Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Het Sony Alpha Topic'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

    Jouw post met deze link was ik nog niet aan toe gekomen .

    Wel een goed interview waarin zowat elk product van de camera-divisie aan bod komt, van compactjes over NEX, FF en lenzen tot video en 3D...
    Interessant om zo eens te lezen hoe zij tegen productontwikkeling aan kijken.

    Even een pronostiekje wagen : nieuwe FF tegen eind 2012 ?
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

      2012...boah, dan vergaat de wereld toch al LOL . Lijkt mij een vrij aardige gok, alhoewel het vrij lang is - Nikon had in 2007 een D3 geloof ik, en in 2010 een D3S. Wel maar een relatief kleine update en geen volledig nieuwe camera, maar toch drie jaar ertussen. Bij Sony zou het dan om de vier jaar zijn.

      't Is inderdaad interessant...spijtig dat niets concreets zeggen !
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

        Om de 3 à 4 jaar, inderdaad. Hoelang heeft de Canon 5D het getrokken ? En de Nikon FF's ?
        M. Weir gaf dat ook zelf al aan als het meest logische pad voor camerabouwers: er zijn weinig kopers voor dit soort toestellen in verhouding tot de omvang van de aps-c-markt, maar anderzijds moeten ze wel full frames aanbieden zodat ook het volle potentieel van de lenzen benut kan worden (en ze een upgrade-pad bieden aan de meest veeleisende klant). Dus bouwen ze een FF en proberen ze die rendabel te krijgen door de terugverdientijd van de investering langer te maken...
        Eerder dan eind 2012 zie ik het niet gebeuren aangezien de a77 waarschijnlijk pas in het 4de kwartaal dit jaar in de winkel zal liggen.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

          Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
          Nikon had in 2007 een D3 geloof ik, en in 2010 een D3S. Wel maar een relatief kleine update en geen volledig nieuwe camera, maar toch drie jaar ertussen. Bij Sony zou het dan om de vier jaar zijn.

          't Is inderdaad interessant...spijtig dat niets concreets zeggen !
          Geen volledig nieuwe camera
          dat zou ik nog zo niet durven zeggen, de Nikon D3s is op heel wat vlakken niet hetzelfde, buiten een andere sensor en de stille spiegelterugkeer, zijn ook een paar knoppen veranderd, zo is de LV verhuisd van de opnameselectorschijf naar een knop achter op de boddy, wat een enigsinds andere boddymakelij vraagt, dus een aangepaste matrijs om deze te maken, ik zou anders ook niet weten waarom ze een ander model zouden moeten uitbrengen, ze zitten reeds met dat concept sinds het uitbrengen van de D1 dacht ik.

          Over Sony nu, verleden zomer waren wij op vakantie in een chambre d'hotes in Frankrijk, daar was toevallig ook een vertegenwoordiger van Sony op logement, die wist mij dan te vertellen dat Sony zou afstappen van de productie van digitale spiegelreflexen, en zich alleen nog toeleggen op de productie van andere fotocamera's, maar hij wist er ook niet echt het fijne van, daar dit niet zijn verkoopsartikel was.

          Comment


          • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

            Naar mijn maatstaven is dat een kleine update.... Idem dito wat de D300S en D300 aangaat vind ik .

            Raar, want Sony haar NEX-camera's (en de DSLTs) schijnen erg goed te verkopen . Maar de A580 ook - in de VS kan je ze erg moeilijk krijgen.
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

              Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
              Raar, want Sony haar NEX-camera's (en de DSLTs) schijnen erg goed te verkopen . Maar de A580 ook - in de VS kan je ze erg moeilijk krijgen.
              Mischien is dat het plan bij Sony, de NEX camera's zijn geen reflex meer.

              Naar mijn maatstaven is dat een kleine update.... Idem dito wat de D300S en D300 aangaat vind ik .
              Ja, maar wie weet wat er binnen in deze camera is veranderd, er is nu ook sensorcleaning in opgenomen, mischien is de binnenkant helemaal niet meer te vergelijken.

              Comment


              • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                Daar heb je wel een punt: NEX is geen reflex meer en eigenlijk de 'DSLTs' ook niet meer . Heeft er nu echt nog niemand een D3S en D3 volledig opengedraaid ? Haha .
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                  Het verschil tss de D3 en de D3s door Thom Hogan:
                  Een quote uit deze pagina: http://www.bythom.com/nikond3sreview.htm

                  The Basics

                  The D3s is not a new body. It's basically the D3 body with only a couple of small differences (both internal and external). It's probably worth listing them individually here:

                  * New sensor. As noted above, the D3s has a different sensor than the D3. The specifications are all the same: 12mp CMOS, Nikon-designed, etc.. But the capabilities aren't. The new sensor is better at low light and supports 720P HD video. The ISO sensitivities go up one stop over the D3 for marked ISOs, two for extended ISOs.
                  * Sensor cleaning. The D3s gets the "shake-it-off" sensor cleaning we now expect on all new cameras.
                  * Video. Or as Nikon likes to call it, D-Movie. Like previous Nikons, the D3s only supports 720P/24 HD plus some smaller sizes. The rolling shutter has been improved, though, and there's now both flicker reduction and "see-in-the-dark" video sensitivity (ISO 102,400!).
                  * Larger buffer. The D3s has the D3's optional expanded buffer.
                  * 1.2x crop. Besides the 5:4 and DX frame sizes, the D3s also has a built-in 1.2x crop capability.
                  * Dedicated info and LV buttons. Live View has been moved off the Shooting Method dial, plus the Shooting Information display now allows you to directly set items without dropping into the menu system.
                  * Numerous small changes. The D3s now has extended shooting menu banks, additional Active D-Lighting settings, the ability to assign Multiple Exposure to the BKT button, a reorganization of the Voice memo options that simplifies the menu system, plus flicker reduction for frequency based lighting.

                  Comment


                  • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht

                    Over Sony nu, verleden zomer waren wij op vakantie in een chambre d'hotes in Frankrijk, daar was toevallig ook een vertegenwoordiger van Sony op logement, die wist mij dan te vertellen dat Sony zou afstappen van de productie van digitale spiegelreflexen, en zich alleen nog toeleggen op de productie van andere fotocamera's, maar hij wist er ook niet echt het fijne van, daar dit niet zijn verkoopsartikel was.
                    tuurlijk dat sony afstapt van DSLR zekers binnen APS-segment, DSLR wordt vervangen door SLT, dit is al bezig in het instapsegment met de a33/a55, kans is zelfs klein dat sony nog APS DSLR op de markt zal brengen, hangt allemaal een beetje van de EVF technologie af.
                    Sony zal ook trachten van FF zonder OVF op de markt te brengen, maar dat alles tijdig klaar gaat zijn ivm EVF is nog niet duidelijk.

                    DSLR wordt SLT, dat is wat jou sony vertegenwoordiger opgevangen heeft maar waarschijnlijk niet goed begrepen.

                    Comment


                    • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                      Om de 3 à 4 jaar, inderdaad. Hoelang heeft de Canon 5D het getrokken ? En de Nikon FF's ?
                      M. Weir gaf dat ook zelf al aan als het meest logische pad voor camerabouwers: er zijn weinig kopers voor dit soort toestellen in verhouding tot de omvang van de aps-c-markt, maar anderzijds moeten ze wel full frames aanbieden zodat ook het volle potentieel van de lenzen benut kan worden (en ze een upgrade-pad bieden aan de meest veeleisende klant). Dus bouwen ze een FF en proberen ze die rendabel te krijgen door de terugverdientijd van de investering langer te maken...
                      Eerder dan eind 2012 zie ik het niet gebeuren aangezien de a77 waarschijnlijk pas in het 4de kwartaal dit jaar in de winkel zal liggen.
                      Ik gok op mei/juni 2011 voor de A77 en juli/augustus beschikbaar. Ten allerlaatste september

                      Zolang FF camera's beduidend duurder blijven dan APS-C camera's, gaat het aandeel FF natuurlijk relatief klein blijven...En blijven ze ook duur aangezien er maar weinig verkopen. Moesten ze nu de FF camera's eens met 500-750 euro goedkoper maken, dan kregen we een heel ander verhaal te zien

                      Comment


                      • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                        er bestaat ook een boek over de A700, even boeiend als de A100. Wel spijtig dat een Sony minder schrijvers heeft(zoals voor Nikon of Canon) Wat de resultaten van een Sony betreft, ik kom van Minolta en stapte dus in het Sony gamma omdat ik mijn lenzen kon gebruiken. Eerst een A100 gekocht met Minolta lenzen later een A700(die ik veel beter vond) en wat merk je, de bestaande lenzen worden vlug vervangen door nieuwe betere lenzen en dus eigenlijk kon ik net zo goed een Canon of Nikon gekocht hebben, ik denk persoonlijk dat deze beter scoren op ruis en spiegelgeluid; Sony heeft dan het voordeel dat het een ingebouwde stabilisatie heeft wat de prijs op de lenzen drukt maar minden keuze(zeker op de 2de handsmarkt) niet ten goede komt. Ik kijk uit naar de opvolger van de A700, full frame A850 en A900 liggen iets te hoog in mijn budget , en een 400 is plots een 400 ipv een 600. hopelijk scoort de opvolger beter op ruis en geluid, zeker voor vogelfotografie. twijfelde om een A 580 te kopen maar zal nog een paar maand geduld uitoefenen.
                        Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
                        https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

                        Comment


                        • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                          Ivm ruis: er wordt veel over gezegd, maar hoeveel mensen passen de settings van hun camera aan om op dat vlak een optimaal resultaat te halen indien nodig ?
                          Hier vind je info over settings die je kan gebruiken (a900, maar net zo goed van toepassing voor a700):
                          http://www.photoclubalpha.com/2008/1...high-iso-body/
                          Ook op DPR heb je hierover een pak info van "Agorabasta". Even zoeken en je vind het wel. Ik heb de link hier al ergens in een ander topic gestopt ook.

                          En bovenal: hoe bekijk jij ruis ? Op een beeldscherm, 100% crop of nog groter ? Print de foto's eens af, en je zal een ander beeld krijgen

                          Ivm lenzen: zijn er die je nu mist ? Ook tweedehands vind ik alles hoor. Dikwijls zelfs meer dan mijn portemonee graag heeft.
                          Zo bv. in de laatste 2 maand: CZ16-80, CZ24 (pas op de markt, en toch...), CZ85, Sony 500/8 en CZ16-35... tegen normale tweedehandsprijzen.

                          En heb je er al eens aan gedacht dat er in het lensaanbod e.e.a. zit dat je bij Canon/Nikon niet hebt, bv. lichtgewicht, compacte 500/8 spiegeltele, mét AF; of CZ-glas, mét AF...

                          Maar ik weet het: het gras is altijd groener...
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                            Dat niet alleen, het is ook de kuddegeest van de mens denk ik soms .
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                            Comment


                            • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                              Ik weet niet of het handig is om het in dit topic te vragen of dat ik alsnog een nieuw topic moet openen, in het laatste geval, alvast mijn excuses.

                              Ik heb nu sinds afgelopen zomer de Sony Aplha 500, een prima camera waarmee ik steeds beter de voeten uit kan, maar één minpunt, en ik twijfel erg of het aan de body ligt of aan mij. Ik ondervind namelijk erg hinder van de ruis die het geeft als er bijvoorbeeld minimale bewolking is of wanneer ik wat in de schaduw sta. Dat er wat ruis is in deze gevallen, dat snap ik, maar ik vraag mij af of het kan kloppen dat het zo erg is, want het is goed zichtbaar (zal eventueel wat voorbeeldfoto's kunnen plaatsen).

                              Ik ben dus benieuwd naar de ervaringen van anderen die dit type hebben voor wat betreft het ruis (ISO) gedeelte. Overigens fotografeer ik over het algemeen manueel en heb mijn ISO (weersafhankelijk) eigenlijk altijd op 200 staan.

                              Comment


                              • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                                Hoe staat in die gevallen DRO ingesteld ?
                                Indien je dat gebruikt (bv. DRO-3 tot -5) op momenten dat het niet meteen aangewezen is, dan kan dat voor meer ruisvorming zorgen...
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                                Comment

                                Working...
                                X