Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Kan iemand me wat wijzer maken ? Wat is het grote nadeel als je de Canon Powershot S5 IS vergelijkt met volgende DSLR's : Canon EOS D400 of Nikon D40 met 2 lenzen ( 18 - 55 en 55 - 200), ik twijfel in aankoop tussen deze 3 toestellen ...
de laatste tijd zijn er onnoemelijk veel discussies geweest over wie welk toestel nu moet hebben. hou je een namiddagje bezig met zoeken hier op het forum, en je zal genoeg voer hebben om te verteren
je kan beginnen zoeken naar topics over keuzes tussen prosumer of DSLR, en als je dan je keuze hebt gemaakt, kan je zoeken naar topics over keuzes tussen verschillende dslr's of keuzes tussen prosumers
allereerst moet je je zeer duidelijk voorop stellen WAT je precies wilt met je foto's. (kwaliteit, vakantiekiekjes, sport,concert....) en dan pas kan je beginnen zoeken naar oplossingen
Laat me eerst beginnen met de voordelen:
+ prijs
+ gewicht
+ compact
+ alles-in-één, geen gewissel van lenzen
+ je kan al eens een filmpje maken
+ kortom, een ideale reisgezel
+ ...
nadelen
- fotokwaliteit van een DSLR is toch beter
- ruis
- beperkt in toepassing door het niet kunnen wisselen van lenzen (maar dat is relatief)
- ...
Comment