Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

twijfel tussen Canon EOS 400D en Nikon D80

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: twijfel tussen Canon EOS 400D en Nikon D80

    Heb deze keuze ook moeten maken...
    Mss best dat je eens naar een winkel gaat waar ze ze alletwee hebben en de verkoper aanspreken.
    Persoonlijk heb ik mijne 400d gekozen omdat ik vind dat hij (wel incl batterijgrip) beter in de hand ligt, en menu's en zoeker zijn voor mij goed genoeg.
    Ook wel gekeken naar later: professionelere lenzen enzo en alles kwam voor mij bij Canon uit.
    Zoals hierboven al is gezegd: het zijn beiden heel goede camera's.
    Het zal jij echter zijn die zal moeten kiezen, kwa kwaliteit zijn ze even goed, maar kwa lensmateriaal,... zijn er wat verschillen.
    Bekijk deze eens....
    Alvast veel succes met je zoektocht en aankoop!

    Mvg,
    Ward
    Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

    Comment


    • #17
      Re: twijfel tussen Canon EOS 400D en Nikon D80

      D80!!! zul je zeker geen spijt van hebben.

      Comment


      • #18
        Re: twijfel tussen Canon EOS 400D en Nikon D80

        Met beide toestellen (400d en d80) ben je goed af, met een voordeel voor de d80 denk ik, alleen al qua feel.
        Het hangt van je toekomstplannen af met welke je beteraf bent.
        Voor crop 1.5 (ook op langere termijn) zou ik Nikon kiezen, voor ff (5D bijvoorbeeld) Canon.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #19
          Re: twijfel tussen Canon EOS 400D en Nikon D80

          Je moet je niet blind staren op wat de toestellen kunnen, want daar zit niet zo gek veel verschil in. Het is veel belangrijker op een rijtje te zetten wat je precies wilt fotograferen en dan kijken voor wel merk de meeste/beste/betaalbare lenzen beschikbaar zijn. De kwaliteit van de lens is veel belangrijker dan de vage features van een body.

          Ik heb zelf Nikon (D70, D200) en heb hiervoor gekozen omdat ik ook al een Nikon analoge spiegelreflex had met bijbehorende lenzen. Had ik die niet gehad, was de keuze waarschijnlijk Canon geworden omdat ze gewoon veel meer lenzen hebben die tussen de consumer en professionele lenzen zitten. Bij Nikon is dit niet het geval.

          Richt je je met fotografie voornamelijk op landschappen, dan maakt het merk niet zo veel uit aangezien voor beide merken voldoende lenzen in dit gebied beschikbaar zijn.

          Ga je meer voor het telewerk, dan zou ik zelf Canon kiezen (wel de 30D in plaats van de 400D) aangezien er veel meer keuze is in betaalbare telelenzen (bijv. 70-200/4 IS) die ook nog eens veel vaker beeldstabilisatie bieden. Dit is bij Nikon alleen bij de 70-300VR (nieuw) en de duurdere (lees >1500 euro) lenzen.
          Bodies: Nikon D700, D200
          Zoom: Nikkor AF-S 18-70, AF-S 24-120VR, AF-S 70-200/2.8, Tokina 12-24
          Primes: Nikkor AF-D 50/1.8, AF-D 85/1.8, AF-S 300/4, Sigma 150/2.8 EX

          Comment


          • #20
            Re: twijfel tussen Canon EOS 400D en Nikon D80

            Oorspronkelijk geplaatst door Halfje-Bruin Bekijk bericht
            Ga je meer voor het telewerk, dan zou ik zelf Canon kiezen (wel de 30D in plaats van de 400D) aangezien er veel meer keuze is in betaalbare telelenzen (bijv. 70-200/4 IS) die ook nog eens veel vaker beeldstabilisatie bieden. Dit is bij Nikon alleen bij de 70-300VR (nieuw) en de duurdere (lees >1500 euro) lenzen.
            Nikon heeft ook de 55-200mm VR voor 300 euro en de wat duurdere 18-200mmVR van 750 euro ;-)
            Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
            Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

            Comment


            • #21
              Re: twijfel tussen Canon EOS 400D en Nikon D80

              Gewoon eens naar de winkel gaan, ze allebei eens proberen en laat dan je gevoel spreken. Beide toestellen zijn gewoon goed. Zelf vind ik de ergonomie van de D80 beter dan van de 400D, maar dat hoeft voor jou niet zo te zijn, dat is een persoonlijke voorkeur. De menu van de D80 is voor een Nikon gebruiker makkelijker, maar mijn ervaring is dat menu's wennen, indien ik een tijdje met een Canon zou werken zou ik die ook weer gewoon zijn, dus menu is voor mij ook geen doorslaggevend argument. Wat lenzen betreft heeft Canon het voordeel wegens een groter aanbod, maar ook het aanbod van Nikon is meer dan behoorlijk, ook al is het aanbod kleiner dan bij Canon, ik denk toch dat de meeste amateurs wel hun gading kunnen vinden in het Nikon, Tamron en Sigma aanbod.

              Comment


              • #22
                Re: twijfel tussen Canon EOS 400D en Nikon D80

                Klein detail misschien nog en eigenlijk van niet zo'n groot belang maar toch vermeldingswaardig : alle nikon lenzen werken ook op de Fuji DSLR camera's, de S3 en de nieuwe S5 nu. Je kan dus eventueel 2 merken camera gebruiken als je met Nikon lenzen werkt. Om maar een voorbeeldje te geven, de Fuji S3 pro kostte in het begin ronde de 2500€, nu vind je deze al 2de hands ( en soms maar enkele maanden oud ) voor 700 à 800€.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #23
                  Re: twijfel tussen Canon EOS 400D en Nikon D80

                  ik heb ervaren dat de belichting en snelheid met flits ongelofelijk is bij Nikon D80 (mits gebruik van externe flits) ....iemand ervaring met EOS400?

                  Comment


                  • #24
                    Re: twijfel tussen Canon EOS 400D en Nikon D80

                    ALs je het geld hebt voor een D80 dan zou ik momenteel profiteren van de cashback op de 30D en deze kopen ipv de 400D of D80.

                    Dat kan natuurlijk enkel als je geen subjectieve voorkeur hebt voor het ene of het andere merk.

                    Comment


                    • #25
                      Re: twijfel tussen Canon EOS 400D en Nikon D80

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                      ALs je het geld hebt voor een D80 dan zou ik momenteel profiteren van de cashback op de 30D en deze kopen ipv de 400D of D80.

                      Dat kan natuurlijk enkel als je geen subjectieve voorkeur hebt voor het ene of het andere merk.
                      Daar dacht ik dus ook aan. Geweldig bakske, zo'n 30D.

                      Kies eerst je lenzen, en stem daar de keuze van merk op af. Da's eigenlijk de enige juiste manier. Nu met de cashback op de 30D is dat eigenlijk wel een héééle interessante deal.
                      ______
                      www.vue.photo

                      Comment


                      • #26
                        Re: twijfel tussen Canon EOS 400D en Nikon D80

                        Leuk dat er zoveel reakties zijn ...bedankt !!

                        Om het mezelf nog moeilijker te maken is mijn blik vandaag gevestigd op de Pentax K10D met een Tamron lens 18-200 mm ...
                        dit zou € 100,- meer gaan kosten dan de nikon maar dan schijn ik wel gelijk een fantastische lens te hebben waar ik veel kanten mee op kan.

                        Of Experts ... ben ik nu verkeerd voorgelicht ?

                        M.

                        Comment


                        • #27
                          Re: twijfel tussen Canon EOS 400D en Nikon D80

                          Wat de experts gaan zeggen is mij niet duidelijk, maar ik denk dat de cursus fotografie die je gaat volgen gaat afraden om een 11x zoom te nemen met veel lichtverlies. :-)

                          Comment


                          • #28
                            Re: twijfel tussen Canon EOS 400D en Nikon D80

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pelaya Bekijk bericht
                            Leuk dat er zoveel reakties zijn ...bedankt !!

                            Om het mezelf nog moeilijker te maken is mijn blik vandaag gevestigd op de Pentax K10D met een Tamron lens 18-200 mm ...
                            dit zou € 100,- meer gaan kosten dan de nikon maar dan schijn ik wel gelijk een fantastische lens te hebben waar ik veel kanten mee op kan.
                            Dat is inderdaad een lens met een mooi bereik, maar om die nu fantastisch te noemen?
                            Voordelen: licht en compact, een zeer mooi bereik, dus een ideale reislens
                            Nadelen: niet lichtsterk (diafragma 3,5 tot 6,4 als ik me goed herinner), enige vervorming op de uiterste brandpuntsafstanden

                            Bovendien kan je deze lens eveneens in Canon of Nikon versie verkrijgen, dus kan je ze ook overwegen in combinatie met de 400D of D80.

                            Groetjes, Wim
                            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                            Comment


                            • #29
                              Re: twijfel tussen Canon EOS 400D en Nikon D80

                              Oorspronkelijk geplaatst door Pelaya Bekijk bericht
                              Om het mezelf nog moeilijker te maken is mijn blik vandaag gevestigd op de Pentax K10D met een Tamron lens 18-200 mm ...
                              dit zou € 100,- meer gaan kosten dan de nikon maar dan schijn ik wel gelijk een fantastische lens te hebben waar ik veel kanten mee op kan.
                              Als voornaamste voordeel in je derde alternatief zou ik eerder beeldstabilisatie in de camera noemen, tenzij je bij Nikon of Canon ook IS/VR-lenzen zou nemen.

                              Maar heb je de drie al eens in je handen gehad ? Dat zal je waarschijnlijk minstens evenveel vertellen dan alle feedback op dit forum.
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment


                              • #30
                                Re: twijfel tussen Canon EOS 400D en Nikon D80

                                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                                Maar heb je de drie al eens in je handen gehad ? Dat zal je waarschijnlijk minstens evenveel vertellen dan alle feedback op dit forum.
                                Dat mag je wel zeggen . . . ik herinner me dat ik enkele jaren geleden de nieuwe SONY 828 wilde kopen, toen ik in de winkel aankwam bleek die niet beschikbaar maar stond toen toevallig de Nikon D70 op de toog, uit curiositeit eens vastgepakt . . . en ineens mijn bankcontact dan maar ook Was direct verkocht . . . echt, koop nooit zonder de toestellen in je handen gehad te hebben en als je ze terplaatste kan vergelijken . . . niet nalaten, al doen de verkopers soms wat lastig daarover . . .
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                                Comment

                                Working...
                                X