Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D50, donkere foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D50, donkere foto's

Heb je je flitser dan wel handmatig opgeklapt?, in deze stand doet je flitsert dit niet automatisch he.

Mijn voorbeeld al uitgeprobeerd ?

Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Ik kan uit die exif niet je ISO waarde terugvinden, maar als die foto in een donkere living getrokken is met bv iso100 en 1/60sec dan is dat wel normaal op 4.5.

Maar natuurlijk op auto moet die dit zien en de iso bijtrekken of de sluitertijd verlengen of whatever.....

Die foto is met of zonder flits?

Glenn
      Mijn site...
      vandaelefotografie.be
      * BD0916BE *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
        Heb je je flitser dan wel handmatig opgeklapt?, in Mijn voorbeeld al uitgeprobeerd ?
        Yups, ziehier in automatische mode. Flits is zeker afgegaan.

Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D50)
        Lens Focal Length: 18.00 mm ()
        Shutter Speed: 1/60 sec
        F-Number: F3.5
        ISO: 400
        Compensation: EV 0/6

Mordred: beide foto's die ik gepost heb waren MET flits.

Momenteel is het dus donker, brandt de staande lamp met toch redelijk wat verlichting en zijn alle foto's die ik hierbinnen neem heel duister tot zwart Hoe meer lichten ik aansteek (5 spots, staande lamp), hoe minder zwart de foto's worden, maar ze blijven nog steeds niet goed belicht.

Wat ik niet begrijp. Ik heb mijn toestel bij Procireps binnengebracht en dan krijg ik het terug in dezelfde status als voorheen.
        Vandaar dus mijn problematisch getwijfel...

Kan iemand voor mij misschien eens een foto sturen genomen met analoge settings met D50, kitlens 18-55?
        Ik weet op den duur niet meer of het aan het toestel ligt of aan mij... diepe zucht...

En ik heb dan zo veel gelezen en gekeken in die drie weken dat ons toestel in reparatie was op dit forum in de hoop ook eens mijn eerste stapjes op dit forum te wagen...
        Al doende leert men...

Flickr

Comment

Het is spijtig dat je de foto's post zonder de exif nog in de file...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
            Het is spijtig dat je de foto's post zonder de exif nog in de file...
            Ik doe het nochthans met BDSizer, save exif, maar om een of andere reden gaan ze verloren. Misschien omdat ik via Picasa upload

Welke gegevens wil je nog weten?
            Al doende leert men...

Flickr

Comment

Deze foto eventjes rap met Irfanview bewerkt
              Volgens mij is de flash hier toch niet afgegaan
              Zou je toch in de spiegel moeten zien

Mvg,
              SW
              BD1071BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                Ik doe het nochthans met BDSizer, save exif, maar om een of andere reden gaan ze verloren. Misschien omdat ik via Picasa upload

Welke gegevens wil je nog weten?
                Ik wil weten of je flash afgaat...
                Soeki Wan is dat ondertussen op een andere manier te weten gekomen.

Comment

Hierbij mijn 2 foto's:

1

2

Exif in het kader en foto.
                  BDsizer - save exif
                  ( ik zit op photobucket en geen problemen met exif in foto )

D50 met 18-55mm kitlens op 18mm

Foto 1: auto, flits klapte zelf op omdat het te donker was om een goede belichting te maken.

Foto 2: M stand, zelfde waardes als dat auto voor foto 1 aangaf, ( behalve de iso 360 / 400 maar dat is verwaarloosbaar hier en doet niet ter zake )
                  zelf de flitser op uit gezet.
                  En nu ziet foto 2 eruit als jouw foto's.

Als je 100% zeker bent dat je flitser wel is afgegaan ( dus niet uit de exif maar gezien ) dan kunnen er 2 dingen zijn, je flitser gaat af voordat je sluiter opengaat of je flitser gaat af als je sluiter al gesloten is.

Met alle 2 teruggaan naar de winkel en het ze daar terplekke laten zien wat er misgaat.
                  Misschien hebben ze een oplossing van een instelling.
                  Zoniet dan vertellen dat hij daarvoor terug is geweest en dat het nog niet werkt.
                  Bij eventueel nog een keer opsturen, meteen na terugkomst in de winkel kijken of t werkt , zoniet , ander toestel eisen.

En moesten jullie daarvoor die opgekrikte foto nodig hebben om te zien of de flits het deed

Greetz rich
                  Last edited by DrJeckyll; 14 september 2007, 22:33.
                  D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

En moesten jullie daarvoor die opgekrikte foto nodig hebben om te zien of de flits het deed
                    Greetz rich
                    Zelf was ik ook overtuigd, maar om ongelovige Thomassen te overtuigen
                    Last edited by Soeki Wan; 3 oktober 2007, 08:47. Reden: Taalfout
                    Mvg,
                    SW
                    BD1071BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                      Ik wil weten of je flash afgaat...
                      Soeki Wan is dat ondertussen op een andere manier te weten gekomen.
                      Hee. dat is dan toch wel echt heeeeeeeel bizar, want ik ZIE die echt wel afgaan (ik stond ernaast en keek ernaar ).

Jeckyll, thx, voor die foto's want nu zie ik dat het echt anders moet zijn. Nog een klein vraagje: welk licht had je in de ruimte dat je de foto getrokken hebt? Was het daar klaar, donker, duister?

Zou het zinvol zijn om Procireps zelf op te bellen? De winkel waar ik die gekocht heb, zijn eigenlijk ook geen mensen ter zake.
                      Wat zijn jullie ervarignen met Procireps? Ik vind het toch niet kunnen dat dit nu al de tweede keer is dat ons toestel teruggaat met een flitsprobleem en we bij deze ons toestel terug krijgen met nog steeds hetzelfde probleem.

Oh ja, Jeckyll? Dat beeldje rechts, ben jij dat?
                      Al doende leert men...

Flickr

Comment

Hierbij mijn 2 foto's:
                        Als je 100% zeker bent dat je flitser wel is afgegaan ( dus niet uit de exif maar gezien ) dan kunnen er 2 dingen zijn, je flitser gaat af voordat je sluiter opengaat of je flitser gaat af als je sluiter al gesloten is.
                        We blijven dus uitkomen op wat je ook initieel aangaf (alsook ElsAn) bij de start van deze topic (vooraleer ik ons toestel heb binnengebracht): flitssynchronisatie werkt niet goed.
                        Al doende leert men...

Flickr

Comment

Nee dat is the crow

Maar hier enkel tl licht, maar de flits moet te zien zijn als die afgaat , als het te donker is wat blijkt uit jouw foto gaat die flitser zo hard flitsen dat je foto goed is .

Dat moet die doen aan jouw gegevens te zien en te lezen. maar dat doet ie niet dus kapot.

En de d50 heeft geen commander mode of iets , het is alleen een flitser en als die flitst moet dat altijd op de foto te zien zijn punt.

En nu ben ik naar de kroeg
                          Tot morg waarschijnlijk

Comment

Nee dat is the crow
                            En nu ben ik naar de kroeg
                            Schol !
                            Al doende leert men...

Flickr

Comment

Met alle 2 teruggaan naar de winkel en het ze daar terplekke laten zien wat er misgaat.
                              Misschien hebben ze een oplossing van een instelling.
                              Zoniet dan vertellen dat hij daarvoor terug is geweest en dat het nog niet werkt.
                              Bij eventueel nog een keer opsturen, meteen na terugkomst in de winkel kijken of t werkt , zoniet , ander toestel eisen.
                              Ik heb het probleem doorgegeven aan de winkel (alsook de uitleg van de flits die niet op de foto te zien is). Ze hebben iemand van Nikon persoonlijk gecontacteerd me de vraag of het zin heeft het toestel nog eens (voor de derde maal) naar Procirep te sturen. Ik ben benieuwd naar het antwoord. De service van de winkel waar we die kochten is alvast prima
                              Ik hou jullie op de hoogte of het nu inderdaad flitssynchronisatie is of iets anders.
                              Al doende leert men...

Flickr

Comment

Hoop voor jou dat het een nieuw toestel word
                                Mvg,
                                SW
                                BD1071BE

Comment

Working...
                                X