Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom een 30D kopen ipv een 400D ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waarom een 30D kopen ipv een 400D ?

van harte met de aanschaf van je 30D heb hem ook net in huis.
    300D in de doos en wacht nog op een nieuw baasje.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

@ mauske

had graag eens je mening / vgl tussen de 10D en de 30D

(ik heb nl een 10D)

Comment

Makkelijkste is om twee dingen uiteen te halen: body en technologie.
        Van de 10D tot 30D en 5D zijn de bodies gewoon stevig en liggen zwaar in de hand. Of dat nu goed of slecht is, zal ondere andere ook afhangen van de grootte van de handen, de wil om een half pondje meer aan je nek te hangen en de persoonlijke voorkeur.
        Technologisch staat de 400d verder met zijn 10Mp en sensor cleaning. De 30d staat technologisch ongeveer gelijk met de 350d. En de 40d is er nog niet.
        Ik zou toch voor technologie gaan...
        Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door markymark Bekijk bericht
          @ mauske

had graag eens je mening / vgl tussen de 10D en de 30D

(ik heb nl een 10D)
          Nou, nu ben ik natuurlijk erg blij met mijn 30D en tuurlijk zie ik di enu als veeeeel beter, maar als ik het even heel eerlijk ga bekijken dan is het ook wel zo hé.

Ten eerste de 30D is veel en veel en echt veel sneller met de opslag van zijn foto's. Da's echt een verademing. Als ik bij de 10D de buffer vol had, dan moest ik echt een seconde of 10 wachten voordat er 1 foto meer genomen kon worden.. Om alle beelcden op raw weg te schrijven na een volle buffer had hij ooit wel bijna een halve minuut nodig.
          De 30d is daar binnen een seconde of 7 a 8 mee klaar.
          En dat zijn dan ook nog eens meer foto's omdat de buffer groter is.

Ook het opstarten van de camera is vele malen sneller. Als je heel snel aktie wilde bij de 10D moest je zorgen dat deze aanstaat. Bij de 30D maakt het niet uit, want in de tijd dat je de camera voor je oog hebt is hij gebruiksklaar.
          Dit is heel handig bij het auto's spotten wat wij ook doen.,. Hier heb je de snelheid gewoon nodig omdat je nooit weet wat er voorbij komt rijden.
          (www.autogespot.nl)

Dan is het LCD scherm echt veel mooier en groter.. da's ook altijd fijn hé. Hoe groter hoe fijner denk ik.. ook voor de beoordeling van een foto is dat ideaal.

En dan heeft de 30D ook nog wat instelmogelijkheden meer, maar dat zijn kleine dingen. Het gaat mij vooral om de snelheid en beeldkwaliteit.

Ik lees hierboven ook dat de 400D verder zou zijn in technologie, maar daar ben ik het niet helemaal mee eens. Oke hij heeft meer MP, maar ik heb hier een canvasdoek hangen van 70x50 met een foto gemaakt met de 10D en deze ziet er echt perfekt uit. Ook heb ik een aantal prints van deze grote hangen die er echt heerlijk uitzien, zelfs van dichtbij.
          Dus dat is niet echt meer belangrijk. Met de 8 MP die ik op de 30D heb kan ik in ieder geval al heel goed vooruit.

Dan daarbij heeft de 30D ook een aantal voordelen op de 400D, zoals een veel degelijkere body. Als je een 10D gewent bent wil je eigenlijk geen plastik meer vasthouden. En ook de snelheid ligt hoger dan bij de 400D dus daarin is de 30D weer beter...

Ik denk nog steeds dat de 30D echt wel een stapje hoger is dan de 400D, en al is het maar een klein beetje, zelfs de CMOS van de 30D is groter..hihi
          Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

Comment

Working...
          X