Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm 6800 Zoom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Voila, mijn 6900Z is geleverd, de ontdekkingstocht kan beginnen

    --
    Met vriendelijke groeten,
    Sven De Troch
    sven@nt-admin.com
    --
    Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

    Comment


    • #17
      Leuk ;-)

      En snelle levering...

      Kan je eens wat demo-fotootjes online zetten ?
      Ik heb twijfels omwille van de CCD. DPReview is er in elk geval niet zo positief over.


      Voila, mijn 6900Z is geleverd, de ontdekkingstocht kan beginnen

      --
      Met vriendelijke groeten,
      Sven De Troch
      sven@nt-admin.com

      Comment


      • #18
        Kheb er ook zo'n beetje m'n twijfels over... als je de test leest van de 4900 (zelfde lens) dan komt ie er niet echt schitterend uit...
        http://www.dpreview.com/reviews/fuji4900z/default.asp

        M'n voornaamste 'no go' redenen:
        - 1.8% barrel distortion (op 35 mm, wat moet dat niet geven met de optionele groothoek van 28 mm...)
        - typisch moiré pattern, eigen aan die Fujifilm CCDs...

        Kan je een link posten naar een paar originele foto's... kzou ze wel eens willen zien... Vooral kleurweergave zou in orde moeten zijn.

        groeten,
        Wim

        Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

        Comment


        • #19
          'k Ga dit weekend enkele kiekjes maken (beetje van alles) en zal deze dan online zetten. Hou er wel rekening mee dat ik een digitaal beginner ben

          --
          Met vriendelijke groeten,
          Sven De Troch
          sven@nt-admin.com
          --
          Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

          Comment


          • #20

            Joepie,
            ...
            Proficiat, laat ons de resultaten zien

            --
            Met vriendelijke groeten,
            Sven De Troch
            sven@nt-admin.com
            --
            Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

            Comment


            • #21
              Hey , Skitch

              Welkom in de club !
              Ik ben oprecht blij dat je je langverwachte
              camera nu in handen heeft .
              Nu nog je best doen om ons te verwonderen !
              Vriendelijke groetjes ,

              Danny

              To live to serve .

              Comment


              • #22
                Jahoe goed voor jou Aspherix !!!!
                Laat nu maar eens wat zien zou ik zeggen...


                mvg Gaetan

                Comment


                • #23
                  Allee, nu nog mijn exemplaar en we
                  zijn met drie die kunnen experimenteren.

                  Jurgen
                  ...die ongeduldig wordt...

                  Comment


                  • #24
                    Op www.dpreview.com hebben ze een review van de Finepix 6900Z geplaatst. Eerste indruk ziet er goed uit. De bugs die in de 4900 en 6800 zaten, zijn eruit gehaald.

                    Voor die prijs kan ik het niet laten. Ik ga 'm bestellen.

                    Comment


                    • #25

                      Ik ga mij een digitaal fototoestel aanschaffen maar ik had graag geweten of de Fujifilm FinePix 6800 Zoom een goede keuze is of zijn er betere toestellen voor die prijs?

                      De enige vereisten die ik heb zijn:
                      - perfecte fotokwaliteit
                      - foto's afdrukken op A3 met perfecte kwaliteit


                      alvast bedankt voor jullie reacties,
                      Jurgen

                      Ik hoop niet dat je dat serieus meent, camera is al 3-4 maanden uit productie en opgevolgd door F601 is beter en goedkoper, kijk eens op www.d95.nl
                      Groetjes

                      Digitaalfotograferen
                      John

                      Comment


                      • #26

                        Ik hoop niet dat je dat serieus meent, camera is al 3-4 maanden uit productie en opgevolgd door F601 is beter en goedkoper, kijk eens op www.d95.nl
                        Groetjes

                        Digitaalfotograferen
                        Lol die post was al meer dan 1 jaar oud of die beter is daar valt over te discussieren. Goedkoper is ie ook niet echt. Maar nieuwer wel.

                        SlipStream
                        ----
                        http://users.skynet.be/slipstream
                        http://www.pbase.com/slipstream

                        Edited by - slipstream on 19 June 2002 00:00:20

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by slipstream
                          Wel das een moeilijke vraag.
                          Als echt het enige dat telt voor jou de fotokwaliteit en afdrukken tellen dan kan je waarschijnlijk beter vinden.

                          Ik heb zelf een 6800Z gekocht enkele weken terug en ben heel tevreden van de resultaten. Ik heb een afdruk laten maken op 50cmx40cm via Colormailer en die is gewoon perfect. Ik had dit zelf niet echt verwacht maar de printresultaten van dit toestel zijn ongeloofelijk goed. De Afdruk die ik gekregen heb is wel maar eigenlijk 50x33 omdat ik een crop genomen had.

                          Mijn conclusie is dat je waarschijnlijk met de 6800Z al voldoende kwaliteit in huis haalt maar het toestel heeft toch zijn beperkingen. Deze zijn vooral te wijten aan het zeer compacte formaat. Voor mij was dit formaat 1 van de redenen om dit toestel te kopen maar de fotokwaliteit moet er iets mee inboeten. Je zou dan ook eens kunnen kijken naar de 6900 zoom van fuji deze is meer opgebouwd als een reflex toestel en zou niet zoveel duurder moeten zijn maar toch een nog hogere kwaliteit moeten leveren vermits de lens etc van een iets hogere kwaliteit zijn.

                          Andere toestellen waar je ook aan zou kunnen denken zijn een Canon G1 en een Nikon cp995 die ongeveer dezelfde prijcategorie hebben. Maar of ze evengoed zijn in het maken van foto's voor A3 formaat weet ik niet. Mijn eigen testen wijzen uit dat de 6Mp foto's tov de 3Mp foto's beter geschikt zijn voor grote afdrukken en dit zou ook wel eens kunnen gelden voor die anderen. Maar ja behalve de 6900Z bieden die geen superCCD en dus geen 6Mp.

                          Stel gerust meer vragen als je er nog hebt over de 6800Z.
                          1 ding kan ik je wel zeggen het is een verdomd goed toestel maar het is een compact camera en heeft dus hierdoor voordelen en nadelen. Je moet zelf uitmaken wat voor jou het belangrijkste is. Maar als ik in jou shoenen stond dan ging ik voor de 6900Z. Voor mij is die echter net zoals die andere te groot.


                          Coolpix 4500 (ipv 995 ; die is bijna niet meer te vinden)
                          Maar de 4500 heeft een 4 megapixel aangemeten gekregen, en dit zou voor u ideaal zijn. Prachtig toestel met eindeloze mogelijkheden; behoorlijk compact (tegenover de Fuji 6900) perfecte A3 afdrukken ...
                          Wanneer je nu nog een beetje computerminded bent dan is de Coolpix 4500 volgens mij de enige verantwoorde koop. Er zitten namelijk eeenorm veel functies op deze camera; in boomstructuren die te vgl zijn met Windows Verkenner.
                          Voor ik mijn CP aangeschaft had, had ik ergens in één of ander review gelezen dat het te ingewikkeld zou zijn om alles te vinden op, korte tijd. Ik heb er daarentegen geen last van. Wel integendeel. (Handleiding is oke om op terug te vallen; om de meeste functies te ontdekken had ik ze echter niet vandoen, alles wijst zichzelf uit ... bof, alles misschien niet maar toch heel veel ... Ik vind mijn Casio horloge ingewikkelder ;-D

                          Ikzelf ben er uiterst tevreden van. Ik weet nu niet precies hoeveel die Fuji 6800 jou zou kosten maar de Coolpix 4500 heb ik "slechts" €680 betaald. Online , binnen 48u aan huis geleverd!! zie www.topvision.lu
                          En een goede tip: log in op hun website als ben je een Luxemburger.
                          Wanneer je bestelt geef dan gerust je Belgisch adres op.
                          Resultaat: je betaalt slechts 15% BTW (Luxemb tarief) ipv 21%
                          Indien vragen over Coolpix4500; vuur maar af

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Jurgen
                            Ik ga mij een digitaal fototoestel aanschaffen maar ik had graag geweten of de Fujifilm FinePix 6800 Zoom een goede keuze is of zijn er betere toestellen voor die prijs?

                            De enige vereisten die ik heb zijn:
                            - perfecte fotokwaliteit
                            - foto's afdrukken op A3 met perfecte kwaliteit


                            alvast bedankt voor jullie reacties,
                            Jurgen


                            Jandadde;
                            al da werk om te antwoorden op nvraag van bijna 2j oud ...
                            pffff
                            (oude link in mijn favorieten,vandaar)

                            Comment


                            • #29
                              Ikzelf ben er uiterst tevreden van. Ik weet nu niet precies hoeveel die Fuji 6800 jou zou kosten maar de Coolpix 4500 heb ik "slechts" €680 betaald. Online , binnen 48u aan huis geleverd!! zie www.topvision.lu
                              En een goede tip: log in op hun website als ben je een Luxemburger.
                              Wanneer je bestelt geef dan gerust je Belgisch adres op.
                              Resultaat: je betaalt slechts 15% BTW (Luxemb tarief) ipv 21%
                              Indien vragen over Coolpix4500; vuur maar af
                              Dank voor de tip!! 'k Heb hem nergens goedkoper gevonden.
                              Tenzij... Verkoop je toevallig de jouwe niet?

                              mousio3q2 at hotmail

                              Comment

                              Working...
                              X