Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha Vs Canon EOS 400D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony Alpha Vs Canon EOS 400D

Oorspronkelijk geplaatst door FJRrider38 Bekijk bericht
    Amai serieuze mensen allebei.
    Kijk naar het clown emoticon achter mijn zin.
    Was wel grappig bedoeld.
    Chillen...
    bah ik ben niet altijd serieus,verre van !
    maaaaar het kan wel de keuze van kopers beinvloeden ,en dat vind ik niet goed ,we spreken niet over 20.000bfr maar al rap over een maandwedde ,en dat is al heel wat andere koek ,apparaten die meestal voor hobby moeten dienen en die je een klein fortuin kosten,(toch voor de gewone werkmens)
    dus,no hard feelings

Comment

Mocht ik nu de keuze moeten maken dan zou ik eerder voor een 400D gaan dan voor een Sony, maar dat heeft enkel te maken met het soort fotografie je het meeste beoefend, ik fotografeer graag concerten, toneelvoorstellingen enz, dus steeds op hoge iso's ( 800 tot 1600 ) en je kan er niet omheen dat de Canon hier een stuk beter scoort. Tweede reden is dat bij natuurfotografie met lange tele's ik denk dat stabilisatie in de lens een pak beter is dan in camera systemen (onlangs nog toevallig tijdens een ijsvogel shoot een collega amateurfotograaf naast me gehad met een KM 7D en die gaf toe dat hij met z'n 400 4.5 lens hij de stabilisatie beter uitzette, hij werkte dan liever op statief met een draadontspanner terwijl ik rustig steunend op de rand van de schuilhut met 600mm kon schieten...)
      Zoek je echter een alround toestel dan is de Alpha zeker een schitterende keus met veel waar voor z'n geld, hopelijk komen ze spoedig af bij Sony met een hoger level Dslr
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Bij Sony koop je TV's, Stereo-installaties, enz
        En bij Canon koop je kopieermachientjes zeker hé
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
          onlangs nog toevallig tijdens een ijsvogel shoot een collega amateurfotograaf naast me gehad met een KM 7D en die gaf toe dat hij met z'n 400 4.5 lens hij de stabilisatie beter uitzette, hij werkte dan liever op statief met een draadontspanner terwijl ik rustig steunend op de rand van de schuilhut met 600mm kon schieten...
          Misschien moet die man/vrouw eerst even met zijn/haar materiaal leren werken, of wat spieren kweken vooraleer met zo'n tele op stap te gaan.

Mijn statief gaat in elk geval zelden mee op pad want de resultaten zonder zijn ook prima wat mij betreft, meestal zelfs ook zonder rand van een schuilhut, en dit voor zowel 7D + 400G als a100 + 400G.

Trouwens, zo'n relatief kleine 400D met niet al te veel grip, en daarop zo'n zwaargewicht tele... Ik kan me handigere combinaties voorstellen. Vandaar dat wat mij betreft een 7D met tele veel handiger werkt dan een a100 met tele.
          Last edited by K-2; 10 mei 2007, 10:49.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            om vast te stellen dat optische stabilisatie een positief punt is moet je geen kernfysica gestudeerd hebben hoor, dan kan elke "noob" met de natte vinger vaststellen .. het ging er trouwens om dat hun vergelijkende tests rammelen aan alle kanten ..
            Spijtig, maar fout .

Het ging om van de vraag van Schorrie; nl. welke waarde hij aan beeldstabilisatie moet hechten, dus m.a.w. niet of het een positief punt is, maar wel hoe groot/belangrijk het positieve effect is.

Om dat te beantwoorden moet je geen kernfysica gestudeerd hebben. Gewoon een paar goeie tests lezen is voldoende als je niet zelf wil uitproberen in welke mate iets effectief resultaat oplevert.
            En een goeie test (dus met een voldoende aantal testwaarden zodat het resultaat representatief is) rammelt absoluut niet aan alle kanten. Misschien moet je even statistiek ipv kernfysica gaan studeren .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Misschien moet die man/vrouw eerst even met zijn/haar materiaal leren werken, of wat spieren kweken vooraleer met zo'n tele op stap te gaan.

Mijn statief gaat in elk geval zelden mee op pad want de resultaten zonder zijn ook prima wat mij betreft, meestal zelfs ook zonder rand van een schuilhut, en dit voor zowel 7D + 400G als a100 + 400G.

Trouwens, zo'n relatief kleine 400D met niet al te veel grip, en daarop zo'n zwaargewicht tele... Ik kan me handigere combinaties voorstellen. Vandaar dat wat mij betreft een 7D met tele veel handiger werkt dan een a100 met tele.
              De man in kwestie leek me nochtans een zeer bedreven natuurfotograaf te zijn die al jaren aan fotografie deed en best wel wist waar ie mee bezig was maar soit dat zegt misschien niet zoveel… In elk geval blijf ik er van overtuigd dat bij lange tele’s stabilisatie in de lens beter is dan in de camera maar ieder mag van mij natuurlijk z’n eigen mening hebben hieromtrend, dit is gewoon de mijne

Een grip is idd bij een 400D een must maar dat is het bij een A100 net zo, ik heb trouwens al eens de 350D met grip van m'n schoonbroer gebruikt als reservebody om met mijn 300 2.8 te schieten gebruikt en dat was geen enkel probleem hoor en die 300mm is nu ook niet direct een prutslensje hé...

Wat betreft die testen lezen,tja je kunt je op het net stapelgek lezen en testen en reviews, op forums zoals hier zijn er dan ook heel veel die niks anders doen dan die links als argumenten te gebruiken maar daadwerkelijk ervaring nul komma nul… Ik test liever alles zelf en desnoods huur/leen ik het materiaal in kwestie, pas dan kun je echte conclusies trekken...
              Dus misschien ipv statistiek te studeren zou je beter zelf aan het testen gaan
              Last edited by RDB; 10 mei 2007, 12:36.
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                De man in kwestie leek me nochtans een zeer bedreven natuurfotograaf te zijn die al jaren aan fotografie deed en best wel wist waar ie mee bezig was maar soit dat zegt misschien niet zoveel… In elk geval blijf ik er van overtuigd dat bij lange tele’s stabilisatie in de lens beter is dan in de camera maar ieder mag van mij natuurlijk z’n eigen mening hebben hieromtrend, dit is gewoon de mijne
                ...
                Wat betreft die testen lezen,tja je kunt je op het net stapelgek lezen en testen en reviews, op forums zoals hier zijn er dan ook heel veel die niks anders doen dan die links als argumenten te gebruiken maar daadwerkelijk ervaring nul komma nul… Ik test liever alles zelf en desnoods huur/leen ik het materiaal in kwestie, pas dan kun je echte conclusies trekken...
                Dus misschien ipv statistiek te studeren zou je beter zelf aan het testen gaan
                Over wat nu in welke mate beter is, stabilisatie in lens of in body is al veel geschreven maar voor zover ik weet zijn daarvan nergens betrouwbare testresultaten beschikbaar... Hoe dan ook, beide werken.
                En als ik dan persoonlijk én beeldstabilisatie, én een tele wil, dan koop ik liever een body met stabilisatie en een goeie tele zonder stabilisatie. Ik vermoed dat het prijskaartje voor beide opties ook verschilt, hoewel ik de prijs van een 400, 500 of 600 prime met IS tot nu toe niet echt heb opgezocht. Over het feit dat beeldstabilisatie in de body dan voor alle lenzen geldt, hebben we het dan nog niet. Trouwens, wat tele betreft: dit doet er in dit topic absoluut niet toe. De TS leek me niet in tele geïnteresseerd, wel in een body met lens die voldoende breedhoek biedt.

Ik heb de link naar twee reviews hier geplaatst omdat TS in de toestellen geïnteresseerd is die daarin aan bod komen. Ik ga er nog altijd van uit de DP-reviews zinvolle info bevatten en dat er daarin ruim voldoende info aan bod komt zodat men ook niet nog eens alle fora moet afschuimen om wat onsamenhangende info bij elkaar te sprokkelen.

Daarnaast heb ik ook vermeld dat de TS best kan zorgen de toestellen in de praktijk te gebruiken en pas dan iets te beslissen. Schreef je nu net ook niet iets gelijkaardigs ?

Dus misschien in plaats van me aan te raden om te beginnen met testen volgende keer het voorafgaande ook een keer lezen

En persoonlijk heb ik genoeg getest en vergeleken alvorens te kopen en mijn materiaal voldoet (op dit moment nog steeds) perfect aan mijn vereisten. Als dat bij jou ook zo is, dan zijn we beide gelukkig, niet .
                Last edited by K-2; 10 mei 2007, 13:07.

Comment

Maar niemand houd zijn zware tele lens body vast bij de grip toch??? Je neemt toch altijd je lens vast zeker. Dat is 10 keer handiger dan de body maakt niet uit welke body het is. En eenmaal je fotografeert is het al zeker zo. Sowieso zou het verschil in grote, gewicht en grip tussen een 400D en een 7D met een 400mm tele weinig uitmaken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                    Maar niemand houd zijn zware tele lens body vast bij de grip toch??? Je neemt toch altijd je lens vast zeker. Dat is 10 keer handiger dan de body maakt niet uit welke body het is. En eenmaal je fotografeert is het al zeker zo. Sowieso zou het verschil in grote, gewicht en grip tussen een 400D en een 7D met een 400mm tele weinig uitmaken.
                    Zal wel aan mij liggen Kevlar, maar ik heb zo'n 3 kg liever goed vast met 2 handen dan met anderhalve hand, en de 200 à 250 gram extra aan de body-kant brengt wat mij betreft het geheel wel meer in evenwicht.
                    Is dit noodzakelijk ? Nee, natuurlijk niet, maar ik verkies voor werken met tele toch mijn 7D boven de a100. Ik vermoed dat ook jij het handiger werken vind met een 30D dan een 400D.
                    Maar soit, ik was hier natuurlijk beter niet over begonnen aangezien dit voor TS waarschijnlijk weinig of niet relevant is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                      Volgens mij is het gewoon een kwestie van techniek,en je body plus lens leren kennen,ik heb bij k2 thuis zijn bigma getest,en alhoewel ik gewoon ben van met de tamron 200-400mm te werken die ik gemakkelijk uit de hand kan bedienen ,zat ik er met de bigma naast, wat betreft mijn focus punt en dit herhaaldelijke malen,toen ik echter een steun zocht(tafeltje) en terug zocht achter mijn focuspunt was het er vlam op! (een lange grashalm op +- 15 meter),conclusie de bigma heeft 100mm meer en weegt zwaarder dan de tamron,ook het evenwicht van de lens ligt anders (balans)dus volgens mij is het een kwestie van techniek , dus of je nu een groot of een klein toestel in je handen hebt,maakt volgens mij niks uit om een goede prestatie neer te zetten.
                      -Een kwestie van gericht werken,richten ademen en schieten .
                      -wat me ook opvalt bij de gewichtstoename dat je meer controle hebt over je toestel.

En of je dit nu met een canon 400D doet of met een A100,zal aan de zaak niks veranderen,integendeel de canon is iets kleiner dan de A 100!
                      Met dit moet de topicstarter geen rekening houden volgens mij,als het gaat om bedieningsgemak of betere prestaties in het telewerk.

Mvg Daniel.

Comment

Zal wel aan mij liggen Kevlar, maar ik heb zo'n 3 kg liever goed vast met 2 handen dan met anderhalve hand, en de 200 à 250 gram extra aan de body-kant brengt wat mij betreft het geheel wel meer in evenwicht.
                        Is dit noodzakelijk ? Nee, natuurlijk niet, maar ik verkies voor werken met tele toch mijn 7D boven de a100. Ik vermoed dat ook jij het handiger werken vind met een 30D dan een 400D.
                        Maar soit, ik was hier natuurlijk beter niet over begonnen aangezien dit voor TS waarschijnlijk weinig of niet relevant is.
                        Ja het is misschien niet terzake, il heb deze thread zelfs eigenlijk niet helemaal gelezen dus veel kan ik er niet over zeggen. Ik zal dat maar niet doen ook of ik moet hier nog veel commentaar geven

Persoonlijk werk ik veel liever met een 30D dan met een 400D maar grote, gewicht enz daar geef ik dan weer het voordeel aan de 400D want elke keer dat ik die gebruik moet ik toch zeggen dat ik het aangenaam vind dat deze licht en klein is. Ik wil echter enkel nog body's met zo een handig scrollwiel op de achterkant zoals de 30D. Ik vind dit zo verschrikkelijk handig dat ik er alleen al het prijsverschil voor zougeven. Alhoewel ik moet toegeven dat als ik vandaag verplicht was een nieuwe body te kopen het waarschijnlijk toch een 400D zou zijn. Allee als het bedrag laag moet zijn he want nog waarschijnlijker is dat ik een 5D koop.

Comment

Bij Sony koop je TV's, Stereo-installaties, enz
                          Bij Canon koop je fototoestellen...
                          Dus de keuze is snel gemaakt
                          Gut jong dat is een statement van voor de oorlog .. de eerste dan wel .. ik hoor dat argument al lang omdat Canon/Nikon zogezegd een lange ervaring hebben in het maken van fototoestellen .. waar echter het schoentje wringt is dat Sony bvb een ellenlange ervaring heeft met electronica wat de voornoemden niet hebben dus is volgens mij (en anderen) de balans al lang in evenwicht .. (en wat Canon trouwens met de 400D uitgespookt heeft is niet zo bijzonder fraai, lees er de forums maar op na !)
                          JFWIW

Comment

Wat is er dan mis met de 400D? Lees er niks dan goed van.
                            Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              Gut jong dat is een statement van voor de oorlog .. de eerste dan wel .. ik hoor dat argument al lang omdat Canon/Nikon zogezegd een lange ervaring hebben in het maken van fototoestellen .. waar echter het schoentje wringt is dat Sony bvb een ellenlange ervaring heeft met electronica wat de voornoemden niet hebben dus is volgens mij (en anderen) de balans al lang in evenwicht .. (en wat Canon trouwens met de 400D uitgespookt heeft is niet zo bijzonder fraai, lees er de forums maar op na !)
                              JFWIW
                              Euh Komen zeggen dat canon geen ervaring heeft met elektronica dat is ook nogal een vooroorlogse statement he. Dan kan je evengoed komen beweren dat Sony dat ook niet heeft. Nikon zijn historie ken ik minder maar komen beweren dat die dat niet zouden hebben vind ik ook nogal overdreven.
                              Niet dat ik akkoord ben met het statement waarop je reageert hoor. Dat vind ik ook onnozel. Maar de poster gaf al aan dat het eigenlijk een grapje was.

Als voor de 400D wat is daar mis mee? Je gelooft toch nog steeds niet in die under exposure verhalen zeker?

Ik heb ondertussen toch weer teveel gelezen van deze thread(gelukkig niet alles). En ik moet toch nog ergens commentaar op geven. Zeker met tele's als een 400 MM is in lens stabilisatie serieus in het voordeel. Zelfs indien ze technisch evengoed zouden werken (waar toch grote vraagtekens over bestaan) dan nog heeft lensstabilisatie een groot voordeel. Namelijk dat je zoekerbeeld gestabiliseerd is terwijl je foto's maakt. Ik weet niet hoe stabiel jullie zijn maar als ik met iewat tele werk uit de hand dan gaat dat beeld serieus heen en weer indien de stabilisatie af staat. En hoe meer tele hoe erger het wordt. Met in lens stabilisatie heb je dit dus niet (allee veel minder) vermits je zoekerbeeld ook gestabiliseerd is. Met in body stabilisatie is het eigenlijk gokken hoe je compositie nu eigenlijk is als je uit de hand met een tele werkt. Ik vind het toch raar dat sommigen komen klagen van te kleine zoekers terwijl dit een veel groter invloed heeft dan de zoekerverschillen.

Comment

In de zoeker van de Sony zit een indicatie waneer hij gestabiliseert is.
                                Een zware lens hoeft geen nadeel te zijn kan een voordeel zijn door de grotere massa onstaat er een traagheid in de bewegeingen.
                                Sony A-100, Sigma 10-20mm, 18-70mm kitlens, Sigma 70-300mm apo dg macro Sigma 105mm macro, Metz AF-1 D flitser

Comment

Working...
                                X