Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fototoestellen beperkt door aantal Kliks?!?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fototoestellen beperkt door aantal Kliks?!?

ik kan je alleen maar aanraden eerst even wat technische kennis op te doen voor dat je conclusies begint te trekken.

maar als je graag zo'n verhalen leest, deze is echt gebeurt.
    foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
      Aan de anderen:
      Ik vind dat die ex-analoge fotografen een beetje elitair overkomen eerlijk gezegd. Er zijn voldoende redenen om meerdere foto's te nemen.
      Helemaal mee eens. Van een landschap schiet je 1 foto in de 3 uur, met auto/motorsport schiet je 3 foto's (of meer) per seconde. Totaal onvergelijkbaar en daarom ook totaal onzinnig om dit soort uitspraken te doen zonder verdere context vwb het onderwerp.

Van Bouk weet ik toevallig dat hij vooral gericht is op landschap. Dan schiet je dus niet veel. Niet als je het serieus doet tenminste Sport schiet je wel veel alléén al vanwege het feit dat je in series van 3 à 4 foto's schiet waarbij de 2e of 3e meestal de foto is die je hebben wilt. Wachten op dat ene moment om 1 foto te nemen per wedstrijd betekent het moment waarschijnlijk missen

@topicstarter: gebruik die camera waar die voor bedoeld is --> foto's maken. Mijn conclusie: het gaat toch wel kapot, zorg dat je er lol van gehad hebt, de rest is niet belangrijk
      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

Comment

400D sinds december in bezit, nu zo'n 10200 clicks ....
        veel oefenen en vanalles uitproberen hé (en ook sportfotografie aan 3 beelden per seconde), en denk ook binnen 3 jaar is er wel weer honger naar een nieuwe body ....

maar 'k ga nu toch proberen wat minder fotookes te trekken.

zo nu ga ik naar buiten want 't is mooi weer, misschien een fotooke van de kids in de tuin ?
        Mijn website: http://www.michelpyck.be

Comment

tja hier ook bijna 11000 over 1 jaar , maar daar zit veel testen tussen ( ik denk zo'n 4000 testen met mijn macrolens , om vanalles en nog wat uit te proberen). Ook trg macro maak ik veel foto's in de hoop dat er een scherpe tussen zit. En ik maak veel foto's van beesten dak nog niet ben tegengekomen 1st van ver dan dichter en dichter kom je toch snel aan 20 waarvan je meestal enkel de laatste houdt.

Het is wel zo sinds ik mijn stief heb is het wel wat gedaald...
          [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Ik heb m'n K10D besteld op 20 maart. Nu, 10 weken later staat de teller op 3057 clicks. Als ik dit doortrek haal ik bijna 16000 clicks per jaar... Wat ik daarvan overhoud aan (voor mij) geslaagde foto's is misschien zo'n 10% of hooguit 15%?. (ik wordt overigens voor mijzelf wel steeds kritischer en ben daardoor sneller geneigd foto's weg te gooien...)

Eigenlijk ben ik pas een maand of 6 'echt' met fotografie bezig en moet dus nog heel veel leren. Het gevolg is dus dat ik héél veel uitprobeer en testshots maak, zowel op het gebied van de techniek (belichting etc) als met betrekking tot het kadreren. (Wat overigens niet betekent dat ik er maar op los schiet en hoop dat er wat goeie tussen zitten.)
            Bovendien fotografeer ik bijna alles uit de hand waardoor ik vaker onscherpe opnames maak, met name bij macrofoto's. Tja wat zal ik zeggen, het gesleur met een driepoot is me meestal teveel. (heb sinds kort wel een monopod, dat bevalt me stukken beter)

Anyway, ik maak me er niet (meer) druk om. De komst van de DSLR heeft mij de mogelijkheid gegeven om echt te leren fotograferen in de praktijk, gewoon op mijn eigen manier, door middel van trial and error zonder dat me dit telkens een vermogen kost aan ontwikkelingskosten.... En bovendien, de sluiter van de Pentax K10D is, net als die van de Canon 30D, gebouwd om minimaal 100.000 clicks te kunnen maken. Da's voor mij dan dus meer dan 6 jaar fotograferen. En tegen die tijd wil ik zeker weten toch al wel weer een nieuwe camera omdat die ongetwijfeld weer voordelen en nieuwe features heeft ten opzichte van nu... (het ontbreekt me wat dat betreft niet aan zelfkennis )
            www.indetailfotografie.nl

Comment

Naar verluidt is er bij elke Sony camera spyware geinstalleerd die bij elke foto die je neemt de exif gegevens doorstuurt naar het Sony hoofdkantoor. Daar wordt gecontroleerd of je memorystick wel echt van Sony is en geen piraatversie. Eenmaal je 25000 clicks hebt trekken ze bij Sony "de stekker" uit en wordt je camera geblokkeerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doggen Bekijk bericht
                Naar verluidt is er bij elke Sony camera spyware geinstalleerd die bij elke foto die je neemt de exif gegevens doorstuurt naar het Sony hoofdkantoor. Daar wordt gecontroleerd of je memorystick wel echt van Sony is en geen piraatversie. Eenmaal je 25000 clicks hebt trekken ze bij Sony "de stekker" uit en wordt je camera geblokkeerd.

http://www.wired.com/politics/securi.../2005/11/69601
                Heh? Waar heb je't over? Dat artikel gaat over die fameuze rootkit de geinstalleerd werd dmv bepaalde muziekcd's.

Hetgeen jij aanhaalt kan volgens mij direct geklasseerd worden onder "conspiracy theory" naast andere verhalen over UFO's en aanslagen op politici en dergelijke.

Dave
                pixelpusher

Comment

http://www.wired.com/politics/securi.../2005/11/69601
                  Je link verwijst naar een totaal ander verhaal ivm cd's, die dingen waar muziek opstaat. Wat daar staat is bewezen correct te zijn. (dus iedereen die ooit recente CD's van Sony op zijn pc heeft afgespeeld met de op de cd staande applicatie (of die die aaplicatie nooit geïnstaleerd heeft maar de installatie gecanceled heeft) doet er best aan zijn pc eens op dat probleem te controleren)

Echter dat verhaal van die fototoestellen, daar wil ik dan ook graag een link naar. En graag iets serieus. Ik heb helemaal geen vertrouwen in Sony (verschillende redenen) maar ook niet in cowboy-en-indianen verhalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim 76 Bekijk bericht
                    Tja, je kan het gevoel hebben dat je in 't zak gezet bent, maar noem eens één toestel van welke aard ook dat niet onderhevig is aan slijtage.
                    Plutonium heeft een halfwaardetijd van 80 miljoen jaar
                    Nikon D80 en toebehoren.

Comment

ik zit/zat met mijn 350D al over de 130 000 clicks... en nu heb ik preventief een nieuwe sluiter laten steken

goei resultaat voor 2 jaar door te klikken
                      Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
                        ik zit/zat met mijn 350D al over de 130 000 clicks... en nu heb ik preventief een nieuwe sluiter laten steken

goei resultaat voor 2 jaar door te klikken
                        Wat moest je daarvoor betalen, als ik vragen mag?
                        www.indetailfotografie.nl

Comment

Waarom zou je je als fabrikant druk maken om een self-destruct mechanisme in te bouwen? Zowat driekwart van de digitale fotografen is meer bezig met de camera dan de foto's.

Maw: De meeste camera's liggen in de koopjeshoeken omdat de mark XIV of de volgende met 2 MP méér uit is, niet omdat de selfdestruct-datum of de maxclicks zijn bereikt

Comment

Als er een selfdestruct mechanisme in zou zitten, waarom vinden we dan geen gehackte firmware dat dit uistschakelt?

Bijna al mijn devices draaien gemodifieerde firmware: PDA, Wireless Access points, Ipod, ... Maar wat niet? Inderdaad mijn Fototoestel. Ik ben ook nog nooit gemodifieerde firmware tegen gekomen voor fototoestellen, maar heb er dan ook nog niet naar gezocht

Greetz,
                            ---
                            Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                            http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                              Wat moest je daarvoor betalen, als ik vragen mag?
                              ik moest 167 euro betalen voor
                              - nieuwe sluiter
                              - nieuw rolwieltje bovenaan
                              - nieuwe afdrukknop
                              - nieuw doorkijkschermpie
                              - nieuwe flitsvoet
                              - nieuw wieltje om flitsvoet vast te zetten
                              - volledige camerareiniging (huis , spiegel, sensor etc)

en beste van al was dat het bijna een 24h service was
                              ik heb em vrijdag naar den haag gebracht en hij lag 's avonds alweer klaar om op te halen. (uiteraard was het wel afgesproken dat ik op die dag kwam)
                              Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Working...
                              X