Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fz50 - Wat gaat er fout ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fz50 - Wat gaat er fout ?

Goedenmorgen,

Ik ben sinds kort in het bezit van de Panasonic Lumix Fz50.
    IK ben zeer, zeer tevreden over de camera, en de foto's die hij mij geeft.
    Er valt nog heel wat te leren over de camera.

Nu kom ik een probleem tegen, wie weet wat er fout gaat.
    Ik ben ongeveer 1500 foto's verder, sinds ik hem gekocht heb, afgelopen zaterdag naar de bloemencorso in de bollenstreek geweest.
    Ik schiet op nog op de A(utomaat) stand, met als info de histogram in beeld die je met het knopje DISPLAY naar voren kunt halen. Af en Toe wanneer ik een foto wou maken en doordrukte, maakte hij geen foto maar veranderde de display, naar een kleiner scherm, hetzelfde effect krijg je als nogmaals op het knopje DISPLAY drukt, alles weer goed gezet, en maakte hij wel de foto, wat gaat er fout ?
    Dit gebeurde ongeveer 3 keer. Moet ik me zorgen gaan maken?

Wat kan dit zijn? een instelling, of te snel achter elkaar geschoten, of een Defect aan het toestel ?

Graag hulp.

Orca45

Re: Fz50 - Wat gaat er fout ?

ik zou me zorgen maken alvast !
    Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
    http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Een waarschijnlijk zeer domme opmerking van mij, maar vergelijk het met "mijn elektrisch toestel doet het niet - steekt de stekker wel in en is er stroom?" (je zal niet de eerste zijn) :

Ben je 100% of meer zeker dat je niet tezelfdertijd (met de ontspanner) met je duim, neus, bril of wat dan ook op het knopje display drukt?

Wanneer je echt echt zeker bent, dan is er een fout in het toestel.

Comment

Als je al 1500 foto's verder bent is het toch zolangzamer hand tijd dat je hem eens op een andere stand zet
        Ik heb denk ik ook dat soort aantallen foto's gemaakt maar de laatste 1200 op standje M
        Ik weet dat je wel eens een foto mist omdat je je belichting net niet goed hebt staan maar het is veel leuker
        En je kunt hem op standje auto bracket zetten dan kun je drie foto's na elkaar maken met telkens een iets andere belichting

Comment

De benadering van Nabi lijkt me ook het meest logische, na het histogramscherm krijg je het kleinere scherm met zwarte kader waar instellingen zichtbaar zijn te zien. Gebruik je de EVF kijker of gebruik je het grote schermpje voor foto's te schieten? Maak je foto's door door het EVF kijkertje te kijken, probeer het eens op het grote scherm en zie eens of de camera het hier ook doet, doet ie het niet, dan is de theorie van Nabie allicht hetgeen hier fout gaat.
          Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
          Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Bedankt voor jullie reacties, ik ga het nog eens goed testen.

Jullie horen van mij.

Orca45

Comment

Working...
            X