Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke digicam best voor mijn doeleinde

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke digicam best voor mijn doeleinde

na veel speurwerk heb ik me dan toch aangemeld omdat ik niet direct een antwoord vind op men vraag in de andere topics.

ik ben van plan om een nieuwe camera aan te schaffen maar ben aan het twijfelen tussen de kodak z710/612 en de fujifilm s5600/5700

ik zal hem vooral gebruiken voor snel beweegbare objecten vast te leggen(motorcross), natuurfoto's en dieren(hond en vissen, aquaria)

had gelezen dat de s5700 de mogelijkheid had om in te zoomen bij het filmen, kan de kodak dit ook, want vind dit nergens terug(men maat beweerd van wel)

en dan nog een laatste vraag:
    aangezien ik ook veel in het water zit(snorkelen, duiken), bestaat er een case voor deze camera's om onder water te gebruiken?

bij voorbaat dank

parka

Re: welke digicam best voor mijn doeleinde

niemand?

Comment

je zit in een moeilijke categorie.. vooral omdat je en camera wil die zowel kan zoomen tijdens het filmen, en je wil een onderwaterbehuizing, en je wil een supersnelle camera

ik denk dat er niet veel mensen zijn die zo'n camera's kennen..enige die ik weet die dat allemaal kan is de ouwe sony f828
      verders ken ik niet zoveel compacts omdat ik in de wereld vd dslr rondzweef
      Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Je vraagt eigenlijk iets dat helaas nog niet bestaat.

Voor snel bewegende onderwerpen is vooral een DSLR met aangepaste lenzen in het voordeel, maar daarmee kan je nooit filmen.

Dat de zoom geblokkeerd wordt tijdens het filmen, dat heeft meestal te maken met het geluid dat het motortje van de zoom maakt.
        Dat motortje zit vlak bij het microfoontje (in dezelfde compacte camera dus), en dat geluid zal achteraf heel storend werken tijdens het bekijken van het filmpje.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

een dslr kost me wat teveel, wil er max 230 euro aan uitgeven incl evt.xd kaart, van die zoom bij video wist ik al door de vorige topics te lezen, deerd niet want er word toch muziek opgezet

die case voor onderwater is ook niet echt een must, was wel mooi meegenomen

zou ik dan beter voor de z612 of de s5700 gaan.

Comment

Working...
          X