Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

speetlite 550 ex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • speetlite 550 ex

    laats heeft iemand mij een site opgegeven die in het engels is en erg technisch. Ik kon kon hier niet zo gauw wat bruikbaars uithalen om mijn probleem op te lossen.
    Ik bezit namelijk een canon D10 die in de automatische stand (groene vierkant0 goed werkt met de flitser, maar de sluitertijd en de diafragma staan dan vast. Als ik de camera op handbediening zet dan schakelt mijn flitser uit en kan niet meer flitsen. Wil graag flitsen en de diafragma en sluitertijd in de hand houden. Volgens mij moet dit wel mogelijk zijn. Omdat ik de camera en de flitser net inbezit heb wil ik dit graag uittesten of dit wel goed werkt.
    Heb de de test gelezen van de kleinere broertje de 420 ex en daar schijnt het wel bij te kunnen.
    Ik ben benieuwd of iemand mij daar bij kunnen helpen zonder technische site's

    alvast bedankt groetjes hans
    politie honden trainen en glamour fotografie

  • #2
    met de 550 EX is dit zeker mogelijk, als je je flits aanzet en hij is goed gemonteerd op de camera flitst ie gewoon altijd, en kun je je diafragma en sluitertijd instellen zoals jij het wilt, wel als je kortere sluitertijden wil gebruiken dan 1/200 sec moet je op de flits high speed synchronisatie aanzetten
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      hallo fredericom ik ben onder tussen op mijn werk de flitser uit te proberen volgens mij is hij stuk, want met de interne flitser werkt de camera en de interne flitser wel met de handmatige instelingen.
      Maar met de 550 ex die aan staat op ETTL niet als de groene / rode flitslampje aanstaat op automatisch camera instelling brand het. zo gauw ik de keuze knop op handmatig insteld gaat de groene / rode flitslampje op de flitser uit en de flitser wil niet meer flitsen waarom weet ik niet volgens de handleidingen moet het net zo gemakkelijk zijn als de bediening zonder flits de flitser zou dan aanpassen.
      Weet het even niet, baal verschrikkelijk heb de flitser net een paar weken in bezit en was niet goedkoop en ga over een week op vakantie

      hopelijk weet jij nog een tip om het te testen

      groetjes hans
      politie honden trainen en glamour fotografie

      Comment


      • #4
        Staat de onderste schuifschakelaar voor Master / Slave wel correct (niet op één van die twee dus) ?
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

        Comment


        • #5
          Hallo Hans,

          Die site heb ik waarschijnlijk aan je gestuurd, maar ik had geen reaktie meer terug gelezen van jou, dus nam aan het het werkte zoals het moet.

          Als ik je goed begrijp, is het volgende het geval:
          Op de stand automatisch werkt alles correct, en als je dan overgaat naat de stand P Tv of Av, dan werkt de hele flitser niet meer.
          is dit het geval, dan lijkt me inderdaad de flitser of de camera wat te mankeren. Is dit niet het geval dan geld het volgende...

          Zoals ik de camera en flitser begrijp doet hij het volgende, in de stand TTL:

          In de stand P zal de flitser flitsen met een sluitertijd tussen de 1/60 en 1/200 seconden, afhankelijk van de hoeveelheid licht, hij bepaald dan ook zelf het diafragma.

          In de standen Tv en Av zal de flitser er van uitgaan dat de flitser gebruikt gaat worden als invulflits. Dit betekend in donker dat hij de lens enige tijd openzet en dan de flitser laat afgaan als invulflits. Wil je dit dus gebruiken zal je vanaf een stief moeten werken.

          Wil je sneller werken als 1/200 seconden zal je de flitser inderdaad moet instellen op high speed flitssynchronisatie.

          Peter
          Canonvijfdeemarkdrie

          Comment


          • #6
            Sorry dat ik even onderbreek. Maar stel je wil een macro nemen met zoveel mogelijk scherptediepte, dan kan je dus niet AV kiezen en het diafragma op 32 zetten, want dan riskeer je bewegingsonscherpte... Correct ?

            Comment


            • #7
              Met een difragma van 32 loop je inderdaad wel een risico, ik zou dan zeker een statief gebruiken. Maar dit staat even los van het gebruik van de flitser, denk ik....
              Canonvijfdeemarkdrie

              Comment


              • #8
                Originally posted by steldat
                Met een difragma van 32 loop je inderdaad wel een risico, ik zou dan zeker een statief gebruiken. Maar dit staat even los van het gebruik van de flitser, denk ik....
                Excuseer, ik wilde het topic helemaal niet verstoren hoor. Maar ik bedoelde wel f 32 en een flitser - dit moet toch kunnen ? Maar dan waarschijnlijk volledig manueel ?

                Comment


                • #9
                  @doc, dit is helemaal geen probleem, als je flits maar sterk genoeg is om je onderwerp genoeg te belichten en zo dor je enorm kleine diafragma te krijgen met willeswaar een goede sluitertijd zodat je uit de hand kan trekken, zie topic http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=24118
                  visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by fredericrom
                    @doc, dit is helemaal geen probleem, als je flits maar sterk genoeg is om je onderwerp genoeg te belichten en zo dor je enorm kleine diafragma te krijgen met willeswaar een goede sluitertijd zodat je uit de hand kan trekken, zie topic http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=24118
                    Ow, helemaal niet gezien. Bedankt !

                    Comment

                    Working...
                    X