Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Het Sony Alpha Topic'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 'Het Sony Alpha Topic'

    Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
    Ik ben ook nog vollop an het oefenen en onder de knie krijgen van de Sony. Soms ben ik toch wel ontgoocheld over de intensiteit van de kleuren, zelfs op 'vivid' zijn die soms flets vind ik.
    Zeg Guido, als je de kleuren flets vindt, is dat dan op je monitor, of op het lcd-scherm achteraan, of op de afdrukken op papier... want tussen die drie kan al wel eens wat verschil zitten.

    Normaal, als je gewoon VIVID gebruikt, zonder verdere aanpassingen van saturatie of iets dergelijks, dan krijg je echt wel een mooie kleurenweergave in vrijwel alle omstandigheden, zeker in combinatie met DR of DR+. Heb je die mindere kleuren bij elke lens, of bij één specifieke ?

    Ik gebruik zelf zelfs meestal gewoon DEC = Standard or VIVID in combinatie met DR+, en dit tot volle tevredenheid.


    Verder, als ik met een niet superscherpe lens werk, dan pas ik scherpte eventueel aan naar +1.
    Maar als ik met een degelijke macrolens werk (- zoals die waarvoor je onlangs bij mij langs kwam -) en tussendoor iets van een portret wil, dan blijft scherpte op "0", of gaat dan zelfs -1. Niet iedereen wil namelijk elk miniscuul rimpeltje tot in detail weergegeven zien hé
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #17
      Re: 'Het Sony Alpha Topic'

      Paul,

      De kleuren zijn meestal goed op het lcdschermpje, en op de pcmonitor minder. Dit is nochthans gekalibreerd...tenzij ik de bal heb misgeslagen .
      Ik heb de instellingen aangepast, en ook op vivid +1 gezet, maar jammer genoeg nog geen gehad om vergelijkende opnamen te maken
      Kan ook zijn dat ik te veeleisend ben, en me blind staar op die foto's op het forum die er altijd zo kleurrijk uitzien.......Misschien moet ik er ook wel een plaatsen, recht uit de camera en jullie oordeel vragen. Wordt vervolgd!!
      Sony RX10 Mark IV
      nog een fijne dag verder!
      Guido

      Comment


      • #18
        Re: 'Het Sony Alpha Topic'

        Weet niet waarom je schrik zou hebben om een firmware update te doen. Ik had ook 1.00 en ben naar 1.02 gegaan. Duurde ong. 5min. Software gedownload, unpacked, gekopieerd op flashcard, volledig opgeladen batterij erin, toestel aangeschakeld, menu-toets en 'ja' selecteren.
        2min. later was de software geïnstalleerd. Of die beter is ? Weet ik niet, nog niet gemerkt.
        Sony A100 - Tamron 28-200mm AF ASPHERICAL XR - DT 3.5-5.6/18-70

        Comment


        • #19
          Re: 'Het Sony Alpha Topic'

          Updaten was i.d.d. in 5 minuten klaar. Downloaden, op het kaartje zetten en gaan. Ik was van 1.00 naar 1.02 gegaan.

          i.s. super steadshot. had ik kunnen bedenken waar staat de afkorting i.s. voor?

          Comment


          • #20
            Re: 'Het Sony Alpha Topic'

            I.S. ... interne stabilisatie

            Comment


            • #21
              Re: 'Het Sony Alpha Topic'

              Oorspronkelijk geplaatst door belgian pie Bekijk bericht
              I.S. ... interne stabilisatie
              Ik denk eerder : Image Stabilization
              As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
              like.no.other

              Comment


              • #22
                Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                Wie weet of de A-!00 een mirror lock up heeft dus de spiegel kunnen opklappen zonder dat de sluiter opengaat om trillingen tevoorkomen bij nacht opnamen met lange sluiter tijden.
                Kan het niet in het menu en in de gebruiksaanwijziing niets over vinden.
                Sony A-100, Sigma 10-20mm, 18-70mm kitlens, Sigma 70-300mm apo dg macro Sigma 105mm macro, Metz AF-1 D flitser

                Comment


                • #23
                  Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                  Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
                  Ik denk eerder : Image Stabilization
                  Inderdaad ... vergeef mij voor de poging to misleiden ...

                  Comment


                  • #24
                    Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                    Oorspronkelijk geplaatst door leen Bekijk bericht
                    Wie weet of de A-!00 een mirror lock up heeft dus de spiegel kunnen opklappen zonder dat de sluiter opengaat om trillingen tevoorkomen bij nacht opnamen met lange sluiter tijden.
                    Kan het niet in het menu en in de gebruiksaanwijziing niets over vinden.
                    Op blz 60 van de gebruiksaanwijzing,
                    hoofdstuk: "De zelfontspanner gebruiken" -> zelfontspanner 2sec
                    Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

                    Comment


                    • #25
                      Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                      Oorspronkelijk geplaatst door belgian pie Bekijk bericht
                      Inderdaad ... vergeef mij voor de poging to misleiden ...
                      lol

                      Maar is het eigenlijk niet AS (minolta) en nu SSS (sony) ?

                      Kwestie van nog wat meer verwarring te zaaien
                      As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                      like.no.other

                      Comment


                      • #26
                        Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                        had niet opgemerkt dat de spiegel omhoog getrokken wordt bij de zelfonstpanner 2 sec. Handig om weten....en nog maar eens de handleiding van voor naar acher doornemen...
                        Sony RX10 Mark IV
                        nog een fijne dag verder!
                        Guido

                        Comment


                        • #27
                          Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                          Voor de Sony Alpha en minolta gebruikers, hier nog maar eens de volgende link, altijd bij de tijd, interessante artikelen, en een grote lens database.

                          Dyxum is a website devoted to Alpha system (Minolta / Sony a-mount and e-mount cameras) with lens and camera database and active forum community


                          Rien

                          Comment


                          • #28
                            Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                            Oorspronkelijk geplaatst door satpet Bekijk bericht
                            Op blz 60 van de gebruiksaanwijzing,
                            hoofdstuk: "De zelfontspanner gebruiken" -> zelfontspanner 2sec
                            Bedankt ik had daar totaal overheen gelezen
                            Sony A-100, Sigma 10-20mm, 18-70mm kitlens, Sigma 70-300mm apo dg macro Sigma 105mm macro, Metz AF-1 D flitser

                            Comment


                            • #29
                              Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                              Deze site vind ik ook bijzonder interessant voor Minolta/Sony-gebruikers :

                              Michael Hohner - Homepage
                              bodies
                              lenses
                              flashes
                              FAQ
                              en zelfs optical formulas - voor de wiskundigen/fysici onder ons
                              Last edited by K-2; 10 mei 2007, 10:31.
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment


                              • #30
                                Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                                @DES,
                                Zoals ik je gisteren beloofde :

                                Deze review bevat een goede illustratie van het effect van de Dynamic Range Optimizer, en geeft aan wanneer je best "DRO off", "DR" of "DR+" kan gebruiken: dcresource (halfweg de review).
                                Last edited by K-2; 10 mei 2007, 10:32.
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                                Comment

                                Working...
                                X