Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat heb jij het liefst, fz50 of goedkope 2ehandse reflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: wat heb jij het liefst, fz50 of goedkope 2ehandse reflex

    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    volgende keer neem ik mijn DSLR mee icm een "vakantielens zoals de Tamron 18-250". Ik lever wat in aan beeldkwaliteit maar het gewicht blijft beperkt.

    dat heb ik gedaan! 18-200mmVR lens mee en spijt gehad!! volgende keer geen 18-200 maar m'n 80-200mm en 17-55mm, gewicht speelt eigenlijk geen belangrijke rol...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #17
      Re: wat heb jij het liefst, fz50 of goedkope 2ehandse reflex

      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      en nikon kennende kan dat altijd wat duren (niet dat het bij canon zoveel beter is)
      Ach, kan ik niet van klagen. De AF van m'n D200 op 2 dagen hersteld. (zelf binnengebracht bij Procirep)
      Trouwens, en 'k zal hier ook eens advokaat van de duivel spelen , hoe lang denk je dat het zal duren om bvb een fz50 te herstellen?
      Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
      MySite - All your base are belong to us - What you say

      Comment


      • #18
        Re: wat heb jij het liefst, fz50 of goedkope 2ehandse reflex

        Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
        Ach, kan ik niet van klagen. De AF van m'n D200 op 2 dagen hersteld. (zelf binnengebracht bij Procirep)
        Trouwens, en 'k zal hier ook eens advokaat van de duivel spelen , hoe lang denk je dat het zal duren om bvb een fz50 te herstellen?
        daar zeg ik niets over é, ik wil gewoon zeggen dat als je 2 toestellen hebt, je altijd een reserve hebt in geval dat er één van de twee het begeeft
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #19
          Re: wat heb jij het liefst, fz50 of goedkope 2ehandse reflex

          Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
          lichtsterkere lens ...
          Dat dat lichtsterker objectief een voordeel tov reflexen is is eigelijk een mythe.

          APS-C sensoren (in de meeste reflexen) hebben tot 2 stops voordeel in termen van ISO ruis. De ISO1600 op reflexen is soms zelfs nog een stuk beter dan de ISO400 op P&Ss. Dat een veel groter verschil dan het verschil in stop bij volledige opening van de standaardobjectieven. Op een reflex heb je die volledige opening veel minder vaak nodig door dat ISO voordeel.

          Bovendien is geen enkel objectief even goed vol open als 2 stops gediafragmeerd. Dat geldt zelfs voor de topobjectieven.

          Maw, zet een APS-C kitobjectief op 24mm aan f/5.6 ISO400 en je P&S op volle breedhoek (da's ongeveer dezelfde beeldhoek) aan f/2.8 ISO100, en de reflex zal een zelfde sluitertijd geven met een duidelijk betere kwaliteit in het resultaat...

          Wim
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

          Comment


          • #20
            Re: wat heb jij het liefst, fz50 of goedkope 2ehandse reflex

            Ik zou niet lang twijfelen, meteen een 2dehandse reflex. Het is wat duurder (vooral) door de lenzen, maar als je het als backup koopt en dus al een reflex hebt, kan je bij hetzelfde merk blijven en dezelfde lenzen blijven gebruiken. Ik vind het persoonlijk niet erg om een paar kilo mee te nemen, dat is goed voor de conditie moet je maar denken.

            En wat de kinderen betreft, ik zou hen zo snel mogelijk aanleren hoe ze het toestel wel en niet moeten gebruiken, dat het veel geld kost en ze ervoor verantwoordelijk zijn wanneer ze het gebruiken. Indien ze nog te jong zijn of er niet voorzichtig genoeg mee zijn, zou ik het hen gewoon niet laten gebruiken.
            == Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==

            Comment


            • #21
              Re: wat heb jij het liefst, fz50 of goedkope 2ehandse reflex

              Oorspronkelijk geplaatst door Hypo1337 Bekijk bericht
              En wat de kinderen betreft, ik zou hen zo snel mogelijk aanleren hoe ze het toestel wel en niet moeten gebruiken, dat het veel geld kost en ze ervoor verantwoordelijk zijn wanneer ze het gebruiken. Indien ze nog te jong zijn of er niet voorzichtig genoeg mee zijn, zou ik het hen gewoon niet laten gebruiken.
              Goed en voorzichtig mee overweg kunnen is het probleem niet. Anders zou ik hem mijn F90x niet laten gebruiken. Zijn materiaalbeheersing is prima.

              Probleem is wel dat ik op dat ogenblik mijn toestel "kwijt" ben. Daarom dat ik aan een compacter 2e toestel dacht dat eventueel nog bij in de tas kan. Misschien dat ik beter op verlof geen toestel thuislaat, maar meer dat ik ter plaatse beslis wat ik die dag meeneem.

              Dat dat toestel een minimale vertraging heeft of dat je maximum 200 iso kan gebruiken (mijn D70 staat daar bijna op vastgeroest) om ruis te vermijden is geen bezwaar. Zolang de foto's maar kwalitatief identiek zijn. Naar wat ik tot nu toe gelezen heb, begin ik daar een beetje aan te twijfelen.
              http://www.cineklubrumst.be

              Comment


              • #22
                Re: wat heb jij het liefst, fz50 of goedkope 2ehandse reflex

                Hier ook een stem voor een tweede kleinere reflex omdat ze ondertussen zeer goedkoop, klein en licht geworden zijn

                MVG,

                Comment


                • #23
                  Re: wat heb jij het liefst, fz50 of goedkope 2ehandse reflex

                  Ik heb zelf ook een V lux (Fz 50) en ben daar best tevreden mee
                  Maar ik kreeg vanmorgen een mail van kamera.nl en die hadden aanbiedingen van Olympus kits waarvan de prijzen lager waren dan de goedkoopste FZ50
                  Gewoon belachelijk laag ,ik weet het niet precies meer maar het was iets in de 400€

                  Comment


                  • #24
                    Re: wat heb jij het liefst, fz50 of goedkope 2ehandse reflex

                    Kies gewoon voor het echte spul : een reflex (2e hands of een nieuwe waarbij je kan profiteren van de prijzenslag)


                    Enkel met een reflex zal je deze hobby meer kunnen uitbouwen, of afbouwen...

                    Trouwens, een reflex vind ik persoonlijk een zeer mooi, stijlvol en tijdloos voorwerp. De bridgetoestellen/megazooms kunnen nogal een wat verwrongen uiterlijk hebben (mooi woordje voor "lelijk").

                    Nog een voordeel van een reflex : het heeft blijkbaar ook iets prestigieus te hebben, plotseling is de reflexbezitter dé fotograaf op feestjes want hij heeft een "echt" toestel.


                    Greetz


                    R
                    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

                    Comment


                    • #25
                      Re: wat heb jij het liefst, fz50 of goedkope 2ehandse reflex

                      ik vind het verschil van looks tussen de fz50 en een reflex niet echt groot. zeker niet als je nikon d40 en de fz50 bekijkt. want de fz50 ziet er dan nog iets stoerders uit. Vergelijk de fz50 dan niet met de duurdere gamma.

                      de fz50 vind ik prima toestel om te beginnen en eventueel later over te schakelen naar dslr, maar dan 1 van de beter dslr en niet de basic type's
                      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                      Comment


                      • #26
                        Re: wat heb jij het liefst, fz50 of goedkope 2ehandse reflex

                        Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                        Kies gewoon voor het echte spul : een reflex (2e hands of een nieuwe waarbij je kan profiteren van de prijzenslag)
                        Enkel met een reflex zal je deze hobby meer kunnen uitbouwen, of afbouwen...
                        Trouwens, een reflex vind ik persoonlijk een zeer mooi, stijlvol en tijdloos voorwerp. De bridgetoestellen/megazooms kunnen nogal een wat verwrongen uiterlijk hebben (mooi woordje voor "lelijk").
                        Nog een voordeel van een reflex : het heeft blijkbaar ook iets prestigieus te hebben, plotseling is de reflexbezitter dé fotograaf op feestjes want hij heeft een "echt" toestel.
                        Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                        ik vind het verschil van looks tussen de fz50 en een reflex niet echt groot. zeker niet als je nikon d40 en de fz50 bekijkt. want de fz50 ziet er dan nog iets stoerders uit. Vergelijk de fz50 dan niet met de duurdere gamma.
                        de fz50 vind ik prima toestel om te beginnen en eventueel later over te schakelen naar dslr, maar dan 1 van de beter dslr en niet de basic type's
                        Tjonge, jonge. Wat lezen we hier allemaal

                        Een fototoestel om "stoer" te doen, betere "looks" te hebben, mooi en tijdloos voorwerp, om "prestigieus" te ogen op feestjes
                        Je zou bijna gaan denken dat een reflex - met een stevige teletoeter erop - dient om iets anders te compenseren
                        Greetz Geert.
                        Canon gerief...

                        Comment


                        • #27
                          Re: wat heb jij het liefst, fz50 of goedkope 2ehandse reflex

                          Als fotografie mijn enige of hoofdhobby zou zijn dan kocht ik direct een goeie DSLR.

                          Als ik dan op een amerikaans forum (http://www.dcresource.com/forums/showthread.php?t=31442) voor deze foto



                          onderstaande commentaar krijg, dan zou ik weer gaan twijfelen. Hij bedoelt het natuurlijk niet echt ernstig, weet ik ook.

                          Stunning photograph. Will you please buy a more expensive camera. Seeing your results after spending so much for a DSLR system really hurts
                          __________________
                          Dip Sh.t
                          _______________
                          Canon 1D Mark II N, Canon 30D, BG-E2 , 580EX , 10-22 f/3.5-4.5, 17-55 f/2.8 IS, 85 f/1.8, 70-200L f/2.8 IS, 100-400L f/4.5-5.6
                          Last edited by nete; 8 juni 2007, 21:20.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #28
                            Re: wat heb jij het liefst, fz50 of goedkope 2ehandse reflex

                            Hoezo: hij bedoelt het niet ernstig?

                            Natuurlijk wel!


                            En BTW: :
                            En ook nog zonder een "echt" toestel te gebruiken! G

                            Comment


                            • #29
                              Re: wat heb jij het liefst, fz50 of goedkope 2ehandse reflex

                              Eigenlijk wel grappig: levendige discussie,
                              ik plaats één foto van een FZ30 en topic valt kompleet stil. Toeval ?
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #30
                                Re: wat heb jij het liefst, fz50 of goedkope 2ehandse reflex

                                Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                                koop je dan niet beter een tamron 18-250 voor je d70 en je moet ook niet meer van lenzen wisselen... en dan wordt het verschil met de fz50 toch kleiner
                                tamron 18-250+d70 is +-1100 gram, een fz50 is 750 gram. ga je dan van die 350 gram een zere rug krijgen?

                                iedereen zit hier altijd te zeggen dat als ik een gelijkaardig bereik zou willen, dat ik tonnen lenzen nodig zou hebben... de tamron 18-250 is toch nagenoeg perfect het bereik van de fz50, en je hebt een pak meer groothoek
                                (ben hier even advocaat van de duivel ant spelen maar ik het geval van lucasV is die tamron 18-250 toch interessant...)
                                Ik betwijfel of je met een D70+18-250/3.5-6.3 lens betere resultaten krijgt dan met een FZ50 met zijn 35-420/2.8-3.7 IS lens.
                                Vanaf je een beetje begint te zoomen zit je toch al met 4-5 stops verschil. Dat kun je niet compenseren met de betere hoge ISO prestaties van de D70.

                                Aangezien de FZ50 evenveel kost als de 18-250 lens zou bij mij de keuze snel gemaakt zijn
                                Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                                Comment

                                Working...
                                X