Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik dacht aan de sigma versie sinds die goedkoper is en goeie reviews krijgt.
Kan ook, en 't is zeker geen slechte lens, maar hoe verder je in deze hobby gaat, hoe liever je betere beeldkwaliteit wil natuurlijk. Dus als je het geld er voor hebt, dan ga je beter meteen voor Canon, al is het maar omdat die nauwelijks zijn waarde verliest en zeker in het verdere telebereik merkelijk betere kwaliteit biedt.
Maar heb je het geld niet, dan kan je beter naar de Sigma gaan ja, da's dan zeker niet slecht. In jouw geval zou ik doorsparen, maar 't is mijn geld niet hé.
Hallo, mijn ervaring met de cashback actie is de volgende.
Je krijgt van Canon geen geld terug, maar kortings bonnen voor nieuwe, gerichte zaken. Bijvoorbeeld 50 euro korting op een bepaald soort flitser, enz.
Met andere woorden, denk niet dat als er vermeld wordt ; 300 euro cashback, dat je dat bedrag op je bankrekening gestort krijgt. Je krijgt dus in totaal verdeeld over verschillende kortings bonnen, als je daarmee nieuw spul koopt, korting.
Reken jezelf niet rijk met deze actie.
Mocht je een 30d goedkoop willen, zoek dan de goedkoopste internet aanbieder.
Dat leverd meer op dan de cashback actie.
Oorspronkelijk geplaatst door anton sollieBekijk bericht
Je krijgt van Canon geen geld terug, maar kortings bonnen voor nieuwe, gerichte zaken. Bijvoorbeeld 50 euro korting op een bepaald soort flitser, enz.
Met andere woorden, denk niet dat als er vermeld wordt ; 300 euro cashback, dat je dat bedrag op je bankrekening gestort krijgt. Je krijgt dus in totaal verdeeld over verschillende kortings bonnen, als je daarmee nieuw spul koopt, korting.
Groet Anton.
Met de cash-back acties van Canon krijg je weldegelijk het bedrag terug gestort op je rekening, zonder enige andere aankoop- of inruilverplichting.
Misschien eerst eens deftig informeren voor je dergelijke uitspraken doet...
Maar, toch welkom op BD; heb net gezien dat dit je eerste post was
Oorspronkelijk geplaatst door anton sollieBekijk bericht
Neen, Anton, bij de huidige cashback actie moet je een rekeningnummer opgeven waar op gestort wordt. Volgenjs wat je koopt krijg je een ander bedrag. Informeer je correct op www.canon.be
kijk beter eerst of je geen betere lenzen kan aanschaffen...
eerste lenzen, dan de body
met dezelfde lenzen zal je zoals eerder reeds gezegd quasi dezelfde foto's nemen met de 350D en 30D...
Duurdere lenzen op een 300D halen geen bal uit. Ik weet dat er verschillende mensen gelukkig zijn met hun 300D maar ik was dit niet. Sinds ik mijn 30D heb is het percentage geslaagde foto's serieus verhoogt. Ik ben er ook altijd vanuit gegaan dat het probleem bij de goedkope lenzen zat maar na aankoop van een 24-70L en een 70-200L was de kwaliteit van de foto's nauwelijks beter. De kleuren waren beter en ook het bookeh zoals ze zeggen maar ik bleef met een hoog aantal slecht belichte en onscherpe foto's zitten. De belichting van de 30D is veel correcter en de foto's zijn een pak scherper.
Canon 30D; Canon 300D; EF-S 18-55mm f/3.5-5.6; EF 24-70mm f/2.8L USM; EF 70-200mm f/2.8L USM; 580EX
Ik ken de kwaliteit niet van de 350D. Maar ik ben vorige maand overgeschakeld van 300D naar een 30D. In mijn geval klopte dit dus niet.
Duurdere lenzen op een 300D halen geen bal uit. Ik weet dat er verschillende mensen gelukkig zijn met hun 300D maar ik was dit niet. Sinds ik mijn 30D heb is het percentage geslaagde foto's serieus verhoogt. Ik ben er ook altijd vanuit gegaan dat het probleem bij de goedkope lenzen zat maar na aankoop van een 24-70L en een 70-200L was de kwaliteit van de foto's nauwelijks beter. De kleuren waren beter en ook het bookeh zoals ze zeggen maar ik bleef met een hoog aantal slecht belichte en onscherpe foto's zitten. De belichting van de 30D is veel correcter en de foto's zijn een pak scherper.
dit komt omdat de sprong van 300D naar 30D een heel pak groter is dan van 350D naar 30D... de 350D was, mijns inziens, al een hele verbetering tov de 300D.
in jouw geval was dus de overstap naar een nieuwe body wel gerechtvaaardigd naar de beeldkwaliteit toe maar voor een 350D naar 30D gaat dit weinig uitmaken...
in het geval van de TS, zou het dus wijselijker zijn om in lenzen te investeren omdat zijn body nog niet zo heel erg oud is...
Ik ken de kwaliteit niet van de 350D. Maar ik ben vorige maand overgeschakeld van 300D naar een 30D. In mijn geval klopte dit dus niet.
Ik heb een 350D en ik kan je verzekeren dat die in combinatie met professionele lenzen uitstekend werk levert. Je kan hem zéker niet met een 300D vergelijken. De beeldkwaliteit van een 350D gaat gelijk op met die van een 20D, wat voor velen nog steeds de standaard is. Geen uitspraken doen die niet waar zijn hé.
Dat is waar het is niet het toestel dat de kwaliteit bepaald maar de objectieven ik had eerst een 350 met een sigma 70-200f2.8 dan ben ik overgestapt naar een 70-200f 2.8 L van Canon en er was een groot verschilvan beeldkwaliteit en dit nu in combinatie met een 30D is gewoon prachtig
Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net
Oorspronkelijk geplaatst door glenn pottierBekijk bericht
Dat is waar het is niet het toestel dat de kwaliteit bepaald maar de objectieven ik had eerst een 350 met een sigma 70-200f2.8 dan ben ik overgestapt naar een 70-200f 2.8 L van Canon en er was een groot verschilvan beeldkwaliteit en dit nu in combinatie met een 30D is gewoon prachtig
In combinatie met de 350D van TS levert ie even mooie plaatjes af als met jouw 30D mijn beste. Alle 70-200-versies leveren trouwens excellente kwaliteit.
en om de pixelpeepers tegemoet te komen: jaja, de nieuwe f4 IS levert de beste kwaliteit als je met je neus op de foto's gaat liggen.
wel ik ben aan het begin van de huidige cash-back overgestapt van een 350D op een 30D.
Ik heb een drietal weken na mijn aankoop de 100 euro cashback van Canon op mijn rekening gestort gekregen, dat was dus al dik in orde.
Nu over het toestel: het is zo dat de foto's zelf weinig verschil maken met die van de 350D, is tenslotte zelfde sensor enz. Maar: de 30D heeft veeeeeel meer gebruiksgemak. Ligt beter in de hand, omdat hij zwaarder is is hij stabieler met m'n 17-55 lens. Daarenboven nodigt hij meer uit tot experimenteren omdat er veel meer settings snel wijzigbaar zijn zonder via omwegen langs menu's te moeten gaan zoals bij de 350D. Kortom: ik heb het mijn nog geen seconde beklaagd. De 350D is verkocht voor een mooie prijs, de opleg is dus niet zo gigantisch geweest.
wel ik ben aan het begin van de huidige cash-back overgestapt van een 350D op een 30D.
Ik heb een drietal weken na mijn aankoop de 100 euro cashback van Canon op mijn rekening gestort gekregen, dat was dus al dik in orde.
Nu over het toestel: het is zo dat de foto's zelf weinig verschil maken met die van de 350D, is tenslotte zelfde sensor enz. Maar: de 30D heeft veeeeeel meer gebruiksgemak. Ligt beter in de hand, omdat hij zwaarder is is hij stabieler met m'n 17-55 lens. Daarenboven nodigt hij meer uit tot experimenteren omdat er veel meer settings snel wijzigbaar zijn zonder via omwegen langs menu's te moeten gaan zoals bij de 350D. Kortom: ik heb het mijn nog geen seconde beklaagd. De 350D is verkocht voor een mooie prijs, de opleg is dus niet zo gigantisch geweest.
Daar ga ik mee akkoord, met het gebruiksgemak. Maar dat is pas nuttig als je regelmatig je settings verandert en per definitie manueel werkt. Ik denk niet dat TS al aan het einde van de mogelijkheden van zijn 350D zit. En dan koopt hij beter een goeie lens, nietwaar?
Ik zou ook wel willen overstappen, maar aangezien ik de weg wil volgen die mij het minste geld kost op termijn, spaar ik rustig door voor een 5D, en ondertussen blijft mijn 350D uitstekend dienst doen. Met goeie lenzen.
Een grote vraag is: "hoe is de viewfinder?". Als ik door mijn 350D kijk heb ik het gevoel dat ik door een klein gaatje moet turen. Als ik dan een oude camera zonder cropfactor of een duurder nikon model van een vriend (welk model weet ik niet) vastneem en door de viewfinder kijk heb ik het gevoel een zee van ruimte te zien.
Een grote vraag is: "hoe is de viewfinder?". Als ik door mijn 350D kijk heb ik het gevoel dat ik door een klein gaatje moet turen. Als ik dan een oude camera zonder cropfactor of een duurder nikon model van een vriend (welk model weet ik niet) vastneem en door de viewfinder kijk heb ik het gevoel een zee van ruimte te zien.
Dat is ook wel zo, maar ook dat is niet onoverkomelijk toch? Als ik moet kiezen tussen een grotere viewfinder en een goeie lens, dan weet ik het wel.
Comment