Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D of 1D Mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: 5D of 1D Mark III

    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    als je het verschil niet ziet waarom dan voor FF gaan ????
    Onder andere omdat je bij een FF tenminste door een ZOEKER kijkt en niet door een afgenepen sleutelgat. Ik vraag me af of al wie hier fulmineert tegen een FF, al echt wel eens met een FF heeft gewerkt. Het is een Aha-Erlebnis van jewelste. Eindelijk terug een echte camera in handen, met lenzen waarvan de brandpuntsafstand klopt en met een onvoorstelbare scherpte. Ik heb zowel de 1D als de 5D en wat beeldkwaliteit betreft wint de 5D. Anytime.

    Comment


    • #32
      Re: 5D of 1D Mark III

      Ik denk dat de 1DIII ook wel een echte camera is.

      Jan.

      Comment


      • #33
        Re: 5D of 1D Mark III

        Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
        Onder andere omdat je bij een FF tenminste door een ZOEKER kijkt en niet door een afgenepen sleutelgat. Ik vraag me af of al wie hier fulmineert tegen een FF, al echt wel eens met een FF heeft gewerkt. Het is een Aha-Erlebnis van jewelste. Eindelijk terug een echte camera in handen, met lenzen waarvan de brandpuntsafstand klopt en met een onvoorstelbare scherpte. Ik heb zowel de 1D als de 5D en wat beeldkwaliteit betreft wint de 5D. Anytime.
        Amen.
        BD0808BE

        Comment


        • #34
          Re: 5D of 1D Mark III

          Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
          Ik denk dat de 1DIII ook wel een echte camera is.

          Jan.

          Natuurlijk, Jan, Van zodra hij wat zakt in prijs, haal ik 'm. Maar van wat ik tot nog toe gezien heb van resultaten, blijft de 5D koploper op het gebied van beeldkwaliteit. Natuurlijk biedt de 1D, of het nu mark II of III is, andere unieke voordelen, zoals zijn robuuste constructie, zijn fps, zijn focus-snelheid, zijn meetgebieden, ... Mijn foto's op dit forum in het onderdeel 'Evenementen' genomen tijdens de bokswedstrijd 'Night of the Fight', illustreren de verschillen tussen deze twee types van camera perfect. Foto 1 en 3 zijn genomen met de 1D, foto 2 met de 5D. En zo past er op elk potje een deksel!

          Comment


          • #35
            Re: 5D of 1D Mark III

            Ik heb nooit met 1D gewerkt maar men 5D in vergelijking met de 30D steekt er qua beeldkwaiteit met kop en nek boven uit. Ook het aantal echt goede beelden ligt bij de 5D veel hoger dan bij de 30D.

            Comment


            • #36
              Re: 5D of 1D Mark III

              Ik merk hier ondertussen meer gearfever dan iets anders... Een camera is een tool, meer niet...
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment


              • #37
                Re: 5D of 1D Mark III

                Oorspronkelijk geplaatst door CooMa Bekijk bericht
                Ik merk hier ondertussen meer gearfever dan iets anders... Een camera is een tool, meer niet...
                Oei, is dit topic per ongeluk verplaatst naar Fotodiscussie misschien?

                Dave
                pixelpusher

                Comment


                • #38
                  Re: 5D of 1D Mark III

                  Oorspronkelijk geplaatst door Bugman Bekijk bericht
                  Ik was eerst van plan me een 5D aan te schaffen, maar wijzigde mijn bestelling naar een 1D Mk III omdat de 5D heel stofgevoelig is (toch volgens de kritieken die ik las op verschillende forums). Voor mij was dit doorslaggevend. Bovendien is het toestel ook reeds enkele jaren oud.
                  Stofgevoelig ...
                  Mijn 10D moest ik heel regelmatig kuisen niettegenstaande ik bijna nooit van lenzen wissel en zekers niet buiten.
                  Mijn 5D heeft deze week net de teller terug op 0 gezet se, dat wil dus zeggen 10.000 clicks, en het is nu de eerste keer dat ik mij sensor "moet" kuisen.
                  Ik ben ervan overtuigd dat stof meer gepaard gaat met voorzichtigheid en geluk dan wat anders.
                  Het enige dat ik nooit meer zal doen is blazen in een toestel ... je blaast het stof elders in het toestel en je krijgt het gegarandeerd terug op je sensor.

                  Wat de ouderdom betreft ... zoveel jaren is een 5D nu ook niet oud hé.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: 5D of 1D Mark III

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Het enige dat ik nooit meer zal doen is blazen in een toestel ... je blaast het stof elders in het toestel en je krijgt het gegarandeerd terug op je sensor.
                    ben blij dat der nog meer zijn dat zo denken, want er zijn echt veel mensen die vollen bak blazen met een blaaspeertje in hun camerahuis...
                    nooit goed...

                    als ik mij kamer wil stofzuigen, dan ga ik toch ook geen bladerenblazer gebruiken?
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #40
                      Re: 5D of 1D Mark III

                      Oorspronkelijk geplaatst door CooMa Bekijk bericht
                      Ik merk hier ondertussen meer gearfever dan iets anders... Een camera is een tool, meer niet...
                      Topic starter vraagt wat de beste aankoop is. Een 5D of een 1D Mark III.

                      Er is altijd goed, beter en best, ook bij Tools & Accessoires.

                      Jan.

                      Comment


                      • #41
                        Re: 5D of 1D Mark III

                        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                        ben blij dat der nog meer zijn dat zo denken, want er zijn echt veel mensen die vollen bak blazen met een blaaspeertje in hun camerahuis...
                        nooit goed...

                        als ik mij kamer wil stofzuigen, dan ga ik toch ook geen bladerenblazer gebruiken?

                        Als je die kamer ondersteboven zou kunnen houden, en de onderkant openmaken, wél, natuurlijk.

                        Comment


                        • #42
                          Re: 5D of 1D Mark III

                          Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                          Als je die kamer ondersteboven zou kunnen houden, en de onderkant openmaken, wél, natuurlijk.
                          zo'n kamer moet ik hebben
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment


                          • #43
                            Re: 5D of 1D Mark III



                            Ik denk dat het toch duidelijk is wat de sterke en zwakke punten zijn van elk v deze 2 toestellen.

                            Zet gewoon eens de specs naast elkaar, en hou rekening met de verschillen door de sensorgrootte. Dat combineren met hetgeen waarvoor je hem wil gebruiken dan kom je toch automatisch bij 1vd 2 terecht....

                            Comment


                            • #44
                              Re: 5D of 1D Mark III

                              Een verschil dat tot nog toe over het hoofd is gezien in dit topic: de gebruiksvriendelijkheid. De 5D is op dat gebied duidelijk superieur aan de 1D-reeks, waar je voor veel belangrijke bewerkingen (beelden vergroten op de display, beelden wissen,...) een echte vingeracrobaat moet zijn. De Mark III is gelukkig verbeterd op dit vlak. Maar in vergelijking met Nikon blijft het bij Canon aanmodderen wat ergonomie betreft. Ik vrees dat de ontwerpers nog nooit in échte productieomstandigheden met hun camera hebben gewerkt...

                              Comment


                              • #45
                                Re: 5D of 1D Mark III

                                Oorspronkelijk geplaatst door Karreaux Bekijk bericht
                                Zet gewoon eens de specs naast elkaar, en hou rekening met de verschillen door de sensorgrootte. Dat combineren met hetgeen waarvoor je hem wil gebruiken dan kom je toch automatisch bij 1vd 2 terecht....
                                Als dat waar was dan kocht niemand nog een Nikon . Een camera is meer dan specificaties.
                                pixelpusher

                                Comment

                                Working...
                                X