Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 1D Mark 3 - levering

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EOS 1D Mark 3 - levering

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
    Tot ik een 14 bit foto zie naast dezelfde 12 bit foto waarbij het 14 bit voordeel duidelijk zichtbaar is....
    Het voordeel is nochtans evident.
    En blijkbaar ook voor Canon. Goed genoeg voor mij....

Comment

Die 14-bit slaat direct op de analoog-naar-digitaal conversie. Je hebt in elk conversieciruit wel een 1 of 2 bits ruis. Als je dus 14-bit conversie doet ipv 12-bit conversie zou je dus in principe je ruisniveau 1 a 2 keer moeten kunnen halveren. Dit hangt natuurlijk af van de kwaliteit van de componenten, maar je kan er van op aan dat de makers van de 14-bit conversie de lat een stuk hoger hebben gelegd.

Dave
      pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
        Het voordeel is nochtans evident.
        En blijkbaar ook voor Canon. Goed genoeg voor mij....
        Dit is een link naar de nieuwe panasonic:

Zoals iedereen weet is 12+ MP bij een compact een echt voordeel en het voordeel is duidelijk groot genoeg voor panasonic.

Of is de bedoeling toch vooral om het marktaandeel te verhogen ?
        Want meer MP verkoopt beter.

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
        Die 14-bit slaat direct op de analoog-naar-digitaal conversie. Je hebt in elk conversieciruit wel een 1 of 2 bits ruis. Als je dus 14-bit conversie doet ipv 12-bit conversie zou je dus in principe je ruisniveau 1 a 2 keer moeten kunnen halveren. Dit hangt natuurlijk af van de kwaliteit van de componenten, maar je kan er van op aan dat de makers van de 14-bit conversie de lat een stuk hoger hebben gelegd.

Dave
        Dat is heel juist...
        zolang het ruisniveau van het analoge signaal lager is dan de afwijking bij 12 bit conversie.

In elk geval is 14 bit niet minder goed dan 12 bit conversie.

En als iemand nu meer tevreden is met die 2 extra bits....
        Maar ik lig er (nog) niet wakker van.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
          Dave
          Anders bekeken gaat het ook over een betere tonaliteit in de schaduwen want een sensor is een lineair device. Maw het aantal mogelijke waarden ligt lager in de schaduwen dan in de middentonen of hoge lichten. Die extra 2 bits geven een edge. Maar je kan die 14 bit natuurlijk niet los zien van de rest van het design zoals hoe met ruis wordt omgegaan of hoeveel licht de photosites opvangen. De zwakste schakel bepaalt uiteindelijk de kwaliteit.
          Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
          Of is de bedoeling toch vooral om het marktaandeel te verhogen ?
          Want meer MP verkoopt beter.
          Totaal naast de kwestie.
          De mark III is volledig van de grond opgebouwd en er zijn nieuwe keuzes gemaakt.
          Bitdiepte is bij lange geen commerciële drive als MP. Weinig mensen liggen er wakker van of hebben er zelf al bij stilgestaan.
          Je moet al wat weten van signaalverwerking om het belang ervan te snappen.
          Het zit ook weggestoken in de specs.
          Dat ze ook bitdiepte hebben aangepakt is geen commercieel verhaal maar daarentegen een teken van hoe goed over dit toestel is nagedacht.
          Last edited by PSG; 2 juni 2007, 21:06.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erwin bosman Bekijk bericht
            Probleem is 'error code 99', dat blijft opduiken met alle lenzen (Canon) en ook na alle trucjes die gewoonlijk worden toegepast op dat moment.
            Niets hielp.
            Dus : back to sender.

erwin
            http://www.richardsnotes.org/archive...comment-146056)
            Dat is werkelijk pech.Hopelijk heb je vlug je toestel terug
            Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erwin bosman Bekijk bericht
              Probleem is 'error code 99', dat blijft opduiken met alle lenzen (Canon) en ook na alle trucjes die gewoonlijk worden toegepast op dat moment.
              Niets hielp.
              Dus : back to sender.

erwin

(zie ook, voor error code 99 op canon toestellen)
              http://www.richardsnotes.org/archive...comment-146056)

Het kan soms gek lopen. Maar ik had vanaf een bepaald moment error99 op mijn 20D icm de 100-400L. Als ik de stabilizer uitzette was het probleem verholpen, maar met stabilizer kwam de error soms in beeld. Nu inmiddels de 1d mk3 in bezit voor bijna een week, volop met de 100-400 gebruikt, maar nog geen error99 gezien. Voor 95% van de tijd gebruik ik de stabilizer. Vreemd genoeg is mijn probleem dus verholpen!

Lijkt wel of ik jouw tegenpool heb gehad van Canon, Erwin ...maargoed ik hoop dat je hem snel terug hebt..je mist een ongelooflijk mooi apparaat!
              Marcel Otterspeer, student fotografie, <website>
              Canon EOS 1D Mark III EOS 30VQD+grip Speedlite580EX Speedlite420EX EF17-40L EF 24-105L IS USM EF100-400L IS USM EF28-135 IS USM EF50 f1.4

Comment

Ik heb inmiddels met CPS gesproken, en ben overeengekomen dat ik een nieuw apparaat toegestuurd krijg.
                Ik sta dus weer op de wachtlijst...
                Lijkt mij wel de moeite waard om voor te wachten. Hopelijk zal dit nieuwe toestel err99-vrij zijn.

groetjes
                erwin

Oorspronkelijk geplaatst door otterspeer Bekijk bericht
                Het kan soms gek lopen. Maar ik had vanaf een bepaald moment error99 op mijn 20D icm de 100-400L. Als ik de stabilizer uitzette was het probleem verholpen, maar met stabilizer kwam de error soms in beeld. Nu inmiddels de 1d mk3 in bezit voor bijna een week, volop met de 100-400 gebruikt, maar nog geen error99 gezien. Voor 95% van de tijd gebruik ik de stabilizer. Vreemd genoeg is mijn probleem dus verholpen!

Lijkt wel of ik jouw tegenpool heb gehad van Canon, Erwin ...maargoed ik hoop dat je hem snel terug hebt..je mist een ongelooflijk mooi apparaat!

Comment

heb de mijne ook, van bij konijnenberg.

ze vonden hem eerst niet, begon even te twijfelen of ik niet per vergissing in holand besteld had
                  Toen hebben ze naar daar gebeld, maar daar stond ik ook niet in de computer, toen at verder gezocht en hebben ze hem gelukkig gevonden.

nu ongeduldig aan het wachten tot batt geladen is
                  1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
                  EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeForceFX Bekijk bericht
                    heb de mijne ook, van bij konijnenberg.

ze vonden hem eerst niet, begon even te twijfelen of ik niet per vergissing in holand besteld had
                    Toen hebben ze naar daar gebeld, maar daar stond ik ook niet in de computer, toen at verder gezocht en hebben ze hem gelukkig gevonden.

nu ongeduldig aan het wachten tot batt geladen is
                    Wanneer heb je bericht gehad?

Dave
                    pixelpusher

Comment

vrijdag

ik had maar 3 weken geleden gesteld, en toen zeiden ze dat ik ongeveer de 30ste op de lijst was
                      1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
                      EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

Comment

Da's verdikke straf, ik heb de mijne besteld op de Canon EOS III-dag bij konijnenberg Turnhout (deze was op 6 april - dus beduidend langer dan 3 weken!) en ik ben nog altijd aan het wachten!

Let op GeForceFX, ik gun hem je met plezier hoor, geen scheve blikken van mij hoor, maar ik vind het wel raar dat men bij konijnenberg de logische bestelvolgorde niet volgt ...
                        Toen ik gisteren informeerde bij Konijnenberg, vroeg men mij of ik op de wachtlijst stond. Blijkbaar hebben ze daar 2 lijsten, eentje met de bestellingen, en eentje met de wachtlijst??? Als je een camera besteld, kom je dus niet automatisch op de wachtlijst terecht. Rare werkwijze lijkt me...
                        Canon 1Ds Mark III ~ Canon 1D Mark III ~ 17-40 f4 L ~ 24 f1.4 L ~ 35 f1.4 L ~ 85 f1.2 L ~ 70-200 f2.8 L IS ~ 100-400 L IS ~ 1000W Bowensflits ~ hoop strobist-materiaal
                        http://www.eSVee.be/ | http://www.flickr.com/ | http://www.apertura.be/

Comment

Voor zij die er 1 willen. Heb er 1 zien staan bij topcamera op de Brugsesteenweg in Mariakerke (Gent).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svleugels0602 Bekijk bericht
                            Da's verdikke straf, ik heb de mijne besteld op de Canon EOS III-dag bij konijnenberg Turnhout (deze was op 6 april - dus beduidend langer dan 3 weken!) en ik ben nog altijd aan het wachten!

Let op GeForceFX, ik gun hem je met plezier hoor, geen scheve blikken van mij hoor, maar ik vind het wel raar dat men bij konijnenberg de logische bestelvolgorde niet volgt ...
                            Toen ik gisteren informeerde bij Konijnenberg, vroeg men mij of ik op de wachtlijst stond. Blijkbaar hebben ze daar 2 lijsten, eentje met de bestellingen, en eentje met de wachtlijst??? Als je een camera besteld, kom je dus niet automatisch op de wachtlijst terecht. Rare werkwijze lijkt me...
                            Bestel dan toch gewoon bij redcoon.nl daar staat deze voor eur 3669,== !!
                            Afgelopen vrijdag heeft mijn fotomaat zijn toestel daar afgehaald. gewoon op voorraad en nederlands toestel. Konijnenberg is toch niet heilig ?
                            Website : www.alextimmermans.com
                            Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                            Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Uiteraard niet, ik heb wel meerdere leveranciers voor mijn materiaal. Maar konijnenberg is lekker kort bij de deur, en ik vond het wel interessant om de camera eens vast te kunnen nemen en te bekijken alvorens hem te bestellen. En omdat ik toen toch daar was en de camera enorm meeviel (kon ook moeilijk anders als je van een 350D komt) heb ik hem daar maar ineens besteld...
                              Canon 1Ds Mark III ~ Canon 1D Mark III ~ 17-40 f4 L ~ 24 f1.4 L ~ 35 f1.4 L ~ 85 f1.2 L ~ 70-200 f2.8 L IS ~ 100-400 L IS ~ 1000W Bowensflits ~ hoop strobist-materiaal
                              http://www.eSVee.be/ | http://www.flickr.com/ | http://www.apertura.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svleugels0602 Bekijk bericht
                                Uiteraard niet, ik heb wel meerdere leveranciers voor mijn materiaal. Maar konijnenberg is lekker kort bij de deur, en ik vond het wel interessant om de camera eens vast te kunnen nemen en te bekijken alvorens hem te bestellen. En omdat ik toen toch daar was en de camera enorm meeviel (kon ook moeilijk anders als je van een 350D komt) heb ik hem daar maar ineens besteld...
                                daar zit je toch niet aan vast lijkt mij. Bij redcoon circa eur 500,== goedkoper ! dat lijkt mij snel verdiend
                                Website : www.alextimmermans.com
                                Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                                Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Working...
                                X