Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke camera raden jullie mij aan??????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke camera raden jullie mij aan??????

Oorspronkelijk geplaatst door grantwazoo Bekijk bericht
    Voor U mss niet, maar voor mij zegt dat 'héél' veel!

@ducaudi

Dat Pentax lensje komt nog niet in de buurt, qua spec's!

*added*
    + is hij ook niet uitgerust met een gyroscoop (steadyshot /stabilisator)
    en niet zo lichtsterk
    Laat me niet lachen. Allicht al een doodgediscussieerd onderwerp maar...

Door het verschil in sensor kan een P&S nooit in de buurt komen van de kwaliteit dat zelfs de instapobjectieven je op een reflex gaan bieden. Die kleinere sensor op P&S vergroot lensfouten veel meer, en ook de fysisch kleinere opening zorgt voor meer diffractieproblemen in je objectief.

Lichtsterkte is erg relatief, vooral omdat je over 0,5 stop verschil spreekt (f/2.8 tov f/3.5), terwijl een reflex toch wel minstens 2 stops ruisvoordeel heeft in hogere ISOs... Zet een reflex maw op een ISO die gelijke ruis geeft als de hogere ISO van een P&S, en je reflex geeft een belichtingstijd van bvb 1/90s waar je P&S niet verder komt dan 1/30s (= 3 keer langer). Dan mag je P&S nog stabilisatie hebben, een bewegend onderwerp kan je met 1/30s vergeten scherp te trekken, zeker als je met de P&S geneigd bent meer in te zoomen...

Als je het over bereik hebt (dat veronderstel ik), dan vergeet je een heel erg belangrijk punt: breedhoek. Geen enkele P&S biedt een fatsoenlijke breedhoek voor landschapsfotografie, met uitzondering van de Panasonix LX1 en LX2 en de Leica equivalenten. En op een reflex stop je snel een 50-200 objectief om een veel betere tele te krijgen dat met de P&S.

Allemaal relatief of dat echt belangrijk is voor de OP...

Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

bedankt voor de reacties.

en de avondschool is puur om meer te weten te komen van hoe je foto's het best trekt en uitleg over alle functies etc. Niet om mijn beroep ervan te maken hoor.

dus als ik het eens goed bekijk is een reflex camera goed als je een 50-200mm lens hebt?
      dat zou dan de

Pentax K110D + 18-55mm + 50-200mm zijn
      die zou toch een 255 euro duurder dan de sony
      en een 175 dan de panasonic.

denk dat het dan tussen de compacts zal gaan
      SONY VS PANASONIC
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
        bedankt voor de reacties.

en .......denk dat het dan tussen de compacts zal gaan
        SONY VS PANASONIC
        Lijkt mij een héél verstaandige keuze, in uw geval!
        succes met ja aankoop
        Grant

Comment

nog een vraagske.

Is er iemand die hier nog foto's heeft (macro) van een panasonic fz50?
          Heb al een macro gezien van een sony, en kmoet zeggen best indrukwekkend.

groeten davy
          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

nog een vraagske.

Is er iemand die hier nog foto's heeft (macro) van een panasonic fz50?
            Heb al een macro gezien van een sony, en kmoet zeggen best indrukwekkend.

groeten davy

SONY

Panny

Comment

bedankt voor de link.

Maar die maken het op zich niet echt gemakkelijk. Heb nog iemand die zegt dat de canon powershot 5s ook zeer goed toestelleke is.
              En dat alle toestellen heel dicht bij elkaar liggen.

Maar naar mijn weten "tot nu toe" vind ik de sony iets beter van kwaliteit en nog eens een 70 euro's goedkoper.

Maar nog 1 vraag. Bij de sony kan je je beeld niet manueel scherp stellen zoals bij panny en canon. Is dit iets dat heeeeel handig is of zou je daarvoor de panny of canon niet moeten nemen.

als er nog concurrerende toestellen zijn laat het mij weten, want ik heb genoeg "brol" gekocht en wil nu eens een deftig toestel die ik een eind wil houden.

groeten davy

Comment

Maar nog 1 vraag. Bij de sony kan je je beeld niet manueel scherp stellen zoals bij panny en canon. Is dit iets dat heeeeel handig is of zou je daarvoor de panny of canon niet moeten nemen.

groeten davy
                Code:
                H9
                Manual Focus   > Yes > zelfs: 5 presets ook nog
                voor de rest:
                Ze liggen inderdaad allen heel close
                Als deze van de H9 op 400 ISO je niet overtuigt, dan weet ik het niet meer, hoor!!

(Ik) zou voor de H9 gaan, enkel al voor: het groter LCD scherm!
                Ga ze rustig eens vastnemen in de shop, dat helpt meestal wel!
                ...méér kan ik niet voor u doen
                Success
                Grant

Comment

Het manueel scherpstellen is soms interresant, maar wat veel interessanter is is de manier van zoomen. Bij de pana is dat een ring rond de lens (zoals ook gebruikelijk bij de lenzen van een reflex) bij veel andere compacts/prosumers is dat met knopjes. Die ring is veel sneller en acurater dan die knopjes, zeker bij 12x zoom of groter.

@grantwazoo: Mij zegt dat inderdaad niks, een 28-280mm of een 50-500 mm (als ze zouden bestaan) zijn beide 10x zoom maar geven wel een wereld van verschil.
                  Groetjes,
                  FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                  * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Het ging (voor mij) wel over DigiCam en die liggen +/- allen rond ...etc
                    DSLR lenzen is "another ballgame" dat is nogal wiedes

Alléé 'kga werken (nice shootout)

Comment

Ducaudi,
                      Zit eigenlijk met dezelfde vraag. Ik vind het manueel scherpstellen wel een enorm voordeel (nauwkeuriger en mijn rechter wijsvingerkootje werkt niet zo goed mee). Ik vraag me alleen af hoe de panasonic FZ50 het doet in minder goede lichtomstandigheden zoals binnenshuis, of in een zaal (weliswaar voor gewoon gebruik: afdrukken op normaal formaat of bekijken op PC). Ik wens (op één uitzondering na) geen nabewerkingen te doen (daarvoor kiezen we voor niet-DSLR digitaal werken)

Comment

@ ray2

dit is voor mij het enigste struikelblok, maar hoe meer foto's ok zie van de sony hoe meer die mij overtuigd. Al zie ik minder foto's van de panasonic.
                        ik denk dat de sony betere foto's kan nemen dan de panasonic.
                        Maar dat je rapper foto's kan trekken (buiten) met de panasonic.

nu is het een beetje wikken en wegen. Maar ik weet nu dat ik zeker met beide toestellen zeker goed zal zitten.

natuurlijk speeld de 100 euro prijsverschil zeker een rol.

momenteel is het 65% sony tegen 35% panasonic

Comment

@ducaudi

Je moet wel lezen wat ik post, hé!
                          anders wordt het een processie van Echternach, hoor
                          Dus voor de 2de maal:>>>>> De H9 kan dat wel

H9
                          Manual Focus > Yes > zelfs: 5 presets ook nog

H9Spec’s

Comment

ja mannekes, wat ben ik wakker.

Het zal de sony worden. Ik zal eens naar electro zaak gaan om wat meer info te krijgen van het sony toestel. bv waar die manuele scherpstelling zit, enz

En zo zie ik dan hoe die in de hand ligt.

Nu nog te hopen dat het toestelleke mooie avondfoto's maakt. De macrofoto's zijn overtuigend genoeg.

bedankt voor de vele info, En wie weet komt hier ooit een foto van mij op.

Comment

j

Nu nog te hopen dat het toestelleke mooie avondfoto's maakt. De macrofoto's zijn overtuigend genoeg.

.
                              valt best mee Las Vegas (ISO 400)

...nog

last one

Last edited by grantwazoo; 16 mei 2007, 00:02.

Comment

Zijn dat nu mijn ogen of is geen enkele van die drie foto's scherp te noemen ?

Comment

Working...
                                X