Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom een 30D kopen ipv een 400D ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waarom een 30D kopen ipv een 400D ?

Oorspronkelijk geplaatst door mont@n@ Bekijk bericht
    zijn beide goed, maar is de D30 niet te ingewikkeld om mee te beginnen of valt dit allemaal mee? en wat kan je allemaal met die 17-85 lens?
    Tuurlijk zijn beide goed, 't zijn Canons.
    Met een DSLR is het alleen in het begin wat uitzoeken hoe je met diafragma sluitersnelheid ISO en lichtmeting omgaat, en dat vraagt wat studiewerk.
    Dit forum en de zoekfunctie heeft flink geholpen, een boek kopen, de manual alvast downloaden. Dat heeft mij er toe gebracht om de kit met grip en 17-85 te nemen, omdat ik dan omgerekend van landschap tot portret kon, en een goeie grip op de vrij kleine 400D heb, maar dat is allemaal een persoonlijke keuze.

Comment

Ja het ging er mij niet om wat moeilijker is, want ik heb zelf een 10D, nadat ik mijn 300D aan mijn broer doorgeschoven had...
      Ik wil nu een nieuwe cam, maar twijfel dan tussen de 30D en de 400D..

Maar ik denk toch dat het de 30D wordt ivm het extra lcd schermpje wat erop zit. Dat miste ik op de 300D wel... En dat werkt toch makkelijk..
      Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

Comment

en het schermpje(achterop het toestel) lijkt wel een TV scherm in vergelijking met de 300D, alleen kijk ik er nooit op tijdens het fotograferen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Een tijdje gelezen las ik ook dat sommige mensen vonden dat de 400D onderbelichtte. Is dit nog altijd een punt van discutie?

Comment

Comment

Je haalt dezelfde review aan die hier al gepasseerd is.
              En ik kan me vinden in wat Dirk hierboven reeds zei:

Deze review vind ik persoonlijk waardeloos. Die man heeft een 300D en beschrijft de voordelen van de 30D. De 400D heeft hij even vast gehad en besluit dat de voordelen van 30D ten opzichte van 300D hetzelfde blijven als je 400D en 30D vergelijkt.
              Mvg, Fre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door molmol Bekijk bericht
                Een tijdje gelezen las ik ook dat sommige mensen vonden dat de 400D onderbelichtte. Is dit nog altijd een punt van discutie?
                Dit komt vooral van mensen die overstappen van een compact naar DSLR. Een DSLR zal in hun ogen onderbelichten. Men doet dit omdat je achteraf in de digitale doca wel kan oplichten. Als er delen op de foto te donker zijn dan kan je met SW nog oplichten. Als de camera overbelicht (vaak zo bij compactjes) dan is er daar geen informatie. Je kan het achteraf ook niet corrigeren met SW.

Bij de intoductie van de Nikon D70 is er trouwens ook zo'n groot debat geweest over onderbelichting. Ik heb onlangs een feest getrokken samen met 2 neven die met de D70 werkte. Ik heb alle foto's verzameld om er een fotoalbum van te maken. Wel ik merkte op dat de gemiddelde foto van de D70 van die 2 mannen donkerder (minder belicht) was dan de meeste van mijn foto's met de 400D. Dus ik besluit nu toch dat die 400D daar geen echte afwijking heeft tegenover de andere DSLR's.

Het is iets waar je af en toe op moet letten. Als je een bruid in een wit kleed trekt en dat kleed is het hoofddeel van de foto. Dan komt die foto als onderbelicht over. Maar voordeel is wel dat je geen uitgebrand kleed hebt. Je zal wel wat moeten bijwerken om er een goede foto van te maken.
                Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Onlangs gelezen dat de 30d maar 100.000 clicks heeft, vind dit wel wat weinig als ze dan een camera maken voor de meer gevorderde amateur, want die zou normaal gezien toch wel wa meer foto's maken...

Mvg,
                  Ward
                  Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotografken Bekijk bericht
                    Onlangs gelezen dat de 30d maar 100.000 clicks heeft, vind dit wel wat weinig als ze dan een camera maken voor de meer gevorderde amateur, want die zou normaal gezien toch wel wa meer foto's maken...

Mvg,
                    Ward
                    das 90 foto's per dag gedurende 3 jaar, FWIW
                    foto als spiegel of als venster?

Comment

En dat is theoretisch... Je kan gerust dat aantal kliks passeren. Voor hetzelfde geld heb je na een paar kliks al prijs...

T.
                      Nikon stuff rocks :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mauske Bekijk bericht
                        Maar ik denk toch dat het de 30D wordt ivm het extra lcd schermpje wat erop zit. Dat miste ik op de 300D wel... En dat werkt toch makkelijk..
                        Je bedoelt dat je het zou misen op een 400D, want een 300D heeft wel degelijk een extra LCD schermpje.
                        David Leemans
                        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

klopt, maar bij de 30D hoef je de camera niet te kantelen.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Gisteren nog eens met een 400D wat staan fotograferen en ik moet zeggen dat systeem van dat schermpje achteraan met alle info en het automatisch aan en uitgaan werkt gewoon heel goed.

Ik zie eigenlijk maar 1 geval waar ik liever nog een extra schermpje zou willen hebben en dat is in het donker waar ik discreet wil tewerk gaan. Want dat oplichtend scherm zal dan wel wat aandacht trekken anderzijds bekijk ik dan ook vaak de foto's dus echt veel verschil zal het niet maken ook niet. Het is misschien zelfs beter want zolang ik frame blijft dat scherm uit. Nu moet ik instellen dat ie niet aangaat en dat vergeet ik meestal.

Ik heb liever een 30D dan een 400D maar als je tijwfelt koop dan de 400D zou ik zeggen anders wist je wel waarom.

Comment

Dit vind ik het belangrijkste:

- 2e LCD schermpje bovenop het toestel (dat ook geen batterijen vreet)
                              - 6 cruciale parameters onmiddellijk instelbaar op top-LCD via 2x3 directe toetsen (=snel)
                              - 2e draaiwiel achteraan dat vele malen sneller te gebruiken is dan toetsen
                              - Grotere handgreep
                              - Betere zoeker (iets groter maar ook helderder wegens een echt prisma ipv pentaspiegel)

Kortom, met een 30D zal je ook veel minder snel in "tijdnood" komen in het vuur van de strijd dan met een 400D.
                              Greetz Geert.
                              Canon gerief...

Comment

Zo, de 10D zit terug in de doos en ik heb nu een 30D gekocht.
                                1ste indruk is zeer degelijk en geen plastik gevoel..
                                En ja, heerlijk dat schermpje bovenop.
                                Ik hoop vandaag wat te kunnen spelen ermee, maar tja er zijn ook nog andere belangrijke dingen hé.
                                Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

Comment

Working...
                                X