Graag wil ik een beetje advies vragen ivm de aankoop v/e nieuw toestel (ja, sorry, ik kan het geloven dat deze vraag 300 keer per dag terugkomt)
Momenteel heb ik een digitaal compact-toestelletje (Olympus C300Z). Uiteindelijk doet dit perfect waar het voor dient: een goede point&shoot. Enkel de vertraging tussen het indrukken v/d knop en het nemen van de foto steekt tegen. Ook de tijd die je moet wachten tussen de foto's is ook vrij lang.
Wij zeulen het toestel bijna overal mee, en nemen dan ook ongeveer 5000 foto's per jaar (de mislukte buiten beschouwing). uiteindelijk is het al een aantal jaren oud en stilaan komt de vervanging eraan.
Wegens reisplannen (volgend jaar) naar den Arfique leek het interessant om nu reeds een nieuw toestel aan te schaffen en dit deftig te leren kennen. Er zijn ook een aantal voorwaarden die op ons lijstje staan:
- mooie foto's (kleur, scherpte, ...)
- snel foto's nemen (drukken is foto nemen, ook snel na elkaar)
- mogelijkheid tot verschillende (goede lenzen -vooral zoom-)
- niet té groot omdat we het overal meenemen, ook op de motor en trektocht
- zowel eenvoudig gebruik (voorinstellingen?)als volledig instelbaar
- ....
Wat fotograferen wij: alles! mensen, natuur, gebouwen, dieren, ...
zoals jullie wel door zullen hebben ben ik geen volbloed amateurfotograaf, maar al doende leert men: alle instellingen, lenzen, openingen, timingen enzo zoek ik dus ook met dit toestel te leren kennen...
Mijn vrouw wil gewoon 'knopje duwen' zonder al teveel tralala...
Dus mijn vraag: tips ivm een toestel, lenzen, ....
dank bij voorbaat
Momenteel heb ik een digitaal compact-toestelletje (Olympus C300Z). Uiteindelijk doet dit perfect waar het voor dient: een goede point&shoot. Enkel de vertraging tussen het indrukken v/d knop en het nemen van de foto steekt tegen. Ook de tijd die je moet wachten tussen de foto's is ook vrij lang.
Wij zeulen het toestel bijna overal mee, en nemen dan ook ongeveer 5000 foto's per jaar (de mislukte buiten beschouwing). uiteindelijk is het al een aantal jaren oud en stilaan komt de vervanging eraan.
Wegens reisplannen (volgend jaar) naar den Arfique leek het interessant om nu reeds een nieuw toestel aan te schaffen en dit deftig te leren kennen. Er zijn ook een aantal voorwaarden die op ons lijstje staan:
- mooie foto's (kleur, scherpte, ...)
- snel foto's nemen (drukken is foto nemen, ook snel na elkaar)
- mogelijkheid tot verschillende (goede lenzen -vooral zoom-)
- niet té groot omdat we het overal meenemen, ook op de motor en trektocht
- zowel eenvoudig gebruik (voorinstellingen?)als volledig instelbaar
- ....
Wat fotograferen wij: alles! mensen, natuur, gebouwen, dieren, ...
zoals jullie wel door zullen hebben ben ik geen volbloed amateurfotograaf, maar al doende leert men: alle instellingen, lenzen, openingen, timingen enzo zoek ik dus ook met dit toestel te leren kennen...
Mijn vrouw wil gewoon 'knopje duwen' zonder al teveel tralala...
Dus mijn vraag: tips ivm een toestel, lenzen, ....
dank bij voorbaat
Comment