Op dit moment fotografeer ik met een Kodak Z 740 maar wil binnenkort een nieuwe camera aanschaffen en heb ongeveer € 1000,- te besteden.
Vooral nu ik besloten heb om in het najaar een cursus fotografie te gaan doen lijkt het me prettig om een camera met meer mogelijkheden te hebben.
De camera zal hoofdzakelijk gebruikt worden voor landschap, natuur/dier, macro en misschien in de toekomst voor portret, en wat er tijdens de cursus naar voren komt ?
Het lijkt me ook gaaf om nachtshots uit te gaan proberen.
Ik ben er alleen nog niet uit waar mijn keuze op moet vallen.
Dixons (NL) heeft op dit moment een aanbieding van de Canon EOS 400D met twee lenzen 18-55 en 70-300 mm voor € 849,-
Maar eigenlijk spreekt de Nikon D80 me ook wel aan.
Volgens testen in het tijdschrift Zoom scoren beide gelijk...
Ik zou graag eens ervaringen of advies horen van gebruikers van deze camera's.
O, ja .... ik ben een leek op gebied van lenzen dus of die aanbieding van Dixons nu echt geweldig is weet ik niet.
Ik ben benieuwd,
alvast bedankt !
Mieke
Vooral nu ik besloten heb om in het najaar een cursus fotografie te gaan doen lijkt het me prettig om een camera met meer mogelijkheden te hebben.
De camera zal hoofdzakelijk gebruikt worden voor landschap, natuur/dier, macro en misschien in de toekomst voor portret, en wat er tijdens de cursus naar voren komt ?
Het lijkt me ook gaaf om nachtshots uit te gaan proberen.
Ik ben er alleen nog niet uit waar mijn keuze op moet vallen.
Dixons (NL) heeft op dit moment een aanbieding van de Canon EOS 400D met twee lenzen 18-55 en 70-300 mm voor € 849,-
Maar eigenlijk spreekt de Nikon D80 me ook wel aan.
Volgens testen in het tijdschrift Zoom scoren beide gelijk...
Ik zou graag eens ervaringen of advies horen van gebruikers van deze camera's.
O, ja .... ik ben een leek op gebied van lenzen dus of die aanbieding van Dixons nu echt geweldig is weet ik niet.
Ik ben benieuwd,
alvast bedankt !
Mieke
Comment