Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony DSC H9 is er

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony DSC H9 is er

Oorspronkelijk geplaatst door Bart1961 Bekijk bericht
    Ja die is 58mm

Gr Bart

sorry .. niet juist ! de nieuwe lensadapter van de H7/H9 is trechtervormig en de diameter op het uiteinde is 74mm .. !
    zie oa nieuwe lens accessoires op http://shop.sonystyle-europe.com/Son...shop=SST_BE_EN

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      sorry .. niet juist ! de nieuwe lensadapter van de H7/H9 is trechtervormig en de diameter op het uiteinde is 74mm .. !
      zie oa nieuwe lens accessoires op http://shop.sonystyle-europe.com/Son...shop=SST_BE_EN
      dat was niet mijn vraag! de vraag was is de schroefdraad waar de adaptorring in moet 58mm?
      Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

http://pallenhoven.be

Comment

ha ok ! .. maar mag ik vragen wat je daar aan hebt ? tenzij je zelf een lensadaptor wil maken ?

Comment

ha ok ! .. maar mag ik vragen wat je daar aan hebt ? tenzij je zelf een lensadaptor wil maken ?
          ik ben in het bezit van al de voorzetlenzen van een vorige sony DSC-V3...
          goed dat ze ook op de H9 passen...mvg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Fish Bekijk bericht
            ik ben in het bezit van al de voorzetlenzen van een vorige sony DSC-V3...
            goed dat ze ook op de H9 passen...mvg.

huh ? dat zou nogal kunnen tegenvallen vrees ik .. Er paste daarvan al niets op de H5 als ik mij niet vergis.
            Je kan op die 58mm "lens"draad van de Hx reeks niets anders monteren dan de lens adapter en wel de juiste lens adapter omdat bij de Hx reeks wegens hun lange zoom de lens minstens 2,7 cm naar buiten schuift dus die adapter moet er voor zorgen dat de filters net ver genoeg uit de weg zijn anders zit de lens er tegen. Hoe stel je je voor om je V3 materiaal op de Hx camera te monteren dan ? ('t is zelfs niet erg zeker dat een lens adapter van een H5 lang genoeg is voor een H9 wegens 432<=>465 mm zoom equiv.)

Mogelijk dat Pemaraal een 58mm lens adapter maakt voor de H7/9 maar voor zover ik weet is daar voorlopig nog geen sprake van (en dat zou eveneens een maat voor niets kunnen zijn omdat de kortste brandpuntsafstand van de H9 lager ligt dan van de voorgangers, ik denk dat daarom die H9 lensadapter er zo knullig uit ziet .. anders zie je waarschijnlijk de randen van die 58mm bij groothoek opnamen )
            JMHO

Comment

huh ? dat zou nogal kunnen tegenvallen vrees ik .. Er paste daarvan al niets op de H5 als ik mij niet vergis.
              Je kan op die 58mm "lens"draad van de Hx reeks niets anders monteren dan de lens adapter en wel de juiste lens adapter omdat bij de Hx reeks wegens hun lange zoom de lens minstens 2,7 cm naar buiten schuift dus die adapter moet er voor zorgen dat de filters net ver genoeg uit de weg zijn anders zit de lens er tegen. Hoe stel je je voor om je V3 materiaal op de Hx camera te monteren dan ? ('t is zelfs niet erg zeker dat een lens adapter van een H5 lang genoeg is voor een H9 wegens 432<=>465 mm zoom equiv.)

Mogelijk dat Pemaraal een 58mm lens adapter maakt voor de H7/9 maar voor zover ik weet is daar voorlopig nog geen sprake van (en dat zou eveneens een maat voor niets kunnen zijn omdat de kortste brandpuntsafstand van de H9 lager ligt dan van de voorgangers, ik denk dat daarom die H9 lensadapter er zo knullig uit ziet .. anders zie je waarschijnlijk de randen van die 58mm bij groothoek opnamen )
              JMHO

alles van de DSC-V3, past wel degelijk op de DSC-H5!..REEDS GETEST!...mvg!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Fish Bekijk bericht
                alles van de DSC-V3, past wel degelijk op de DSC-H5!..REEDS GETEST!...mvg!
                zonder de lensadapter ?? wat mis ik hier ?

Comment

zonder de lensadapter ?? wat mis ik hier ?
                  Als je voorzetlenzen wilt gebruiken op de V3 heb je ook een lens adapter nodig
                  van 58mm of het kan ook zijn dat de voorzetlenzen al voorzien zijn van 58mm draad en dat ze meteen op de camera passen en dan zijn ze diep genoeg dat de lens erinkan schuiven want ook de lens bij de V3 komt naar buiten
                  Corrigeer me als ik het niet goed heb The Fish

Gr Bart

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart1961 Bekijk bericht
                    Als je voorzetlenzen wilt gebruiken op de V3 heb je ook een lens adapter nodig
                    van 58mm of het kan ook zijn dat de voorzetlenzen al voorzien zijn van 58mm draad en dat ze meteen op de camera passen en dan zijn ze diep genoeg dat de lens erinkan schuiven want ook de lens bij de V3 komt naar buiten
                    Corrigeer me als ik het niet goed heb The Fish

Gr Bart
                    de adaptor van de V3 is 58mm op het uiteinde..er zal dus een adaptor nodig zijn die van voor tot achter 58mm is om de lensen te kunnen gebruiken..bij de H9 niet het geval dus!..'k heb 'm laten liggen in de winkel!..'t was geen grote vooruitgang tegenover hetgeen ik nu reeds gebruik..beter wachten op de voor dit jaar aangekondigde nieuwe dslr...grtz!

Comment

ik ben deze namiddag ook maar deze SONY DSC-H9 gaan halen, leek me de ideale camera om mee te nemen op reis ( ik neem mijn DSLR -toestellen niet mee ) Gauw enkele testopname's gemaakt, vooral de macro-opnames vielen enorm goed mee.
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        ik ben deze namiddag ook maar deze SONY DSC-H9 gaan halen, leek me de ideale camera om mee te nemen op reis ( ik neem mijn DSLR -toestellen niet mee ) Gauw enkele testopname's gemaakt, vooral de macro-opnames vielen enorm goed mee.
                        Kan je daar enkel foto's van posten Francis?
                        mvg,
                        Ludo V.

Comment

Kan er me iemand zeggen of het mogelijk is foto's te nemen in 300 dpi i.p.v. 72 dpi met dit toestel en indien ja, hoe je dit doet?

Groeten,

Howdie

PS Ik ben een leek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door howdie Bekijk bericht
                            Kan er me iemand zeggen of het mogelijk is foto's te nemen in 300 dpi i.p.v. 72 dpi met dit toestel en indien ja, hoe je dit doet?

Groeten,

Howdie

PS Ik ben een leek

PPI (en niet DPI) in een camera is een waardeloos begrip .. het PPI begrip heeft enkel belang als een foto afgeprint wordt .. cameras hebben enkel een X bij Y pixel matrix .. daar komt geen PPI bij te pas, waarom fabrikanten dat daar blijven in stoppen zal wel een eeuwig raadsel blijven ..

Comment

Al iemand die het toestel intensief testte? Hoe zit het met de ruis, daar heb ik toch wat schrik van voor 8.1 mp op zo'n sensor.
                              https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

ik zal er meer kunnen over zeggen binnen een week, ik vertrek op vakantie en neem dit toestel mee . . .
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                                X