Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfelende beginner

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Twijfelende beginner

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
    Wel, ik vind de ergonomie van mijn 20D (die net hetzelfde is als de 30D en 5D, buiten het kleinere scherm) de beste die ik al in mijn handen gehad heb.
    Pardon? De 20d en 30d hetzelfde dan de 5d? ik denk het niet. En ik heb het niet over het kleine scherm van de 20d.

Comment

Als het van mij zou uithangen zou ik niet twijfelen.

=< je bent een beginner dus:
      neem dan een beginners model (zo heet het ding trouwens niet voor niets)

Je hebt volgens mij 2 merken waar je absolut zeker van bent dat je een goed model hebt en waar er veel een toestel reeds van hebben:
      canon of nikon.

nikon wil je niet dus:
      ga en neem de 400d van canon Want als puntje bij paaltje komt vindt je die ruis wanneer je op hogere iso's komt echt wel vervelend...

en moest je het helemaal van mij willen aannemen blijf ik zweren bij:
      GEEN kitlens maar een tamron 28-75 F2.8
      Als je dit setje zou aanschaffen zou je me eeuwig dankbaar zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_te_doen Bekijk bericht
        Als het van mij zou uithangen zou ik niet twijfelen.

=< je bent een beginner dus:
        neem dan een beginners model (zo heet het ding trouwens niet voor niets)

Je hebt volgens mij 2 merken waar je absolut zeker van bent dat je een goed model hebt en waar er veel een toestel reeds van hebben:
        canon of nikon.

nikon wil je niet dus:
        ga en neem de 400d van canon Want als puntje bij paaltje komt vindt je die ruis wanneer je op hogere iso's komt echt wel vervelend...
        Waarom neem je de Sony Alpha niet op in je lijstje? Naar wat ik gelezen heb is hoort die gewoon bij de betere instap DSLR's.

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_te_doen Bekijk bericht
        en moest je het helemaal van mij willen aannemen blijf ik zweren bij:
        GEEN kitlens maar een tamron 28-75 F2.8
        Als je dit setje zou aanschaffen zou je me eeuwig dankbaar zijn
        Wel, aan die Tamron 28-75 F2.8 had ik ook al gedacht, maar bij de Sony Alpha 100 Maar wat ik ook al gelezen heb, is dat je dan een stukje groothoek (18-28) ten opzichte van de kitlens (18-70) mist.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Pardon? De 20d en 30d hetzelfde dan de 5d? ik denk het niet. En ik heb het niet over het kleine scherm van de 20d.
          Bediening van 20D, 30D en 5D is krak hetzelfde
          Greetz Geert.
          Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
            Bediening van 20D, 30D en 5D is krak hetzelfde
            Het gaat mij om de handng, afmetingen, zoeker. 30D is me echt te klein, sorry.
            Dat de menus hetzelfde zijn is spijtig genoeg waar , canon denkt dat alle fotografen it-ers zijn. daar staan de meeste andere merken sterker mijns inziens.
            maar ja zoals steeds gaat het om persoonlijke voorkeuren.
            happy shooting ;-)

Comment

Het gaat mij om de handng, afmetingen, zoeker. 30D is me echt te klein, sorry.
              Volgens mij is de Canon 30D de grootste van heel het lijstje hier...
              Nikon D200 is groter maar ik vond persoonlijk 30D beter in de hand liggen...
              (bediening D200 is wel beter...)

Comment

Ik snap jullie gasten niet, jullie lezen altijd maar de helft van wat er geschreven is, ik zeg dat IK de 30D te klein vind, vergeleken met de 5D, en de D200. En halen termen als bediening en ergonomie door mekaar. Ja de bediening is gelijk, maar dat maakt het geen evengrote camera's.

En ja, natuurlijk is de 30D groter dan de 400D, en ja de grootste van het initiele lijstje.

Comment

Tja Rudy dat zoek je zelf he. Als je dergelijke zwaar overdreven statements maakt :"ik vind de 30d een toonbeeld van ... slechte ergonomie" en dit dus enkel en alleen omdat jij de vorm van de grip van de 10D en 5D in hoofdzaak nog dat groefje voor je bovenste vinger beter vind dan dat van de 30D die dit niet heeft. Tja als je van zo een klein verschil zegt ik vind de 5D zijn grip beter dan heeft niemand daar een probleem mee. Maar als je komt doen of een toestel door dit klein verschil onbruikbaar is tja dan.....

Eigenlijk zegt je handtekening al alles vind ik. Je hebt zo hard op Canon zitten bashen toen je er geen had dat je nu zogezegd een canon gebruikt terwijl je andere camera's beter vind. Ook dat lijkt mij niet er logisch moet ik zeggen. Vooral niet voor iemand zoals jij die zonder problemen switcht.
                  Pas op begrijp mij niet verkeerd. Ik begrijp perfect dat je dit of dat van andere camera's beter vind. Dat is maar normaal geen enkele camera is perfect en ze hebben allemaal hun sterktes en zwaktes. En iedereen moet voor zichzelf maar uitmaken wat voor hem belangrijk is. Alleen komen dergelijke overstatements van iets dat je minder vind niet erg kredietwaardig over. Allee dat vind ik dan toch en zo te zien ben ik niet alleen. Nu ja ik ben er in een discussie ook wel eens schuldig aan, de pot verwijt de ketel dus misschien wel dat ie zwart ziet

Comment

Kevlar,

Het gaat om het feit, dat de mensen halve dingen lezen.
                    Ach, laat ze toch allemaal hunnen plan trekken, en gewoon zelf kiezen.
                    De grip van de 5d is niet enkel dat groefje, is de maat, de 30d is me gewoon te klein. Je gaat toch niet ontkennen dat ze niet evengroot zijn?
                    Ik heb gelukkig niet gezegd dat de 30 onbruikbaar is
                    En mijn handtekening, tja , je weet hé, ik heb al zoveel Canons gehad, maar nooit de weg van Raw willen bewandelen. Nu gaat het al iets beter. ;-) Dank zij de hulp van.... ;-)

Ik verwijder nu mijn abbo op deze tread.

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                    Tja Rudy dat zoek je zelf he. Als je dergelijke zwaar overdreven statements maakt :"ik vind de 30d een toonbeeld van ... slechte ergonomie" en dit dus enkel en alleen omdat jij de vorm van de grip van de 10D en 5D in hoofdzaak nog dat groefje voor je bovenste vinger beter vind dan dat van de 30D die dit niet heeft. Tja als je van zo een klein verschil zegt ik vind de 5D zijn grip beter dan heeft niemand daar een probleem mee. Maar als je komt doen of een toestel door dit klein verschil onbruikbaar is tja dan.....

Eigenlijk zegt je handtekening al alles vind ik. Je hebt zo hard op Canon zitten bashen toen je er geen had dat je nu zogezegd een canon gebruikt terwijl je andere camera's beter vind. Ook dat lijkt mij niet er logisch moet ik zeggen. Vooral niet voor iemand zoals jij die zonder problemen switcht.
                    Pas op begrijp mij niet verkeerd. Ik begrijp perfect dat je dit of dat van andere camera's beter vind. Dat is maar normaal geen enkele camera is perfect en ze hebben allemaal hun sterktes en zwaktes. En iedereen moet voor zichzelf maar uitmaken wat voor hem belangrijk is. Alleen komen dergelijke overstatements van iets dat je minder vind niet erg kredietwaardig over. Allee dat vind ik dan toch en zo te zien ben ik niet alleen. Nu ja ik ben er in een discussie ook wel eens schuldig aan, de pot verwijt de ketel dus misschien wel dat ie zwart ziet

Comment

Ik heb zowel de 30D als de 5D en zoveel verschil is er nu toch ook weer niet...

30D 144 x 105,5 x 73,5 mm

5D 152 x 113 x 75 mm

Als je een 30D te klein is dan is een Alpha al helemaal niks ( 133 x 95 x 71 mm)

T’ja en bedieningsmenu’s daar kun je blijven over discussiëren hé, ik fotografeer al m’n hele leven met Canon en dat had net zo goed een ander merk kunnen zijn, onlangs op een feestje even zitten proberen met een Nikon D50 van een famillielid… Ik kon er gewoon langs geen kanten mijn baan in vinden en hij met m’n Canon ook niet… Als je eenmaal een merk gewoon bent dan werk je daar na een tijdje blindelings mee…
                      Nadeel is dan wel weer als ik met de 1D werk dat de menubediening daar dan weer anders is dan 30D of 5D wat wel enige gewenning vergt in het begin… ( schijnt wel opgelost te zijn bij de mkIII ?)
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

@Rudy: 't ging er enkel over dat de 30D de grootste was van alle camera's die de OP in overweging neemt... ik snap niet waarom je in bijna alle threads op de Canon 30D begint te kappen... Je 5D is beter... (op sommige vlakken toch)

In mijn gedacht zelfs op kwaliteit nog de beste uit de lijst...( vanaf iso400 (lager dan iso400 is ELKE camera hier uitstekend); vooral als de condities moeilijker worden)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
                          @Rudy: 't ging er enkel over dat de 30D de grootste was van alle camera's die de OP in overweging neemt... ik snap niet waarom je in bijna alle threads op de Canon 30D begint te kappen... Je 5D is beter... (op sommige vlakken toch)

In mijn gedacht zelfs op kwaliteit nog de beste uit de lijst...( vanaf iso400 (lager dan iso400 is ELKE camera hier uitstekend); vooral als de condities moeilijker worden)
                          Je snapt het niet hé, de (toevallig nu mijn) 5D is helemaal niet beter, enkel anders (ik ga de verschillen niet opnoemen), en daar gaat het helemaal niet om, morgen heb ik misschien een 400d, of een sony, of wie weet wat, ik heb geen enkel, maar dan ook geen enkel voorliefde voor wat dan ook, tenzij gebruiksgemak en beeldkwaliteit. Maar ik zeg wel wat ik van een camera vind. De 30D is me te klein. punt.
                          Zeg ik dat de 30D slecht is ergens ??? denk het niet. (als jij "kappen op" hetzelfde vind als duidelijk maken dat ik het een te kleine camera vind dan doe je dat maar)

En voor de rest ben ik er nu mee weg, amusement.

Comment

Je snapt het niet hé, de De 30D is me te klein. punt.

Jij snapt het niet...
                            In deze thread was 30D DE GROOTSTE van alle modellen die de poster in overweging nam en dan kom jij effe lekker lullen dat ie de 30D niet moet nemen omdat ie voor jou te klein is.... Als dat geen zever is....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
                              Jij snapt het niet...
                              In deze thread was 30D DE GROOTSTE van alle modellen die de poster in overweging nam en dan kom jij effe lekker lullen dat ie de 30D niet moet nemen omdat ie voor jou te klein is.... Als dat geen zever is....
                              pfffff, ge hebt gelijk.

Comment

Working...
                              X