Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

10D kapot, hoe verder?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 10D kapot, hoe verder?

De d 111 is binnenkort volgens mij volop te koop voor rond 3800 euro.
    En de prijs zal niet snel zakken want eer er in deze klasse weer een opvolger is zijn we wel weer een paar jaar verder.De d11 loopt ook alweer 3 a4 jaar en kost nog steeds een hoop geld hij zal wel iets gezakt zijn maar niet spectaculair.
    Canon adverteerd in alle fotobladen met de d111 en dat zullen ze toch niet doen als hij niet te koop is.Kamera express verwacht hem snel .En ze hebben er een behoorlijk aantal besteld volgens de verkoper van de week toen ik daar was 2 palets..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
      Maar wat ik niet begrijp is dat je fotos kon maken met een 10D en dat een 30D daarna niet goed genoeg is.
      Heb ik dat gezegd Dacht het niet. Punt is dat als ik toch geld uitgeef, dat ik dat liever doe aan het beste wat er te kijgen is. Ik ken mezelf onderhand wel Als ik een 30D koop vraag ik me toch af of ik niet beter een 1D had kunnen kopen. Bij de 1D hoef ik me dat voor de komende 10 jaar niet af te vragen En die 10 jaar mag je letterlijk nemen Ik ben geen bodyhopper. Het interesseert me niet dat er iets nieuws uitkomt. Wel dat ik het juiste koop op het juiste moment voor de juiste prijs.

4 jaar geleden was dat de 10D boven de 300D, ondanks de hogere prijs. Op dat moment wist ik helemaal niets van fotografie en wist niet eens dat er zoiets als een 1D bestond. Die 10D heeft me heel veel plezier gegeven ondanks z'n beperkingen die ik later ontdekte. Had de 10D het niet begeven had ik dit jaar zeker geen nieuwe body gekocht. Planning was op z'n vroegst volgend voorjaar met 10D als backup, maar dat loopt nu even anders.

Een 400D is ook een interessant idee. Lijkt me een handig klein camera'tje met serieuze mogelijkheden voor vakantie en musea e.d. Een 1D meenemen naar het museum is haast verdacht in de tegenwoordige samenleving

Oorspronkelijk geplaatst door visser 95 Bekijk bericht
      De d 111 is binnenkort volgens mij volop te koop voor rond 3800 euro.
      En de prijs zal niet snel zakken want eer er in deze klasse weer een opvolger is zijn we wel weer een paar jaar verder.De d11 loopt ook alweer 3 a4 jaar en kost nog steeds een hoop geld hij zal wel iets gezakt zijn maar niet spectaculair.
      Canon adverteerd in alle fotobladen met de d111 en dat zullen ze toch niet doen als hij niet te koop is.Kamera express verwacht hem snel .En ze hebben er een behoorlijk aantal besteld volgens de verkoper van de week toen ik daar was 2 palets..
      Klinkt goed, maar die 3800 zal niet in de komende 2 maanden zijn schat ik zo in. Maar wie weet, misschien ook wel. Ben over de eerste schrik heen en sta voorlopig op het standpunt om maar even af te wachten wat er de komende weken gaat gebeuren. Liever ietsje langer wachten dan overhaast iets doen. Het is net ietsje te vroeg om in te schatten waar en hoe snel het heen gaat met de 1D III.

Als ik nu m'n brood er mee moest verdienen wast het toch heel wat anders
      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

Comment

bij foka in Rotterdam staat op de site op voorraad euro 3800

Comment

Dit probleem moet jezelf oplossen. Je moet zelf weten wat je ervoor overhebt. Een occasie 10D, een 5D, een 20D .........
          Ikzelf heb enkele maanden geleden ook een tweedehanse D100 gekocht, gewoon als een reservetoestel. Nu kan ik nog een tijdje voor met een gerust gevoel. (de D200 voldoet ook niet aan mijn wensen en de opvolger zal nog een tijdje op zich laten wachten)

groetjes,

Luc

Comment

bij foka in Rotterdam staat op de site op voorraad euro 3800
            Hmmm, als eens op tweakers gekeken....

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
            Dit probleem moet jezelf oplossen. Je moet zelf weten wat je ervoor overhebt.
            Helemaal gelijk. Ik wacht totdat de gerenomeerde zaken de 1D3 echt op voorraad hebben. Dan maar even geen foto's.

Iedereen dank voor het meedenken Soms helpt het om even je gedachten op orde te krijgen.
            Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Comment

Ajh
              Ik heb heel goede ervaring met foka (geen aandelen ) maar op tweakers komen ze er niet goed vanaf .Ik koop alleen in de winkel de service is daar goed. Ik ben ook 10 d bezitter en ga over op de 1.3 d ga hem als het prijsverschil zo groot is bij foka kopen. Maar zoveel mensen zoveel meningen het was bedoeld als tip doe er mee wat je wilt. Groeten Rudo uit Schiedam

Comment

En deze?

http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=163121

Greetz
                Canon Eos 100D , EF 70-200 1:4 L USM, EF 28-105 1:3.5-4.5, Sigma Flits EF-500 DG SUPER

Comment

By topfoto staat ie blijkbaar voor 3900€, je moet er wel even de grens voor over
                  Canon met glas...

Comment

Ajh
                    Ik heb heel goede ervaring met foka (geen aandelen ) maar op tweakers komen ze er niet goed vanaf .Ik koop alleen in de winkel de service is daar goed.
                    Rotterdam is een beetje ver van Assen Als ik makkelijk naar de winkel zou kunnen en ervaring met ze had, zou het inderdad een ander verhaal zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door deboutte k Bekijk bericht
                    En deze?
                    Zo hoog is de nood nu ook niet

Oorspronkelijk geplaatst door DaveMoi Bekijk bericht
                    By topfoto staat ie blijkbaar voor 3900€, je moet er wel even de grens voor over
                    Ja, maar niet op voorraad als ik het zo zie. Wacht nog wel even totdat de levering echt goed op gang komt. De prijs daalt wel had trouwens
                    Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Comment

Ik begrijp U volkomen , mijn suggestie zou zijn een Mark II op dit moment, waarom, wel ik heb de Mark II van de eerste generatie, en uiteraard als de mark III werdt aangekondigt begon der bij mij ook iets te kriebelen.

Gelukkig kon ik op de Pro-day van Canon de Mark III is vasthouden, en na enkele dagen wikken en wegen, vergelijken, wakker liggen, draaien en keren.
                      Was mijne kriebel verdwenen, ik blijf bij wat ik heb want de inovatie's van de Mark III zijn voor mij geen upgrade waard.

Als U nu vandaag een Mark II N tweedehands kan kopen voor 2500 Euro of iets in die buurt, dan denk ik dat je een zaak doet. Je krijgt een evenwaardige camera als de Mark III hoor, en geloof me voor 2 beelden sneller in drive of 2 megapixels meer moet je geen upgrade doen .

Dit is dus zuirver mijn visie, ik hoop dat je der iets aan hebt.

Vriendelijke groeten.

Jeff
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

maar een mkII (niet N) kan toch al veel goedkkoper vinden, is de mkII N dan zoveel beter dan de gewone mkII? enkel groter scherm en picture styles, voor de rest niet veel verandering (correct me if I'm wrong)
                        5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                          maar een mkII (niet N) kan toch al veel goedkkoper vinden, is de mkII N dan zoveel beter dan de gewone mkII? enkel groter scherm en picture styles, voor de rest niet veel verandering (correct me if I'm wrong)

Hangt er een beetje vanaf, ikzelf heb de eerste, mijne maat heeft de n en die beweert bij hoog en bij laag dat zijne JPEG uit de camera beter is .
                          Al bij al zou ik nu tweedehand nen n kopen of zoeken dan loop je maar 1 versie achter tegen de M III, wat altijd beter is in geval van verkoop.
                          Het grotere scherm is wel leuk om hebben, als ik vergelijk met mijn 5D is het wel een aanwinst.

MVg, Jeff
                          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                            Hangt er een beetje vanaf, ikzelf heb de eerste, mijne maat heeft de n en die beweert bij hoog en bij laag dat zijne JPEG uit de camera beter is .
                            Al bij al zou ik nu tweedehand nen n kopen of zoeken dan loop je maar 1 versie achter tegen de M III, wat altijd beter is in geval van verkoop.
                            Het grotere scherm is wel leuk om hebben, als ik vergelijk met mijn 5D is het wel een aanwinst.

MVg, Jeff
                            maar is het dan de moeite om daar 500 euro meer voor te geven?
                            5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                              maar is het dan de moeite om daar 500 euro meer voor te geven?

Daar kan U alleen over oordelen !

Voor mij zou het die 500 Euro waard zijn .

MVG, Jeff

Comment

Update: Heb net zowel een 400D als een 30D vastgehad. De 400D is me simpelweg te klein. Ik krijg er kramp van in m'n handen. Dus heb ik de 30D besteld met grip. Morgen in huis Voor de prijs bij Kamera Express hoef je het niet te laten.

De 1D3 blijft voor deze winter of volgend voorjaar op het programma staan. Ik ga er tenminste vanuit dat de 30D toch ook wel redelijk zal voldoen tot die tijd

Gebeurt me niet weer dat ik cameraloos ben Bovendien lijkt me de combi van 30D en 1D3 perfect. Het "beast" als het echt spannend wordt (circuit, airshow, e.d.) en de "beauty" om mee te nemen als ik gewoon op pad ga en macro.
                                Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Comment

Working...
                                X