Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 30d of Nikon D200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 30d of Nikon D200

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
    Nikon zou een superieur flitssysteem hebben. Heb hier zelf geen ervaring mee.
    De 'gridlines' die in de Nikon zoeker geprojecteerd worden zijn heel handig.
    Nikon biedt zeer snelle toegang tot een aantal cruciale settings (WB, Iso, ...) zonder in menu's te moeten gaan graven.
    Superieur flashsysteem word vaak gezegd maar ik heb er nog geen bewijs van gezien. Het superieure is vooral omdat de interne flash andere flitsers kan besturen dat kan de canon niet. Maar voor het prijsverschil.....

Zaken als iso,WB enz daar moet je op een 30D ook niet voor in menu gaan hoor.
    Last edited by Kevlar; 8 mei 2007, 13:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flotootje Bekijk bericht
      Mijn mening hè Wanneer zul je het beelkwaliteitsverschil tussen bv deze 2 camera's nou in godsnaam werkelijk zien! Het is altijd zo'n gemierenne... Bij "gelijke" camera's blijf ik bij mijn standpunt dat de handligging/ergonomie voor mij op nr1 staat. En nogmaals, iedereen kan adviezen geven maar overtuigen moet "de koper" zich toch zelf. Gr, Paul
      Absoluut. Iedereen moet zijn eigen mening opmaken. Wat wij erover denken is van geen belang. Qua beeldkwaliteit dat hangt ervan af he, print je enkel 10x15 dan zijn ze allemaal goed.

Comment

Ik gebruik ze beide en mijn voorkeur gaat uit naar de 30D omdat deze in op hoge iso's beter presteerd.

Ik zou niet voor de 17-85 lens gaan maar eerder voor de 17-55 2.8 of de tamron 17-50 2.8. Deze presteren kwa kleur en scherpte beter dan de 17-85.

Daarnaast vind ik de flits van canon (ex580) fijner dan de sb800. Naar mijn gevoel is de 580 sterker (ik bounce meestal via muren of plafond).
        Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Tss die twee zonder veel twijfel de Nikon D200. De zoeker is een heel stuk groter en de AF points zijn m.i. veel beter geplaatst dan deze bij de Canon 30D. De zoeker is de hoofdreden waarom ik nooit een APS-C Canon zou willen gebruiken (de 5D is natuurlijk wat anders), en tot voor kort ook geen Nikon, maar da's gelukkig voor Nikonians veranderd. Weet dat ik dit stel vanuit m'n Pentax-achtergrond. Die hebben immers van de relatief grootste zoekers op de markt. Als je van een P&S komt zal je het verschil mss niet eens merken...

't Klinkt mss vreemd, maar zoeker en AF points zijn twee zaken die je bij iedere foto gaat opmerken.
          - Extra MPs zijn handig voor crop maar zeker niet altijd nodig.
          - Weather sealing stelt je gerust in regenachtige of stofferige omstandigheden, dat ondervind ik met m'n Pentax K10D, maar ik heb met m'n niet-sealed Pentax *istDS evengoed in miezerige en stofferige omstandigheden gewerkt. Ik was enkel wat voorzichtiger, of gebruikte een hoes. Dat ging mss wel wat ten koste van flexibiliteit die ik nu terugheb.
          - Alle cijfers ivm snelheid zijn heel erg relatief, anticipatie is minstens even belangrijk. Uitzondering is mogelijk sportfotografie en dan nog...
          - Flits zou bij Nikon 't beste zijn (geen ervaring mee), maar ook die gebruik je niet altijd, en dan nog zal je het verschil in praktijk mss niet eens merken... Als 't is zoals Kevlar zegt, dat het enkel de wireless remote capability van de ingebouwde flitser is, dan zit ook Pentax op dat niveau, en dan kan ik bevestigen dat het een extra dimensie geeft aan flitsfotografie, maar of het essentieel is aan ieders fotografie is wat anders. En dan nog bestaan er kabels. Maar eerlijk gezegd meen ik begrepen te hebben dat het meer is dan wireless...

De D200 is wel erg groot en zwaar voor mijn zin (vgl K10D). Maar dat is allicht de Nikon stijl?

Wim
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
            - Weather sealing stelt je gerust in regenachtige of stofferige omstandigheden, dat ondervind ik met m'n Pentax K10D, maar ik heb met m'n niet-sealed Pentax *istDS evengoed in miezerige en stofferige omstandigheden gewerkt. Ik was enkel wat voorzichtiger, of gebruikte een hoes. Dat ging mss wel wat ten koste van flexibiliteit die ik nu terugheb.

Wim
            Heeft de 30D geen weather sealing? Dat vind ik nog eens een prima reden om meer geld uit te geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
              Heeft de 30D geen weather sealing? Dat vind ik nog eens een prima reden om meer geld uit te geven.
              Niet expliciet, maar dat wil zeker niet zeggen dat hij zo lek is als een zeef hé...

Wim
              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                Tss die twee zonder veel twijfel de Nikon D200. De zoeker is een heel stuk groter en de AF points zijn m.i. veel beter geplaatst dan deze bij de Canon 30D. De zoeker is de hoofdreden waarom ik nooit een APS-C Canon zou willen gebruiken (de 5D is natuurlijk wat anders), en tot voor kort ook geen Nikon, maar da's gelukkig voor Nikonians veranderd. Weet dat ik dit stel vanuit m'n Pentax-achtergrond. Die hebben immers van de relatief grootste zoekers op de markt. Als je van een P&S komt zal je het verschil mss niet eens merken...
                Euh de zoeker verschilt amper tussen een 30D en een D200 en de D200 zijn AF layout is bijna hetzelfde als die van de 30D maar hij heeft er 2 minder. Het is een 30D he geen 350D....

Als 't is zoals Kevlar zegt, dat het enkel de wireless remote capability van de ingebouwde flitser is.
                Dat zeg ik niet. Het zou kunnen dat er meer is maar ik heb er nog nooit een bewijs van gezien. En ik wacht al jaren op dat bewijs. Maar ik zeg wel dat de wireless control functie van de D200 een voordeel is. Maar van geen kanten zijn prijsverschil waard. Want daarmee koop je een externe flitser en dat geeft altijd een flashvoordeel aan de canon combinatie hier.
                Hetzelfde is waar voor sealing.....

Comment

Ik heb ook (heel even) getwijfeld tussen de D200 en 30D, maar uiteindelijk dus gekozen voor de 30D, en nog geen seconde spijt van gehad. Iedereen moet natuurlijk kijken naar zijn prioriteiten, maar wat voor mij de doorslag heeft gegeven is :
                  - zoals reeds vermeld, de veel betere ruisonderdrukking op hoge iso. Dit heb ik trouwens zelf kunnen constateren, en al dankbaar gebruik van gemaakt.
                  - efficiënter stroomverbruik
                  - ik persoonlijk prefereer de ergonomie van de 30D
                  - uiteindelijk is de 30D toch wel iets prijsgunstiger zoals hier ook al reeds is vermeld.

IK besef wel dat deze punten niet voor iedereen belangrijk zijn, vb. het stroomverbruik. Als je weet dat je frequent batterijen kan opladen, dan is dit geen probleem. Maar ik heb mijn 30D al meegenomen op trekkings van 3 weken, zonder electriciteit, en dan is dit wel belangrijk.

Het enige wat ik persoonlijk een voordeel vond voor de D200 is de zogezegde weathersealing. Maar als je dan op dit forum bepaalde topics bekijkt, zoals dit http://forum.belgiumdigital.com/show...highlight=d200
                  Bovendien is er hier ook al sprake geweest van afsluitdopjes (ik geloof van de USB-poort, of zoiets) die er blijkbaar vrij gemakkellijk afvielen. Men heeft hier trouwens geopperd om deze dan eventueel gezamenlijk aan te kopen. Dit doet bij mij dan wel twijfels rijzen ivm de weathersealing.

Maar als je je beter voelt met de D200, koop deze dan gerust, een slechte camera is het zeker niet. Bewijzen vind je hiervan op dit forum in overschot, met de D200 kan je zeker prachtige platen schieten, maar mijn ding was het niet. Als ik morgen terug voor de keuze moest staan, ik kocht onmiddellijk terug een 30D. Het enige toestel dat mij kan doen twijfelen is misschien de Pentax 10D.
                  Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                    Dat mag ook wel he hij is immers gestabiliseerd! In combinatie met body kost ie echter veel minder....
                    Ik zeg toch niet dat die Canon 17-85 niet meer mag kosten? En in combinatie met een zak frieten is een Nikon 18-70 toch nog altijd veel goedkoper.

Euh die begint toch op 70mm en niet op 18mm?
                    Dat zou nogal logisch zijn voor een 70-300 mm, hé. Dat is dat tweede Nikon-objectief in het 17-300 bereik, waar jij beweert dat er maar één zou zijn.

En waarom is duidelijk maken dat er momenteel nogal een groot prijsverschil is een merkenoorlog starten? Of heb je liever geen objectieve info? Of zou het zijn omdat jouw merk er nogal slecht uitkomt qua prijzen. Moet je jezelf niet aantrekken hoor elk merk doet promo's. Nikon doet dit binnenkort ook wel eens. En dan is jouw merk misschien weer wat voordeliger.
                    Gelet op de standvastige verkoop van klinkklare onzin betreffende Nikon-producten, is het niet bij jou dat we moeten zijn voor objectieve informatie. De "mijn merk/jouw merk"-terminologie bevestigt dat alleen maar.

Laat dit een waarschuwing zijn naar de nietsvermoedende BD-forumlezer toe, dat alle informatie die hier door sommigen neergeschreven wordt met de nodige korrels zout dient genomen te worden.

seppuku.

Comment

Wat ik me trouwens afvraag is waarom in alle fototijdschriften de D200 in de amateur en "amateur averti" -prijsklasse er altijd als top uitkomt? Omdat hij zo mooie ruis geeft in de hoge ISO's? Ik begin te vermoeden dat die professionele fototijdschriftreviewers er helemaal niets van kennen. Meer nog, ze zijn zelfs bevooroordeeld ! Nee, de echte kenners zitten hier ...
                      Last edited by pol parasol; 8 mei 2007, 20:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                        Wat ik me trouwens afvraag is waarom in alle fototijdschriften de D200 in de amateur en "amateur averti" -prijsklasse er altijd als top uitkomt? Omdat hij zo mooie ruis geeft in de hoge ISO's? Ik begin te vermoeden dat die professionele fototijdschriftreviewers er helemaal niets van kennen.
                        Ik denk dat Nikon beter schuift.....
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Misschien eens kijken op ons begeerd forum http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=135137

Het is wel opvallend dat veel ruis héél frequent wordt aangehaald bij zowel D70, D200 tot en met D2Xs.

Het kan zijn dat het je niet stoort, of dat jouw soort fotografie die hoge ISO's niet nodig heeft, maar ontkennen dat deze toestellen van Nikon veel ruis produceren in de hogere ISO's houdt geen steek. Ik heb trouwens zelf het verschil kunnen merken tijdens mijn vakantie vorig jaar met iemand die een D200 had. Maar verder ga ik hierover niet discussieren !!

Blijkbaar scoort de D80 hier nu wel beter in.
                          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seppuku Bekijk bericht
                            Ik zeg toch niet dat die Canon 17-85 niet meer mag kosten? En in combinatie met een zak frieten is een Nikon 18-70 toch nog altijd veel goedkoper.
                            JA en beweer ik ergens het tegenovergestelde??? Het gaat hem om de combinatie he. De kostprijs van de lens op zich is hier toch totaal irrelevant? Waar heb je het dan eigenlijk over? Je moet de zaken niet uit hun context trekken he.
                            Dat zou nogal logisch zijn voor een 70-300 mm, hé. Dat is dat tweede Nikon-objectief in het 17-300 bereik, waar jij beweert dat er maar één zou zijn.
                            En hier doe je het nog eens. Jongens toch.... Het gaat hier over een gestabiliseerde lenscombinatie vertrekkende van een groothoek. Sorry hoor maar Nikon heeft er maar 1 en dat is nog steeds de 18-200. Want ik kan je nog wel een gestabiliseerde nikon binnen de 300 mm geven hoor de 70-200 VR. Maar ook deze is hier totaal irrelevant....Want daar gaat het niet over.
                            Gelet op de standvastige verkoop van klinkklare onzin betreffende Nikon-producten, is het niet bij jou dat we moeten zijn voor objectieve informatie. De "mijn merk/jouw merk"-terminologie bevestigt dat alleen maar.

Laat dit een waarschuwing zijn naar de nietsvermoedende BD-forumlezer toe, dat alle informatie die hier door sommigen neergeschreven wordt met de nodige korrels zout dient genomen te worden.
                            Hmmm waar staat die klinkklare onzin dan? Ipv wat loze woorden breng je hier niet veel bij aan dit topic he. Het is je volste recht om een d200 met 18-70 te verkiezen boven een 30D met 17-55 f2.8 IS voor minder geld. Maar ipv dan maar dingen uit hun context te halen en te doen alsof dit klinklare onzin is kan je misschien beter eens de feiten controleren. Of nog beter zeggen waarom jij geen voorkeur geeft aan de betere lenzen en meer fotografische mogelijkheden. Wat compenseert dit voor jou.

Of kan je niet verder kijken met je nikon bril? En dan verwijt men mij niet objectief te zijn

Comment

Ben geen MOD maar...

Oorspronkelijk geplaatst door Schaarbakkes Bekijk bericht
                              Ik wil geen zoveelste merkenoorlog starten,
                              M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                                Wat ik me trouwens afvraag is waarom in alle fototijdschriften de D200 in de amateur en "amateur averti" -prijsklasse er altijd als top uitkomt? Omdat hij zo mooie ruis geeft in de hoge ISO's? Ik begin te vermoeden dat die professionele fototijdschriftreviewers er helemaal niets van kennen. Meer nog, ze zijn zelfs bevooroordeeld ! Nee, de echte kenners zitten hier ...
                                Pol,

Fototijdschriften zijn niet de goedkoopste in productie (wie koopt er een fototijdschrift op papier van de Flair?) en hebben een beperkte oplage. Ze worden dus zwaar gesponsord (wat lichtjes opvalt als je door zo'n blad bladert). Zo'n tijdschrift gaat nooit een nieuwe camera van een A-merk zwaar aanpakken want ze zijn afhankelijk van nieuwtjes, test-toestellen, ... van deze merken (Waarmee ik niet stel dat de D200 geen toptoestel zou zijn). Zoals vogeltijdschriften die verrekijkers beoordelen. Zeiss is fantastisch en het blad wordt zwaar gesponsord door Zeiss. Zeiss is geen brol, maar niet perfect en insiders kennen de nadelen van Zeiss, maar die ga je niet lezen in dat tijdschrift.

Er zit iets in je bewering dat de echte kenners hier zitten (naast anderen). Nog belangrijker is dat er hier kenners van allerlei slag zitten. De Canon aficionado's, Nikonians, Pentax die-hards of Sony adepten en alle minder extreme strekkingen daartussen. Zolang je een beetje in staat bent om wat meningen en oordelen te filteren kan je hier inderdaad een pak meer informatie halen dan uit het gemiddelde fototijdschrift.

mvg,

Comment

Working...
                                X