Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Het Sony Alpha Topic'

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: 'Het Sony Alpha Topic'

Er is inderdaad lichtverlies met de translucent mirror maar dat verschil is heel beperkt, verlies zou ongeveer een 1/2 stop zijn, wat vrij weinig is rekening houden met het bereik van de gebruikte sensor, resultaten op hoge ISO zijn te vergelijken met een canon 7d.
    Maar aan den andere kant krijg je scherpere beelden bij lage sluitersnelheden omdat je geen trillingen van een opklappende spiegel hebt, zo compenseert het een het ander min of meer.

Hetzelfde geldt bij gebruik van een statief, bij lage snelheid moet bij klassieke DLSR de spiegel opgeklapt worden door de zogenaamde MLU functie (mirror lock-up), dit om onscherpte als gevolg van trillingen veroorzaakt door opklappende spiegel te vermijden. Dit wordt in praktijk nogal eens vergeten met mogelijk onscherpe beelden tot gevolg. Met A55/33 moet je je daar ook niets van aantrekken, spiegel is statisch.

Wat je ziet in de zoeker is datgene wat de sensor registreert en komt overeen met wat ook op LCD monitor getoond wordt, zoeker is inderdaad grotendeels overbodig en zal mogelijk op termijn volledig verdwijnen, daar kan ik me niet over uitspreken.
    Bij fel zonlicht heeft de zoeker toch nog een voordeel en is ook nuttig als men discreet moet werken.
    Toestel gebruikt altijd phase detection voor autofocus zoals alle sony DSLRs, toestellen van andere producenten schakelen over naar veel tragere phase detection systeem in live-view en film mode.
    In film mode zijn het enkel de a33/55 welke phase detection behouden.
    De a33 en a55 behouden ook lichtmeetsysteem in alle omstandigheden, bij alle andere toestellen is dit enkel bij gebruik van optische zoeker.
    Dankzij translucent spiegel hebben de a33/a55 meer dan duizend zones in het beeld om licht te meten, bij heel dure klassieke DSLR is dat beperkt tot een 60 tal zones

In volgend filmpje zie je het verschil tijdens filmen, eerst een fragment met canon 50d (maar dit zou om het even welke DSLR kunnen zijn) en de a55
    je ziet AF bij de 50d kan in het geheel deze eerder vrij trage bewegingen niet volgen en licht verandert in grote sprongen, eigenlijk totaal onbruikbaar voor zulke opnames, de a55 reageert heel simpel en normaal zoals het hoort
    refer to http://www.focus-numerique.com/sony-alpha-33-55-deja-prise-mains-news-2091.html
    Last edited by puerte; 14 februari 2011, 17:18.

Comment

Ik wil toch nuanceren dat de afwezigheid van een klappende spiegel niet per sé betekent dat een foto trekken trillingsvrij is...Het is misschien minder, maar VERRE van afwezig!

Ik baseer mij hiervoor op de nex 5 met de 500mm f8...ik heb paar weken terug geprobeerd een statisch onderwerp te schieten op statief, maar de lens is licht in gewicht en heeft geen eigen statiefvoet. eender welke timer, het beeld trilde dat het niet meer schoon was bij het nemen van de foto Het was zelfs zo "erg" dat je het gemakkelijk op't scherm kon zien natrillen...

Zolang we met mechanische sluiters zitten, zitten we met een hoop vibratie

Ik wil maar zeggen, DAARVOOR moet je de A55 niet kopen (wel voor de 101 andere redenen)

Comment

hoe heb je de NEX op statief gemonteerd ?

Weet niet of je de MLU functie kent, is specifiek om trillingen op statief tegen te gaan bij DSLR. Rond de a550 is heel wat te doen geweest omdat dit toestel geen MLU functie heeft, in de a580 heeft sony dit op algemene aanvraag terug ingevoerd, de a55 heeft dit uiteraard niet nodig

laat ons even kijken naar dit voorbeeld:

Camera: 50D op statief
        28-135 op 135 en f5.6
        iso 100
        1/25 sec

Zonder MLU:

met MLU:

denk niet dat je nen bril nodig hebt om het immens verschil te zien.

nog een opmerkinske spiegel klapt op juist voor de opname, bij een sluiter opent het eerste gordijn tijdens de opname, en pas bij beendigen opname wordt beeld afgesloten via 2de gordijn om daarna beide naar rustpositie te gaan. Sluiter veroorzaakt meeste trillingen na de opname.

met de a55 maak je scherpere opnames dan met een a580 bij lage sluitersnelheid als gevolg van de afwezigheid van de trillingen afkomstig van de spiegel. (1/15 -1/125s)
        dit is een van de voordelen dat exclusief verbonden was aan de lecia m8 en m9 tot de komst van de a33/a55.
        Last edited by puerte; 15 februari 2011, 14:50.

Comment

Weet iemand hier waar je adapterringen voor Minolta MD naar Sony Alpha kan vinden? Ik vind hier en daar mensen die ze op ebay voor enkele euro's gekocht hebben, maar die acties zijn meestal verlopen.
          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
          500px

Comment

Wil je de mijne hebben? Eentje met en eentje zonder glas.
            Ik heb anders ook nog een paar MD lenzen liggen die voor een prikje weg mogen.

anders: http://www.enjoyyourcamera.com/Lens-...::197_209.html

G
            fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
            Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Hey das cool,
              Heeft iemand dit nog liggen (en dus niet gebruikt) om van Canonlenzen op ne Alpha te zetten? + Waar worden de meeste Alpha 2e handslenzen aageboden? Op kapaza ofzo is er niet zo veel te vinden...

Btw; de a55 vs a580 discutie is nog niet gedaan he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pie raket Bekijk bericht
                Waar worden de meeste Alpha 2e handslenzen aageboden? Op kapaza ofzo is er niet zo veel te vinden...
                eBay & dyxum
                Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pie raket Bekijk bericht
                  Hey das cool,
                  Heeft iemand dit nog liggen (en dus niet gebruikt) om van Canonlenzen op ne Alpha te zetten? + Waar worden de meeste Alpha 2e handslenzen aageboden? Op kapaza ofzo is er niet zo veel te vinden...

Btw; de a55 vs a580 discutie is nog niet gedaan he
                  Welke lenzen zoek je ?
                  Nex 5N met 16 mm , 18/200 en 50mm f0,95 en A77 en A900 met glas van 12 tot 600 mm van f0,95 tot ...

Comment

Op marktplaats.nl vind je ook regelmatig lenzen met alpha-vatting.
                    Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

Comment

http://foto.2dehands.be is ook interessant bij momenten.

G
                      fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                      Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Beste JR (en iedereen),

Ik ben beginner en een beetje op zoek naar alles
                        Ik zoek de lenzen op de 2e handsmarkt om eerst mijn draai wat te vinden en niet al te veel geld kwijt te zijn (na al de aankoop van de body...)

Ik ben zeker op zoek naar een breedhoek 10/11-18/20/24,
                        dan interesseert mij een toffe lens waar ik veel mee kan doen; zoals allround 18-250 (ik lees dat deze beter zijn dan de 18-200), maar ik denk dat ik met een 18-135 ook al heel ver kom en mss beter resultaat verkrijg (maar dan past er mss ook een tele bij ) of een 28-200.
                        Maw een betaalbare combinatie van 2/3 lenzen; van +/-10 tot +/-200.

Iemand iets op overschot of opmerking over mij lenzencombi?
                        Reageer gerust of stuur een maileke
                        Pie

Comment

ja ik kijk eens bij te koop sony a350 met 3 lenzen oo ja ik kan de a580 voor 779€ kopen wie doet goetkoper
                          sony a580 minolta macro 50mm 2.8 minolta 28-85 sigma 50 -500 sony 28-105met wild angele lens +macro(stablitz) sony hvl-f42am tamron 90mm macro

Comment

Tot voor kort stond hij voor 730 op redcoon.be (met 18-55) maar ik vermoed dat het te veel succes had... Nu staat er enkel nog het pakket op met de 2 kitlenzen voor 934

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door s04 Bekijk bericht
                              ja ik kijk eens bij te koop sony a350 met 3 lenzen oo ja ik kan de a580 voor 779€ kopen wie doet goetkoper
                              Hoofdletters, punten, komma's etc zijn echt een goeie uitvinding... Gebruik ze
                              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                              500px

Comment

Ik ben op zoek naar grip voor mn a580; niet een originele, die zijn te duur vind ik. Ik heb een Phottix gehad op mn a300 en daar was ik zeer tevreden van.

Probleem is dat deze meestal te koop zijn in HongKong en ik zou hem graag hebben voor mn reis (binnen 10 dagen dus ))

Iemand een idee waar ik deze dichterbij kan vinden?
                                500px

Comment

Working...
                                X