Ik heb momenteel een simpele digitale compact camera. (Aldi)
Daar ben ik tevreden over, maar ik zou heel graag betere foto's maken
en mij wat verdiepen in de kunst van de fotografie.
Een ideaal toestel zou voor mij de Panasonic DMC-FZ50 zijn.
Deze heeft een optische zoom van 12x, waar je waarschijnlijk al heel wat mee kan doen. Het enige grote nadeel is de ruis bij hogere ISO-waarden.
Heeft iemand al ervaring met de DMC-FZ8 en DMC-FZ18 ?
Het grote verschil met de FZ50 is natuurlijk de manuele zoomring en de 18x zoom voor de FZ18.
Ik vroeg mij af wat de beste keus was om echt het fotograaf-gevoel te ervaren. Ik heb gewoon wat schrik voor foto's binnenshuis en bij valavond. De ISO-waarden met bijkomende ruis schrikken mij wat af. Ik zou graag een tweedehands FZ50 kopen (van mei 2007) voor € 275, maar heb echt nog wat twijfels.
Elke vorm van commentaar en/of tips zijn echt welkom !
Alvast bedankt !!!
Daar ben ik tevreden over, maar ik zou heel graag betere foto's maken
en mij wat verdiepen in de kunst van de fotografie.
Een ideaal toestel zou voor mij de Panasonic DMC-FZ50 zijn.
Deze heeft een optische zoom van 12x, waar je waarschijnlijk al heel wat mee kan doen. Het enige grote nadeel is de ruis bij hogere ISO-waarden.
Heeft iemand al ervaring met de DMC-FZ8 en DMC-FZ18 ?
Het grote verschil met de FZ50 is natuurlijk de manuele zoomring en de 18x zoom voor de FZ18.
Ik vroeg mij af wat de beste keus was om echt het fotograaf-gevoel te ervaren. Ik heb gewoon wat schrik voor foto's binnenshuis en bij valavond. De ISO-waarden met bijkomende ruis schrikken mij wat af. Ik zou graag een tweedehands FZ50 kopen (van mei 2007) voor € 275, maar heb echt nog wat twijfels.
Elke vorm van commentaar en/of tips zijn echt welkom !
Alvast bedankt !!!
Comment