevonden, maar die heb je waarschijnlijk al wel gezien.
    With a huge 28-504mm 18x zoom and optical image stabilisation, Panasonic's new flagship is hard to fault
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Re: Panasonic’s DMC-FZ18

Sorry dat ik zo laat antwoordt,heb em bij foto john in hasselt gekocht voor 420 euro,bij dixons in Genk hebben ze em ook,daar staat hij aan 449 euro.

Comment

Re: Panasonic DMC FZ18

Hier wa meer info over de FZ18,ik heb em zelf en hij valt super goed mee.

Comment

2 discussies samengevoegd aangezien ze over dezelfde camera gaan . . .
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Centrino Bekijk bericht
            Sorry dat ik zo laat antwoordt,heb em bij foto john in hasselt gekocht voor 420 euro,bij dixons in Genk hebben ze em ook,daar staat hij aan 449 euro.
            Heb 'm inmiddels sinds een paar dagen (hij was binnen bij Foto Rubens), toch bedankt
            Daar stond hij 465 €, wat duurder dan op een ander (zag 'm dacht'k in de reclame van de Carrefour ook al staan nu, aan ... ? (weet niet meer, maar was wel een stuk goedkoper)). Maar je kreeg er bij Rubens dan weer een sd kaartje van 2GB en een fototas bij, was vond'k wel meegenomen.

Oorspronkelijk geplaatst door hannibal1962 Bekijk bericht
            Heeft al iemand PERSOONLIJKE ervaring (positieve én negatieve) met de Panasonic DMC FZ18 ? Op het Internet zijn nl. eerder weinig onafhankelijke reviews terug te vinden. Diskussies van zelf-verklaarde kenners (die het apparaat zelfs nog nooit in handen hebben gehad, vermoed ik) daarentegen vind ik des te meer ... Initieel was het toestel aangekondigd tegen 15 september, maar helaas is het nog steeds niet frequent verkrijgbaar.
            Tja, heb al wel veel ermee geprobeerd, maar nog te vroeg om echt wat over te kunnen zeggen. Ik ervaar zelf wat problemen met de autofocus. Mss ligt het aan mij, of aan de instellingen die'k nog niet goed onder de knie heb (zeer uitgebreid en toch net allemaal weer wat anders/zoeken ivm camera die ik gewend ben, KM Dimage Z3), maar het duurt wat eer die "goed" staat. Bv als je een spin in een net wilt trekken, bijtje op een bloem, ... Eerder macro situaties dus, uiteraard kan je MF nemen, maar toch .. bij m'n andere camera gaat de AF wel prima (en snel/quasi onmiddelijk scherp) bij zulke dingen. Heb 'm nu op cont. AF gezet, maar ondertussen nog geen nieuwe foto's getrokken. Maar kan dus aan mij liggen, het is nog even wat uitzoeken, want de opties/instellingen zijn wel wat overwhalming bij momenten.

Verder tevreden voor zover al mee bezig geweest. Beetje verwarrend met de "custom mode" (3 profielen), maar zal wschl ook kwestie zijn van de handleiding eens goed door te nemen.
            * Konica-Minolta Dimage Z3 * Panasonic Lumix FZ18 * Pentax K5 *

Comment

Een paar jaar geleden heb ik een Panasonic Lumix DMC-FZ10 (4MP) met DC Vario Leica lens 35-420 gewonnen bij een fotowedstijd.

Ik was vol verwachting, maar toen ik de eerste foto's nam was mijn desolutie groot. Veel ruis en kleuraberatie, waarschijnlijk door de kleine sensor. Spijtig want voor de rest een toffe camera met een superlens en stabilisator.

Nu zie dat de FZ18, die waarschijnlijk meer functies en meer MP heeft, nog altijd hetzelfde sensorformaat heeft en dat je bij hogere iso veel ruis gaat hebben. Dat Panasonic daar niets aan doet begrijp ik niet.

Met een grotere sensor kocht ik hem onmiddellijk.
              Dus, blijf ik voorlopig maar met Nikon D70 en Kitlens.

mvg.
              Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digi-art Bekijk bericht
                Nu zie dat de FZ18, die waarschijnlijk meer functies en meer MP heeft, nog altijd hetzelfde sensorformaat heeft en dat je bij hogere iso veel ruis gaat hebben. Dat Panasonic daar niets aan doet begrijp ik niet.

Met een grotere sensor kocht ik hem onmiddellijk.
                Dus, blijf ik voorlopig maar met Nikon D70 en Kitlens.

mvg.
                Mss omdat je dan een joekel van een lens voor f2.8 te hebben nodig hebt bij een grotere sensor...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AndriesGeoffrey Bekijk bericht
                  Mss omdat je dan een joekel van een lens voor f2.8 te hebben nodig hebt bij een grotere sensor...
                  Het zou natuurlijk nog leuker geweest zijn als deze FZ18 een lichtsterkte van f2,8 had over het hele zoombereik, maar dan zou de lens (en dus ook de hele camera) ook groter, zwaarder en vooral duurder worden (de lens is f2,8 in breedhoek, en f4,2 in de uiterste tele-stand, wat nog vrij lichtsterk is).

Met een grote sensor heb je inderdaad een grotere lens (diameter en lengte) nodig, zeker als het zoombereik dan tot 500mm moet gaan (leg een Sigma 50-500 naast een FZ18, en je ziet al snel het verschil).
                  Voor een niet-full-frame sensor (1,5 of 1,6x cropfactor) zou die 50-500 wel iets compacter kunnen gebouwd worden (het blijft dan nog wel een lens met een brandpuntsafstand van 310-330mm, wat een heel pak groter is dan het lensje van de FZ18).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Het zou natuurlijk nog leuker geweest zijn als deze FZ18 een lichtsterkte van f2,8 had over het hele zoombereik, maar dan zou de lens (en dus ook de hele camera) ook groter, zwaarder en vooral duurder worden (de lens is f2,8 in breedhoek, en f4,2 in de uiterste tele-stand, wat nog vrij lichtsterk is).
                    Klopt inderdaad maar de quote kwam van iemand met een FZ-10. Ik heb als back-up nog een FZ-20. Nu hebben deze beiden wel f2.8 over het hele bereik.
                    Iets wat de FZ-30&50 niet hebben en dus ook niet de FZ-18.

Een bridge is nog altijd compact gemaakt met de technologie uit compactjes.
                    Met een 300mm lens (cropfactor 1.5x= 450mm) zou je een serieuze lens erop moeten zetten. Dus compact zou het geheel compleet niet meer zijn...
                    Het is gewoon niet haalbaar...

Comment

Working...
                    X