Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm finepix s9600 vs. Panasonic Lumix DMC-FZ50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fujifilm finepix s9600 vs. Panasonic Lumix DMC-FZ50

Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
    denk dat je zeker geen slechte keuze zult maken als je 1 van beide toestellen hebt. Ik heb nu 2 dagen mijn fz50 en ik vind die prachtig, maar natuurlijk promoot je je eigen merk.

Wat ik goed vond ik de Optical Image Stabilizer. en de prachtige macro foto's die ik gezien heb.

Alleen de optie van een macro lens van raynox zal mijn toestel nog beter maken.

veel succes
    je bedoelt verslechteren
    een raynox of andere opzetlens is nu niet echt bevorderlijk voor beeldkwaliteit
    je verliest al minium 1 stop licht ermee
    plus meer vertekening enzo ermee
    beter af dat je dan doorspaart voor een dslr vind ik zelf
    een compact camera maakt mooie beelden maar laat die opschorefllensen eraf

Comment

ik heb hier nochtans macrofoto's gezien van de fz50 met de raynox DCR 5320 pro

en als jij dat slechter vind, dan scheeld er iets met je ogen denk ik.

's morgens wou ik in mijn tuin wat foto's nemen van dauwdruppels tot deze modellekes voor mijn lens kwamen ;)

hier foto van de fz50 met die macrolens. Je mag toch al ferme dslr hebben voor zo'n foto te nemen
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

@ducaudi: Geef Vicky een wegwerpkodakske en ze maakt nog fantastische foto's
        Ik vraag me eigenlijk af wat het zou geven als Vicky eens investeert in een degelijke DSLR
        Groetjes,
        FilMar, Beeldbrouwer ;-)
        * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Naar mijn bescheiden mening (wie ben ik tenslotte?) hetzelfde als met dat wegwerpkodakske, maar dan net iets beter.

Comment

Even een vraagje een de Fuji-kenners hier: Juist de handleiding even ingekeken van de fuji 9600...
            De FZ30/FZ50 heeft twee commandowieltjes om diafragma en sluitertijd in te stellen. Die wieltjes liggen mooi onder de duim en wijsvinger zodat alles mooi (en snel) aan te passen is terwijl je het toestel normaal vast hebt en je aan het mikken en kadreren bent.
            Als ik het goed zie moeten jullie in manuele mode ten eerste al een extra knop indrukken om je diafragma in te kunnen stellen, maar volgens mij ziet het er niet naar uit dat jullie die commandoknop zo gemakkelijk kunnen verdraaien als wij.

Correct me if I'm wrong...

Als ik ook even mag terugkomen op die kleurkaarten hierboven:
            Mijn keuze hier is snel gemaakt, bij de FZ50 zie je tenminste nog dat het vierkantjes zijn.
            Last edited by FilMar; 6 juni 2007, 20:40.
            Groetjes,
            FilMar, Beeldbrouwer ;-)
            * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

In manuele mode moeten we bij de Fuji S9600 een extra knop indrukken, om te kiezen tussen diafragma en sluitertijd maar dat is in mijn mening geen belemmering omdat je nog steeds met een hand die beweging kunt doen. Het is gewoon een kwestie van gevoel hebben met je camera.

met vriendelijke groet
              Erik

Comment

Ik heb ook geen probleem met het indrukken van de +/- button om sluitertijd te selecteren in Manual mode (voordeel : je kan al niet aan het verkeerde wieltje draaien ;-)

Alternatief is natuurlijk de P(rogram) mode waar A(perture) en S(hutter) proportioneel t.o.v. elkaar veranderen

Greetz
                Fuji S9600 2gb Sandisk UltraII / 1gb Fuji XD H-type / Raynox DCR-250 Macro - Canon Powershot A720IS / 2gb SD Sandisk
                Have a look at http://www.flickr.com/photos/7770276@N07 and leave comments please.

Comment

Ik keek niet enkel op dat indrukken van dat extra knopje (de manuele mode gebruik je nu ook niet alle dagen), volgens mij (aan de hand van de tekening in de handleiding) is ook al de plaats van die commandoknop niet echt ergonomisch. Je moet precies toch een hand vrijhebben om naar die knop te gaan en te verdraaien. Bij de FZ30 zitten die wieltjes direct onder je duim en vingers als je de camera normaal vast hebt.
                  Groetjes,
                  FilMar, Beeldbrouwer ;-)

Comment

Voor wie Duits begrijpt is dit werkelijk een must-read artikel. Zie: http://www.digicamfotos.de/index3.ht...d.php?id=40632 . Deze persoon heeft gedurende langere tijd zowel de FZ-50 en de S9600 aan de tand gevoeld. Hij schetst een zeer genuanceerd beeld, waar zowel de Pana als de Fuji gecomplimenteerd als bekritiseerd worden. Zijn conclusies luidt als volgt:

"In der Conclusio wirkt die S9600 etwas ernsthafter als die Panasonic. Bei der FZ50 hat man immer das Gefühl, irgendwie "everybodies darling" in den Händen zu halten. Ein Marketingprodukt eben, aalglatt und nahezu perfekt, vollgestopft mit Features die es sowohl Oma Frieda, als auch dem Semiprofi Erich Knips ermöglichen, mit der Kamera astreine Ergebnisse im Rahmen ihrer physikalischen Fähigkeiten zu erzielen.
                    Die Fuji wirkt dagegen wie eine spartanische Diva, ein Werkzeug das gerade mal magere vier Motivprogramme anbietet und mit Bedacht gehandhabt werden will. Man muss gezielter mit dem "sweet-spot", der idealen Blende umgehen, muss der Belichtungsmessung öfter unter die Arme greifen und, dank höherer Menülastigkeit, die ein- oder andere Einstellung strategischer planen.
                    Dafür belohnt sie ihren Besitzer in einem schmalen Grenzbereich und vor allem in der Bildmitte mit der geringfügig besseren Bildqualität, den schöneren Farben und einer saubereren Anmutung.
                    Viel Spaß und unter guten Lichtverhältnissen exzellente Aufnahmen gewähren natürlich beide Kameras"

Comment

De commandoknop zit op een goede plaats, intuitief dus. Je duim is meestal al in die zone als je een foto neemt (zeker door de EVF.)
                      De Knop om te switchen tussen S en A in manual stand ligt dan weer binnen wijsvingerbereik, dichtbij de afdrukknop. Even wennen welke het juist is (de flash knop zit er naast), maar je bent het snel gewoon.

Je mag de commandoknop niet met de mode knop verwarren, deze zit inderdaad bovenop... Kijk misschien eens op http://www.fujifilm.co.uk/digital/ca....php?page=demo
                      Hier heb je een zeer duidelijke 3d view van de camera . De commandoknop zit rechts van de mode-knop.

Greetz
                      Last edited by de_rocca; 8 juni 2007, 23:42.
                      Fuji S9600 2gb Sandisk UltraII / 1gb Fuji XD H-type / Raynox DCR-250 Macro - Canon Powershot A720IS / 2gb SD Sandisk
                      Have a look at http://www.flickr.com/photos/7770276@N07 and leave comments please.

Comment

Veelbetekenend ook, deze zin:

Es ist erschreckend, das manche Marken-Fanboys ihren "Liebling" anpreisen wie ein Zeitungsdrücker das Abonnement. Ich finde, so etwas muss in keinster Weise sein!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                          Veelbetekenend ook, deze zin:

Es ist erschreckend, das manche Marken-Fanboys ihren "Liebling" anpreisen wie ein Zeitungsdrücker das Abonnement. Ich finde, so etwas muss in keinster Weise sein!
                          Inderdaad, zoals ik reeds aanhaalde: een genuanceerd beeld. Ik gaf dan ook de volledige link mee en kopieerde de volledige conclusie. Er staan heus ook pro Pana argumenten in dus het is zeker geen review van een bevoordeelde fanboy!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                            Even een vraagje een de Fuji-kenners hier: Juist de handleiding even ingekeken van de fuji 9600...

De keuze is gemaakt...het is toch de Fuji geworden...ondanks de Panasonic fans vond ik de argumenten voor de Fuji toch beter

Enkel...in bovenstaande post kijkt filmar even in de handleiding...ik neem aan dat die gedownload is...iemand een idee waar ik een NL- handleiding kan downloaden...? (Want bij degene die ik heb besteld zit enkel een duitse handleiding )
                            Mijn objectieven zijn all round...

Comment

@Jeroen.K: Ondanks je slechte keuze , veel plezier met je aankoop. Die handleiding stond ergens ter download in een andere post over de fuji, maar ik vind hem zo direct niet terug.

Voila, teruggevonden (hier zie post 27) maar het was wel de engelse
                              Last edited by FilMar; 13 juni 2007, 00:14.
                              Groetjes,
                              FilMar, Beeldbrouwer ;-)

Comment

Haha...tjah...keuzes

Anyway..engels leest toch net wat makkelijker dan Duits

Dus bedankt
                                Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Working...
                                X