Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samenaankoop Canon 10D: nieuws ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by henkvw
    Originally posted by Marc
    Daarop aansluitend: Als ik het goed begrijp, gaan er in de batterijgrip twee batteriijen. Werken die samen en zorgen ze zo voor een langere autonomie of moet je de tweede batterij "inschakelen" wanneer de eerste het begeeft ? Ik vind hier weinig info over.
    Wellicht net hetzelfde als met de grip van de D100 : de batterijen staan in parallel en lopen dus tegelijk leeg. M.i. doet dat inderdaad het voordeel van 2 batterijen teniet in de zin dat je dan ineens met 2 lege batterijen zit en het gedaan is met spelen. In de grip van mijn D100 steek ik dan ook steeds maar 1 batterij en houd de andere bij de hand.

Henk

Wel, Henk, ik bedoelde het zo, maar jij kan dat perfect verwoorden !

Rammelt die grip dan niet, met slechts 1 batterij ? Of heb je er een dummy-batterij voor gemaakt ?
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Originally posted by Marc
      Rammelt die grip dan niet, met slechts 1 batterij ? Of heb je er een dummy-batterij voor gemaakt ?
      Neen, helemaal niet. Het batterij-slot heeft perfect de vorm van de batterijen, incl. een grendeltje. Dus zelfs 1 batterij erin zit er mooi vast in, ongeacht of je die links of rechts stopt. Zelf stop ik ze links, omdat je dan het zwaartepunt lager legt bij vertikale houding, maar veel maakt het eigenlijk niet uit.
      Heb er wel al zitten over denken om de contacten in het rechterstuk van het slot te overplakken zodat ik daar de 2de batterij kan instoppen zonder dat die gebruikt wordt. Dan heb je immers altijd je reserve-batterij bij je.

Henk

Comment

Er zullen vast nog veel vragen over de 10D volgen, en die zijn zeker interessant, maar het lijkt mij beter om die in een nieuw topic 'Vragen over de Canon 10D' oid te plaatsen. En zo dit topic overzichtelijk te houden voor vragen die direct met een gezamelijke aankoop te maken hebben.

Die vragen (en antwoorden natuurlijk) zijn wel belangrijk, maar het zullen er toch wel wat worden en daarom wat mij betreft liever in een aparte topic

Erik

Comment

Originally posted by Erik Mansvelders
          Er zullen vast nog veel vragen over de 10D volgen, en die zijn zeker interessant, maar het lijkt mij beter om die in een nieuw topic 'Vragen over de Canon 10D' oid te plaatsen. En zo dit topic overzichtelijk te houden voor vragen die direct met een gezamelijke aankoop te maken hebben.

Die vragen (en antwoorden natuurlijk) zijn wel belangrijk, maar het zullen er toch wel wat worden en daarom wat mij betreft liever in een aparte topic

Erik

Lijkt mij niet onverstandig !
          Ik zal eens heel hard nadenken over de eerste vraag !
          Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Sorry ik wil ook wel mee doen maar ik zal dit pas binnen een dag of 2 kunnen bevestigen.

Nog een vraagje. Ik heb ook wel een factuur nodig is dat mogelijk?

Comment

[I]Ik heb ook wel een factuur nodig is dat mogelijk?
              Ja, ikzelf koop de camera zakelijk en heb ook een factuur nodig. De aankoop is gezamelijk, maar uitlevering en afhandeling gewoon 'individueel'. Je krijgt dus geen groepsgarantie oid of één grote factuur voor BD. BD zit daar namelijk niet tussen, het is gewoon een gezamelijke aankoop vanuit BD, niet dóór BD, dus gewoon factuur (mocht dat niet zo blijken te zijn, heb ik dus ook een probleem ).

Dus meld maar wanneer je definitief weet of je wilt meedoen, jaja begint al lol te hebben in het telkens aanpassen van dat bestellingscijfer

Comment

Hallo Slipstream,

Natuurlijk kan je een faktuur krijgen voor je 10D - het is een officiële Canon-dealer.
                Dus, geen enkel probleem ...
                En enkele dagen wachten is ook geen probleem.

Jaja

Originally posted by slipstream
                Sorry ik wil ook wel mee doen maar ik zal dit pas binnen een dag of 2 kunnen bevestigen.

Nog een vraagje. Ik heb ook wel een factuur nodig is dat mogelijk?

Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Originally posted by Erik Mansvelders
                  Ja, ikzelf koop de camera zakelijk en heb ook een factuur nodig. De aankoop is gezamelijk, maar uitlevering en afhandeling gewoon 'individueel'. Je krijgt dus geen groepsgarantie oid of één grote factuur voor BD. BD zit daar namelijk niet tussen, het is gewoon een gezamelijke aankoop vanuit BD, niet dóór BD, dus gewoon factuur (mocht dat niet zo blijken te zijn, heb ik dus ook een probleem ).

Dus meld maar wanneer je definitief weet of je wilt meedoen, jaja begint al lol te hebben in het telkens aanpassen van dat bestellingscijfer
                  Ok bedankt Erik voor het snelle antwoord. Ik hoop morgen mijn bevestiging te kunnen geven.

Comment

Ik ga mijn aankoop voorlopig nog wat moeten uitstellen. Heb eens wat rondgekeken en ik ga andere investeringen doen die momenteel belangrijker zijn.
                    Mijn fuji s602z zal nog een tijdje het werk moeten doen, ik was sowieso al niet van plan om hem weg te doen, veel handiger dan zo'n lompe dslr met al die lenzen en dat gesleur
                    ToM.___ //Fuji s602.
                    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                    It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Hallo Tom,

Inderdaad, je moet je prioriteiten stellen ...
                      Geen probleem en daarenboven, je S602Z is een prima cam.

Jaja

Originally posted by tom314
                      Ik ga mijn aankoop voorlopig nog wat moeten uitstellen. Heb eens wat rondgekeken en ik ga andere investeringen doen die momenteel belangrijker zijn.
                      Mijn fuji s602z zal nog een tijdje het werk moeten doen, ik was sowieso al niet van plan om hem weg te doen, veel handiger dan zo'n lompe dslr met al die lenzen en dat gesleur
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Comment

Hallo jaja,

Dus de koop gebeurt in Belgie en kan dus individueel gefactureerd worden? De reden dat ik dit zeker moet weten is dat ik vorig jaar mijn G2 bij koopdigitaal had gekocht nadat men had verzekerd dat ik geen BTW moest betalen als men een zelfstandig statuut had, maar niets was minder waar, dus een keer maar geen twee keer aan dezelfde steen botsen. Wat gebeurd er als de toestellen geleverd worden, gaan wij deze gezamelijk afhalen of ieder individueel ( ik weet trouwens niet waar deze winkel is). Ik had al een 10D bestelt bij metro foto in Berchem aan de prijs van 2299€ zonder voorschot en zal vandaag eens gaan horen of ik deze kan annuleren, ik veronderstel dat dit geen probleem zal zijn. Ik zal eerst op uw antwoord wachten.

Groeten Mous
                        http://www.worldpicture.be Canon 10D/Canonlens 28-135mm-100-400mmlens/Canon180mm macro / BG-ED3/Lowepro 75AW/Photo Trekker AW II/Speedlite 550 EX

Comment

Originally posted by mous
                          Hallo jaja,

Dus de koop gebeurt in Belgie en kan dus individueel gefactureerd worden? De reden dat ik dit zeker moet weten is dat ik vorig jaar mijn G2 bij koopdigitaal had gekocht nadat men had verzekerd dat ik geen BTW moest betalen als men een zelfstandig statuut had, maar niets was minder waar, dus een keer maar geen twee keer aan dezelfde steen botsen. Wat gebeurd er als de toestellen geleverd worden, gaan wij deze gezamelijk afhalen of ieder individueel ( ik weet trouwens niet waar deze winkel is). Ik had al een 10D bestelt bij metro foto in Berchem aan de prijs van 2299€ zonder voorschot en zal vandaag eens gaan horen of ik deze kan annuleren, ik veronderstel dat dit geen probleem zal zijn. Ik zal eerst op uw antwoord wachten.

Groeten Mous
                          Indien je een geldig btw-nummer hebt, moet bij een buitenlandse aankoop geen btw-betaald worden. Ikzelf heb het meegemaakt bij de aankoop van mijn Sigma 70-200 bij Konijnenberg.

groeten,
                          Luc

Comment

Hallo mous,

De aankoop gebeurt inderdaad in een Belgische winkel van foto-apparatuur en het is ook een officiële Canon dealer.
                            Uiteraard krijg je een faktuur van je toestel ...
                            Dus ... .
                            De levering e.d., dat spreken we nog wel af.
                            Het is dus een "individuele" aankoop, maar de bestelling gebeurt gezamenlijk.

Jaja

Originally posted by mous
                            Hallo jaja,

Groeten Mous

Comment

jaja bedankt voor je vlugge respons, nog een vraag was ik vergeten te stellen, spreken we hier over XXXX€ inclusief of exclusief BTW.

Groeten Mous
                              http://www.worldpicture.be Canon 10D/Canonlens 28-135mm-100-400mmlens/Canon180mm macro / BG-ED3/Lowepro 75AW/Photo Trekker AW II/Speedlite 550 EX

Comment

mous, ik geloof toch wel dat dat met btw is.

Concrete vraag waar iedereen wel een beetje mee zit denk ik:
                                Indien ik meedoe,
                                - wanneer zou de leverdatum zijn en/of wanneer dient betaalt te worden?
                                - waar en wanneer moeten de toestellen afgehaald worden? (een gemeente kennen zou al fijn zijn)
                                - wat zijn de betalingsmogelijkheden?
                                - wat is de uiterste datum om mee in te schrijven met de samenaankoop?
                                - is het mogelijk om ook een toestel tegen scherpe prijs mét lens en zo ja wat is de prijs.

Groetjes!!!

Comment

Working...
                                X