Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samenaankoop Canon 10D: nieuws ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Peter,

    ik kan eerlijk gezegd niet goed volgen hoor. Ga je nu beweren dat we ons schuldig moeten voelen omdat we ergens twaalf 10D's kopen tegen een redelijke prijs?

    Ten eerste gaat het om een zuivere situatie van vraag en aanbod (en ik neem aan dat de zo goedwillige sponsor van deze site ook geen complete oen is en wel kan tellen).

    Ten tweede, gezien de verkoopprijs zonder BTW in Amerika 1499 USD is, kan ik me moeilijk voorstellen dat de verkoper hier meer dan 1300 EUR betaalt... een kort rekensommetje, dat ik hier van Canon Belgium niet mag maken leert ons dat ze er niet armer van worden, hoewel ze inderdaad een stevig stuk marge kwijt zijn. En dit punt vind ik eigenlijk ondergeschikt aan mijn eerste argument...

    Groeten,

    Wim

    Canon EOS 10D; 50E
    Canon EF 17-40L; EF 20-35 (te koop); EF 28-105; EF 50 1.8; EF 100 2.0; EF 200 2.8 L
    Tamron 28-200 LD IF

    Comment


    • #62
      Hallo WimW,

      Als je met "verkoper" de fotohandelaar bedoelt, dan zit je er héél ver langs ...

      Jaja

      Originally posted by WimW
      Peter,

      Ten tweede, gezien de verkoopprijs zonder BTW in Amerika 1499 USD is, kan ik me moeilijk voorstellen dat de verkoper hier meer dan 1300 EUR betaalt... een kort rekensommetje, dat ik hier van Canon Belgium niet mag maken leert ons dat ze er niet armer van worden, hoewel ze inderdaad een stevig stuk marge kwijt zijn. En dit punt vind ik eigenlijk ondergeschikt aan mijn eerste argument...

      Groeten,

      Wim


      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #63
        Mannen, mannen,

        Hier geen ruzie maken he !
        Laat ons liever nog iets bestellen, wacht ik roep even de waard Jaja:

        "Patron, geeft er ons nog ene !" ( betekent : zet mij maar bij op de lijst)
        Enne Jaja: bedankt voor de organisatie en de moeite, ook mijn dank aan de handelaar voor de mooie geste.
        Saluti,

        Pascal

        Comment


        • #64
          Originally posted by pascal
          Mannen, mannen,

          Hier geen ruzie maken he !
          Laat ons liever nog iets bestellen, wacht ik roep even de waard Jaja:

          "Patron, geeft er ons nog ene !" ( betekent : zet mij maar bij op de lijst)
          Enne Jaja: bedankt voor de organisatie en de moeite, ook mijn dank aan de handelaar voor de mooie geste.
          Oeijejoei, Pascal, jij bent de DERTIENDE
          Maar misschien is dat voor "Italianen" een geluksgetal !

          Maar voor alle zekerheid: Oproep voor nummer VEERTIEN !!!!

          @ Jaja: Alvast bedankt voor de moeite. Momenteel is xxxx euro een goede prijs. Geen discussie daarover. En voor de rest zien we wel he !
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #65
            Originally posted by WimW

            Ten tweede, gezien de verkoopprijs zonder BTW in Amerika 1499 USD is, kan ik me moeilijk voorstellen dat de verkoper hier meer dan 1300 EUR betaalt... een kort rekensommetje, dat ik hier van Canon Belgium niet mag maken leert ons dat ze er niet armer van worden, hoewel ze inderdaad een stevig stuk marge kwijt zijn. En dit punt vind ik eigenlijk ondergeschikt aan mijn eerste argument...

            Groeten,

            Wim


            Wim, ik zou toch enigszins opletten met zulke beweringen. Kheb onlangs een lang gesprekje gehad met onze 'huis'fotograaf en die beweerde dat zijn winstmarge op de digitale toestelletjes en videocameras die hij verkoopt (en dan spreken we toch over bedragen van gemakkelijk 1000 tot 2000 €)slechts 7.5% bedraagt. En de winkel waar ik over spreek is zeker geen van de duurste, dus als je die man zou vragen nog iets van z'n prijs af te doen, ja, waar werkt hij dan nog voor he....

            Voor de rest geef ik je natuurlijk wel gelijk. Als de verkoper akkoord gaat met een lage prijs moet je je daar idd niet slecht over voelen...

            hopelijk stap ik hier niet op iemands tenen,
            tis slechts een bedenking

            Greetz

            mvg,
            Bert
            D90 - Tokina 12-24/F4 - ...

            Comment


            • #66
              Allen,

              ja, dat van mij was ook maar een bedenking hoor. Een winkel is geen VZW, en ik vermoed dus dat ze dit niet doen uit pure naastenliefde, da's alles.

              Laat me effe benadrukken dat ik het nog steeds een toffe inspanning van Jaja en de winkel in kwestie vind, en dat het vaststaat dat de prijs laag is voor onze regionen. Waarvoor mijn welgemeende dank!

              Wim
              Canon EOS 10D; 50E
              Canon EF 17-40L; EF 20-35 (te koop); EF 28-105; EF 50 1.8; EF 100 2.0; EF 200 2.8 L
              Tamron 28-200 LD IF

              Comment


              • #67
                Ik weet niet hoeveel fotohandelaars verdienen op fototoestellen maar ik denk dat het toch niet echt superweinig zal zijn al wil ik zeker niet beweren dat ze er rijk van worden. Toen ik mijn D60 kocht bij X en zei dat die bij Y 50 EUR minder stond deed hij er zonder morren deze 50EUR er ook af, wat toch tussen de 2 en 3 % was ... terwijl er een wachtlijst was en hij dit dus niet echt hoefde te doen (mijn dank daarvoor dan ook). Naast hetgene dat ze verdienen op de rechtstreekse verkoop zijn er ook nog de "incentives" van de leveranciers die ze krijgen als ze een bepaald omzetcijfer halen van een bepaald merk. Pas op en dat laatste weet ik uit héél goede bron, ik heb namelijk een vriend gehad die in een fotowinkel werkte en heb ook een persoon gekend die incentive snoepreisje organiseerde voor Canon ...
                Het is in Belgie een bekend feit dat er geen enkele zelfstandige is die geld verdiend. Je zou de garagisten eens moeten horen, die verdienen ook nooit iets op een auto die ze verkopen, zowel nieuw als tweedehands, de sukkelaars ...

                Neemt niet weg dat het een zeer toffe geste is van de handelaar in kwestie en een zeer tof initiatief van Jaja die zich hier belangeloos mee wilt bezighouden met alle risico's van dien. Jammer genoeg ben ik van november (alez jammer ...) de trotse eigenaar van een D60 en zit een snelle upgrade er niet direct in (alhoewel ... het bloed kruipt waar het niet gaan kan ...). Ook pas de Sigma 50-500 aan de collectie toegevoegd dus ze zouden me zien afkomen thuis ... Mijn eerst volgende aankopp zal denkelijk de Sigma 15-30 worden, toch ook een goede investering door het 1.6 verlies van onze DSLR's.

                In ieder geval wens ik alle toekomstige 10D'ers veel plezier met hun nieuw toestel en verheug me erop om de resultaten hier op BD te kunnen aanschouwen!!

                mvg,
                Giant Pat
                Do or Do Not - There is no try ...
                www.giantpat.be

                Comment


                • #68
                  Als ik zou inschrijven, ben ik dan zeker dat ik ten
                  -------------------------------------------
                  laatste op 1 juni
                  de camera in bezit heb ?
                  Mocht er kortelings een afspraak komen inzake de aankoop van lenzen, dan haal ik mijn
                  rekenmachientje misschien nog wel eens boven en dan bestel ik wellicht ook. Ik wacht nog
                  eventjes af.

                  Comment


                  • #69
                    Ok Jaja zet mij er ook maar bij. Allee als de x.xxx prijs nog steeds diegene of minder is dan eerst was gezegd en dat zal wel he.

                    Dus we zijn nu met 14 dacht ik. Ik zou hem ook wel echt willen voor juni. Is er enige zekerheid dat we allemaal in april mei hem kunnen ontvangen?

                    En nu nog een lens vinden!!!

                    Comment


                    • #70
                      Hallo TWIN,

                      Volgens Canon zijn de camera's in april normaal gezien beschikbaar.
                      Maar of dat nu een zekerheid is, tja, daar kan niemand op antwoorden.

                      Jaja

                      Originally posted by TWIN
                      Als ik zou inschrijven, ben ik dan zeker dat ik ten
                      -------------------------------------------
                      laatste op 1 juni
                      de camera in bezit heb ?
                      Mocht er kortelings een afspraak komen inzake de aankoop van lenzen, dan haal ik mijn
                      rekenmachientje misschien nog wel eens boven en dan bestel ik wellicht ook. Ik wacht nog
                      eventjes af.

                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by jaja
                        Hallo TWIN,

                        Maar of dat nu een zekerheid is, tja, daar kan niemand op antwoorden.

                        Jaja
                        Ja sorry voor mijn stomme opmerking Jaja zekerheid kan daar natuurlijk nooit over bestaan.

                        Alvast bedankt voor de hulp om dit mogelijk te maken Jaja. Een droom gaat werkelijkheid worden dankzij BD. Prachtig forum is dit gaat nu zelfs mijn verwachtingen zwaar te boven en ik heb hier al zoveel kunnen leren.

                        Comment


                        • #72
                          Sorry voor mijn scepsis, en ik bedoel het zeker niet verkeerd, maar STEL dat de 10D erg lang op zicht laat wachten... kan ondertusen de winkelprijs ook reeds gezakt zijn. Wat dan ?
                          Puur theorie en het zou moeten lukken, maar de kans bestaat...
                          Ik zeg dit omdat ik zulks vroeger eens voorgehad heb met een ander apparaat en het heeft me veel moeite gekost om uiteindelijk mijn gelijk en mijn centen te krijgen.

                          Comment


                          • #73
                            Jaja,

                            Voor mij ook graag een Canon 10D. De bevestiging stuur ik vanavond nog per brief.

                            Groeten,

                            B.H.

                            Comment

                            Working...
                            X