Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fz50 - G7

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fz50 - G7

Hallo,

Tijd om mijn huidige camera in te ruilen voor iets anders. Mijn oog is gevallen op 2 verschillende toestellen: de G7 of de FZ50. Ik zie dat er op dit forum heel veel gelukkige gebruikers zijn van de FZ50 en de G7 zou toch ook een heel goed toestel zijn. Het is nu uit te maken of ik eerder een compact toestel wil of een iets groter toestel met meer zoom. Daar ben ik nog niet uit. Zijn er nog andere handige tips of opmerkingen omtrent deze toestellen waar ik rekening mee dien te houden?

Alvast bedankt voor de info!

Re: Fz50 - G7

Ik heb mij afgelopen zaterdag de Panasonic FZ50 aangekocht.
    Zowel de Canon S3IS als de Canon G7 heb ik ook vastgehad, maar het gevoel om een FZ50 vast te hebben is 1000 keer fijner dan wanneer je een S3 of een G7 vast hebt.
    Een s3 heeft wel een grip, maar mijn vingers vonden daar maar slecht hun weg mee (mn vingers kwamen tegen de lens aan)
    De g7 zou een fijn toestel geweest zijn mochten ze een betere grip hebben.
    Maar het zijn uiteraard allemaal uitermate fijne toestellen.
    Maar je moet jezelf voor een keuze stellen, wat wil je gaan doen? Vooral buiten fotograferen of ga je vaker binnen fotograferen?
    Indien buitenfotografie dan is de FZ50 echt wel het beste dat je kan vinden in de prosumer-klasse (Ik citeer de verkoper van Foto Konijnenberg). Indien je meer binnen fotografeerd heb je echter niets aan die megazoom en kan je misschien beter voor een G7 gaan.
    Ook de manuele zoom van de FZ50 is een zaligheid om mee te werken.
    De canon G7 en de S3 kunnen wel goed overweg met de zoom via de knopjes (ze zijn niet zo wild als die echte compactjes) Maar toch... zoals hier op het forum al vaak gezegd wordt ivm de FZ30/50 is de manuele zoom alleen al het kiezen waard. (Als je effectief iets met die zoom bent)
    Als je pakweg bijna nooit gaat inzoomen ben je evenzeer goed af met een compact van 3 a 4 x optische zoom.

Mijn gedacht althans.

Mvg,

Johan.
    Mvg,
    Johan

Comment

Hey Johaninho,

Bedankt voor de interessante feedback. Ben nog altijd aan´t twijfelen

Ik heb zin om de FZ50 te kopen enkel het praktische (meenemen op vakantie , wandeling, terrasje doen, ... bvb) duwt me in de richting van de G7.

Bedankt & greetz,
      Fred.

Comment

Snelle beslissing genomen, het is de G7 geworden bij top-foto. Hopelijk krijg ik er geen spijt van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
          Snelle beslissing genomen, het is de G7 geworden bij top-foto. Hopelijk krijg ik er geen spijt van.
          Dat is inderdaad snel ;-)
          Spijt zal je er heus niet van krijgen.

Nu ik neem mn FZ50 (die ik overigens pas sinds zaterdag bezit) binnenkort gewoon mee op vakantie, Lowepro heeft fantastische heuptassen waar je de kamera feilloos in kwijt kan met daarbij een extra batterij etc.) (dus je kan gewon nog een rugzak meedragen bij het wandelen waar je je drinken in kwijt kan, zodat camera en food nooit samen komen.) (dat kan verder ook handig zijn voor je G7, maar dan een heuptas in kleinere uitvoering
          Mvg,
          Johan

Comment

Hey Johaninho,

Bedankt voor je nuttige feedback hé, zeker eens kijken want dat lijkt een goede oplossing! Ja het is uiteindelijk toch de G7 geworden en puur uit praktische overwegingen, meestal moet ik al veel meesleuren als we er een dagje op uit trekken met ons zoontje .

Nogmaals bedankt & greetz,
            Fred.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
              Proficiat met je aankoop.

Toch 1 ding:
              Je zal wel snel merken dat bij gebruik van de flits de 'sluiterlag' vrij groot wordt. Precies of de flash nog ff moet bijladen voordat ie de foto neemt. Ergens op dit forum loopt nog een draadje over die vertraging. Eigenlijk was de A640 voor u een beter keuze geweest. Kwaliteit van de foto's zijn vrijwel identiek, misschien nog iets beter. En heeft toch nog wat handgrip en schiet altijd snel. Zoals hoort. Ok, geen 6x zoom en IS.
              Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

Comment

Marcov,

Yep, ik heb dit even gecheckt met Ingo van top-foto.de en dat klopt volkomen. Het is volgens hem echter niet storend, hij gebruikt de G7 namelijk ook in z´n studio. Nu ja, we zullen zien wat het geeft. Hopelijk is het voor mij niet storend en anders tja...deze zal het toch moeten worden denk ik wat compact toestel betreft

Greetz,
                Fred.

Comment

Working...
                X