Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm finepix s9600 vs. Panasonic Lumix DMC-FZ50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fujifilm finepix s9600 vs. Panasonic Lumix DMC-FZ50

Uitstekende keuze. Het probleem is wel dat je het vanaf nu niet meer op de camera kunt steken dat je foto niet gelukt is.
    Een Canon en een paar bokaalglazen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
      je bedoelt verslechteren
      een raynox of andere opzetlens is nu niet echt bevorderlijk voor beeldkwaliteit
      je verliest al minium 1 stop licht ermee
      plus meer vertekening enzo ermee
      beter af dat je dan doorspaart voor een dslr vind ik zelf
      een compact camera maakt mooie beelden maar laat die opschorefllensen eraf

Ik trek nu al wat macro's met mn FZ50 en raynox dcr-250 voorzet. Het gaat steeds beter. Verslechteren doe je er zeker niet mee!
      Trouwens dat je met een macrolens niet verslechterd, daar is Vicky en haar toestel het levende bewijs van!
      Mvg,
      Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Danny001 Bekijk bericht
        Uitstekende keuze. Het probleem is wel dat je het vanaf nu niet meer op de camera kunt steken dat je foto niet gelukt is.
        Haha...inderdaad....nu eerst 164 pagina's handleiding doornemen...
        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

ik heb een fujifilm s5600 en vind het een goede camera en ook daar zit dat zelfde knopje voor a en s op de zelfde plaats voor een leek lijkt dat misschien lastig maar is een gewoonte als je daar eenmaal meegewerkt heb valt dat reuze mee en de ruis valt in de praktijk ook best mee je weet dat je in 3200 iso geen perfecte beelden kan maken ook nie met reflex men spreekt altijd die ruis bij compacttoestellen maar hoe zit dat bij de reflexen denk dat daar ook ruis is en niet zo een beetje het is niet altijd omdat het toestel duur is dat je betere foto,s maakt he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
            ik heb een fujifilm s5600 en vind het een goede camera en ook daar zit dat zelfde knopje voor a en s op de zelfde plaats voor een leek lijkt dat misschien lastig maar is een gewoonte als je daar eenmaal meegewerkt heb valt dat reuze mee en de ruis valt in de praktijk ook best mee
            Ik heb de S5600 zojuist in mijn handen gehad & wat foto's genomen...
            Prijs-kwaliteit (190 euro) een prachtcameraatje en zeer degelijk afgewerkt...

je weet dat je in 3200 iso geen perfecte beelden kan maken ook nie met reflex men spreekt altijd die ruis bij compacttoestellen maar hoe zit dat bij de reflexen denk dat daar ook ruis is en niet zo een beetje het is niet altijd omdat het toestel duur is dat je betere foto,s maakt he
            **Gaaaaaap**

Comment

over de prijs bestaan nogal verschillen hoe langer ze in omloop zijn hoe goedkoper ze worden mijn toestel kocht ik 2 jaar geleden ongeveer bij camerastore en betaalde 269 maar we waren op vakantie in de ardennen en in een winkel stond ie daar 480 nu staat ie in camerastore 199 ja ziet maar is niet onverstandig om even te wachten

Comment

over de prijs bestaan nogal verschillen hoe langer ze in omloop zijn hoe goedkoper ze worden mijn toestel kocht ik 2 jaar geleden ongeveer bij camerastore en betaalde 269 maar we waren op vakantie in de ardennen en in een winkel stond ie daar 480 nu staat ie in camerastore 199 ja ziet maar is niet onverstandig om even te wachten
                Koentje, als je eens goed kijkt op je toetsenbord zie je daar een paar vreemde tekens :.,; En er staan twee toetsen op met een vertikaal pijltje op.
                Zwier die hier en daar tussen je tekst en hij wordt véél leesbaarder. Ik ben eens gaan kijken bij je andere posts, het is blijkbaar je "huisstijl"

Je krijgt dan zoiets:

Over de prijs bestaan nogal verschillen. Hoe langer ze in omloop zijn hoe goedkoper ze worden. Mijn toestel kocht ik 2 jaar geleden ongeveer, bij camerastore, en betaalde 269. Maar we waren op vakantie in de ardennen en in een winkel stond ie daar 480. Nu staat ie in camerastore 199. Je ziet maar, het is niet onverstandig om even te wachten.
                Last edited by nete; 23 juni 2007, 23:55.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik heb enkele off topic berichten verwijderd . . . alhoewel sommigen wel grappig waren . . .
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

ik las hier dat de fz 50 een image stabilsation heeft en de fuji niet, maar de fuji heeft ook iets in die zin, die goed werkt bij tele en andere brandpunten ook , wel neemt hij altijd , een hoge snelheid bij een groot diafragma bv 800/3.2 , op die modus heb je ook altijd goede beelden
                    Last edited by koen1950; 20 juli 2007, 13:06.

Comment

ik las hier dat de fz 50 een image stabilsation heeft en de fuji niet, maar de fugi heeft ook iets in die zin, die goed werkt bij tele en andere brandpunten ook , wel neemt hij altijd , een hoge snelheid bij een groot diafragma bv 800/3.2 , op die modus heb je ook altijd goede beelden
                      Volgens mij is de IS belangrijker dan die hoge iso waarde, want ruis heb je toch bij iso 800 en dan gaat de kwaliteit een heel stuk achteruit.
                      Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                      http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
                        Volgens mij is de IS belangrijker dan die hoge iso waarde, want ruis heb je toch bij iso 800 en dan gaat de kwaliteit een heel stuk achteruit.

volgens mij juist het omgekeerde
                        liever minder ruis bij hogere iso waarde
                        bij actiefoto's ben je niets met de beeldstabilisatie bij minder goede lichtomstandigheden
                        dan heb je meer nut met hogere iso waarde en weinig ruis
                        ik vind die beeldstabilisatie wat overroepen
                        veel sportfotografen zetten die zelfs uit omdat die de autofocus vertraagd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                          volgens mij juist het omgekeerde
                          liever minder ruis bij hogere iso waarde
                          bij actiefoto's ben je niets met de beeldstabilisatie bij minder goede lichtomstandigheden
                          dan heb je meer nut met hogere iso waarde en weinig ruis
                          ik vind die beeldstabilisatie wat overroepen
                          veel sportfotografen zetten die zelfs uit omdat die de autofocus vertraagd
                          Ik ben het helemaal met je eens, maar als je nu 2 niet dslrs gaat vergelijken, dan hebben ze beiden evenveel ruis, en dat heb je met IS nog net een iets beter voordeel.

Uiteraard liever geen is en een toestel zoals een d200 die op iso800 mooie foto's levert.
                          Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                          http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Als ik moest kiezen tussen 1 stop winst door betere hoge-ISO prestaties of 2-5 stops winst door IS en een lichtsterkere lens zou de keuze snel gemaakt zijn
                            Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
                              Ik ben het helemaal met je eens, maar als je nu 2 niet dslrs gaat vergelijken, dan hebben ze beiden evenveel ruis, en dat heb je met IS nog net een iets beter voordeel.

Uiteraard liever geen is en een toestel zoals een d200 die op iso800 mooie foto's levert.
                              als ik foto's zie van die panasonic en die fuji dan heeft de fuji wle minder ruis op hogere iso waarden
                              daarom zou ik persoonlijk eerder opteren voor de fuji

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
                                Als ik moest kiezen tussen 1 stop winst door betere hoge-ISO prestaties of 2-5 stops winst door IS en een lichtsterkere lens zou de keuze snel gemaakt zijn
                                het gebruik van die IS kan je niet altijd toepassen

Comment

Working...
                                X