Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Het Sony Alpha Topic'

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: 'Het Sony Alpha Topic'

Geen idee Nick, sorry . Zelf zou ik de originele kopen (heb hier onlangs nog iets gehoord van een Nikon waarbij een third-party grip muurvast zat) . Ik weet dat Stijn V. er eerst eentje had op z'n A550 maar die nadien wou verkopen, misschien heeft hij die nog ?
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik vind €200 iets te veel geld voor een grip Mijn Phottix kostte 1/4 en deed ook alles wat er van verwacht werd.
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
        Ik vind €200 iets te veel geld voor een grip Mijn Phottix kostte 1/4 en deed ook alles wat er van verwacht werd.
        Je bent het wss toch al zelf tegengekomen? www.fototools.be (betrouwbaar?)
        76 euro blijkbaar...

Comment

Ik heb ze gezien ja... maar ik ga wachten tot ik terug ben. Dan bestel ik hem wel van HK voor de helft van die prijs
          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
          500px

Comment

Ik ben nu al een tijd in bezig van mijn sony alpha 300

Daarbij heb ik 2 kitlenzen

Daarlangs heb ik een Sigma 10-20 F3.5 en een Sony 70-400G lens aangeschaft.

Nu heb ik dus een gat tussen de 20 en de 70 als ik mijn kitlenzen even niet mee tel.
            Aangezien ik voor een hogere kwaliteit lenzen wil gaan als de kitlenzen ik kom voor mijn gevoel toch te kort in kwaliteit.

Welke lens/lenzen raden jullie mij aan om aan te schaffen?

Ik heb ook recent een sony hvl 58 flitser aangeschaft.

(Ik ben al wel aan het denken om over een tijdje een nieuwe body aan teschaffen.)
            Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

16-80 van Carl Zeiss
              16-105 van Sony
              Heb zelf de laatste en ben er heel tevreden van.
              De eerste is nog wel iets duurder
              Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

Comment

Tamron 17-50 f2,8

Dan heb je wel nog een klein gat tussen de 50 en 70, hangt er van af als je die mist... Ik mis ze soms, als ik me niet kan verplaatsen... Anders een paar stappen voor of achterwaarts helpt ook wel

Maar als buget geen rol speelt -> de Carl Zeiss die RBOOM voorstelt
                500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RBOOM Bekijk bericht
                  16-80 van Carl Zeiss
                  16-105 van Sony
                  Heb zelf de laatste en ben er heel tevreden van.
                  De eerste is nog wel iets duurder
                  Ik dacht ook eerst aan deze twee als beste keuze, en dan, in plaats van een nieuwe body, een leuke prime erbij (bv. 35/1.8 of 50/1.8) .

Maar de Tamron 17-50/2.8 is op dit moment wel heel goedkoop natuurlijk. Kijk bv. eens bij www.Studio73.be. Daar was ze laatst spotgoedkoop als ik me niet vergis. Dan heb je voor de prijs van de 16-105 meteen een 17-50/2.8 met 50mm of 35mm prime erbij .
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
                    Tamron 17-50 f2,8

Maar als buget geen rol speelt -> de Carl Zeiss die RBOOM voorstelt

Heb de eerste ook in overweging genomen, juist wegens die budgetaire beperkingen. Maar heb toch de keuze gemaakt om voor ofwel de CZ te gaan (met stip op 1 ) of de 16-105.......hoop iets te vinden voor 400 euro.......
                    toch nu toe niet echt een succes te noemen
                    maar nu zie ik bij studio73 deze: Sigma 18-50 DC OS HSM F: 2.8-4.5 voor 100 euro
                    Last edited by guido1956; 25 februari 2011, 12:15.
                    Sony RX10 Mark IV
                    nog een fijne dag verder!
                    Guido

Comment

Dit zijn inderdaad lenzen wat ongeveer blijkt te passen.

Echter heb ik er zelf nog 1 bijgevonden namelijk

Sony Carl Zeiss Vario Sonnar-T* 24-70mm F2.8

Ik heb nog een aantal vragen denken jullie dat ik de F2.8 ga missen als ik een andere lens pak met F3.5 - F 5.4 ?

Ook vraag ik mezelf af of ik zoomlengte te kort zal komen voor bij portretten enz
                      Ik heb wat informatie opgedaan een veel mensen zweeren met een zoom met een bereik van zeker 80 t/m 105 mm

Nu is dat op mijn alpha 300 dus een crop en ook prima denk ik.
                      Maar als ik en ik ben er best van overtuigd dat het gaat gebeuren over een langere tijd naar een fullframe ga ik dan te kort gaan schieten?
                      Greetz Twan

Comment

Als het je om portret te doen is, dan zijn er een paar voor de hand liggende mogelijkheden.

CZ24-70/2.8 die je al noemde: een toplens, en meteen de duurste
                        Sony 28-75/2.8
                        Sigma 24-70/2.8 HSM
                        Sigma 24-70/2.8
                        KM 28-75/2.8
                        Tamron 28-75/2.8
                        Sigma 50-150
                        Minolta 28-135
                        Minolta 35-105
                        ...

Of primes :
                        35/1.8
                        35/1.4
                        50/1.8
                        50/1.4
                        85/2.8
                        85/1.4
                        100/2
                        135/2.8
                        135/1.8
                        (allemaal te vinden onder de namen Minolta, Sony of CZ)

Maar uiteindelijk kan je met zowat elke lens portretten maken hoor, zolang je maar niet te breed gaat (en zelfs dan...): CZ16-80, 16-105, 17/18-50, 24-105, 24-85, of zelfs een 18-250...

Kijk misschien eens op Dyxum.com, of flickr of zo, om te zien van welke lens je de resultaten (kleur, bokeh,...) het mooiste vindt.

Succes.

ps. zo'n zin zonder leestekens is zowat onleesbaar hé. Er komen er hier weining op het forum met de bedoeling geheimschrift te ontcijferen denk ik

Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
                        Maar als ik en ik ben er best van overtuigd dat het gaat gebeuren over een langere tijd naar een fullframe ga ik dan te kort gaan schieten?
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik heb nog is rond gekeken en op dyxum gezocht.

1 van de grote verschillen tussen de 24-70 en de andere is dat in deze lens de scherpstel motor in de lens zit. En deze heeft een filter diameter van 77 mm de andere 62 mm.

24-70 F2.8

Sony Carl Zeiss 24-70mm F2.8 ZA SSM Vario-Sonnar T* A-mount lens detail page with owners reviews and reference to most useful information about the lens

16-80 F3.5-4.5

Sony Carl Zeiss 16-80mm F3.5-4.5 DT Vario-Sonnar T* A-mount lens detail page with owners reviews and reference to most useful information about the lens

16-105 F3.5-F5.6

Sony AF DT 16-105mm F3.5-5.6 A-mount lens detail page with owners reviews and reference to most useful information about the lens

24-105 F3.5-F4.5

Sony AF 24-105mm F3.5-4.5 A-mount lens detail page with owners reviews and reference to most useful information about the lens
                          Greetz Twan

Comment

Die laatste wordt niet meer gemaakt trouwens...een echt goede, scherpe vervanger ervoor (een 24-105 f/4 G of Carl Zeiss SSM ?) zonder al te veel vervorming/CA/vignettering/...zou erg welkom zijn .

Zelf zou ik ook erg graag een 24-70 hebben (ook handig voor portretten als je 'm op een APS-C camera gebruikt), maar hij is wel erg prijzig (hier in België tenminste, in Nederland is hij goedkoper).

Zeker als je hem niet zo veel gebruikt zou ik de Sony 28-75 f/2.8 SAM overwegen. Erg goede lens (de Tamron wordt ook door veel Canon/Nikongebruikers aangeraden) maar er zijn ook nadelen aan:

a) de filtermaat, 67mm - 77mm is praktischer, aangezien de 70-400 en een aantal andere lenzen dezelfde filtermaat hebben,
                            b) niet zo goede bouwkwaliteit als de CZ,
                            c) SAM is helaas geen SSM (véél beter, maar ook duurder).
                            Last edited by JorisVdB; 27 februari 2011, 11:01.
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik ben nu al een tijd in bezig van mijn sony alpha 300

Daarbij heb ik 2 kitlenzen

Daarlangs heb ik een Sigma 10-20 F3.5 en een Sony 70-400G lens aangeschaft.

Nu heb ik dus een gat tussen de 20 en de 70 als ik mijn kitlenzen even niet mee tel.
                              Aangezien ik voor een hogere kwaliteit lenzen wil gaan als de kitlenzen ik kom voor mijn gevoel toch te kort in kwaliteit.

Welke lens/lenzen raden jullie mij aan om aan te schaffen?
                              Volgens mij heb je al een aardig set lenzen bijeen, die Sony en Sigma zijn zeer goed, de kitlenzen (18-55mm) eigenlijk ook, en je hebt al een aardig bereik, van 10 tot 400mm.
                              Misschien eerst die body veranderen ? Wil je perse een vervanger voor de 18-55mm, dan denk ik aan een Sigma 17-50/F2.8, die is heel goed. Een Sony 50/F1.8 kan je ook overwegen, kan je spelen met een beperkt DOF voor portretten bijv.
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                              Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Na ik wil eigenlijk 1 goede lens die dat gat opvult van 20 tot en met 70.
                                Maar ik wil eigenlijk nog iets meer bereik hebben met die lens.
                                Dus als ik overstap op een fullframe dat ik dan een mooie "portret" lens heb.
                                En daar is dan de 70 mm wat aan de krappe kant denk ik.
                                Eigenlijk zou ik iets als deze willen Canon EF 24-105mm f/4L IS USM maar dan natuurlijk een Sony zeiss. En eventueel nog iets licht sterker.
                                Greetz Twan

Comment

Working...
                                X