Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gelijkgezinde camera's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gelijkgezinde camera's

Is er misschien een lijst beschikbaar van leden + camera ?

Ik ben op zoek naar enkele gelijkgezinde amateur/pro fotografen met dezelfde of aanverwante camera in het bezit.

Ik heb een Fuji s 9600 (aanverwant 9500, 9000, 9100, 6500)...

Misschien ook nuttig voor mense met andere camera's.

Greetz
    Fuji S9600 2gb Sandisk UltraII / 1gb Fuji XD H-type / Raynox DCR-250 Macro - Canon Powershot A720IS / 2gb SD Sandisk
    Have a look at http://www.flickr.com/photos/7770276@N07 and leave comments please.

Re: Gelijkgezinde camera's

Het camera merk vind je meestal wel in het profiel, het type wordt inderdaad niet echt vermeld . . . ik geloof niet dat wij zo'n lijst hebben . . . deze zou trouwens om de haverklap veranderen vrees ik.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Je kan misschien een topic starten zoals "Het FZ30 Topic ;-))", hé
      bvb Het Fuji S9100/9600 Topic Dan weet je snel of er hier meerdere gebruikers zitten.
      Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

Comment

sinds 21/04 een S6500fd voor deze rasechte amateur/beginneling
        GreeTz DiTn
        Nikon D3100 - nikkor 18-105mm - nikkor 70-300mm
        http://www.tcdeschakel.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcov Bekijk bericht
          Je kan misschien een topic starten zoals "Het FZ30 Topic ;-))", hé
          bvb Het Fuji S9100/9600 Topic Dan weet je snel of er hier meerdere gebruikers zitten.
          Dat topic heeft in het verre verleden (zowat anderhalf jaar terug?) al bestaan, geloof ik. Maar echt veel (tevreden?) gebruikers zijn er niet zo.
          Het topic is dan ook een stille dood gestorven.

De S9*00 heeft schijnbaar meer aanhang bij de niet-gebruikers maar beter-weters (sorry jongens en meisjes) die hem om de haverklap aanraden als HéT toestel dat toch zooovééél beter is dan bijvoorbeeld de FZ30/50.
          Raar dat je er achteraf niets meer van leest (van de s9*00 dan) tot een antwoord op de volgende vraag over "welke bridge" dan.

Niettemin is de Fuji s9*00 een zéér goed toestel.
          Last edited by nabi; 23 april 2007, 08:49.

Comment

sinds 21/04 de trotse eigenaar van een fuji s9600

kunnen samen ideeën wisselen, vind dat hij in auto mode zeer mooie foto's maakt

Comment

Re: De Fuji S9600

Ik heb ook geen klagen over de auto mode.

De anti-shake moet ik nog ontdekken (wanneer te gebruiken en wanneer niet)

Ik ben nog op zoek naar een goede setup voor concertfotografie... Voorlopig enkel gespeeld met vaste sluitertijd van 1/50 en/of flash.

Ik zoek wel een stevigere opzet flash (om heel het podium mee wit te knallen ;-)

Eerstvolgende aankoop is de Raynox 2,4x macro-opzetlens (35 euro bij konijn)
              Iemand ervaring mee?
              Fuji S9600 2gb Sandisk UltraII / 1gb Fuji XD H-type / Raynox DCR-250 Macro - Canon Powershot A720IS / 2gb SD Sandisk
              Have a look at http://www.flickr.com/photos/7770276@N07 and leave comments please.

Comment

heb hem zelf nog maar net, nog niet zoveel tijd gehad om alles uit te pluizen maar dat komt zeker en vast wel,

als ik deze ooit wegdoe is het toch om de opvolger te kopen of over te stappen naar dslr

Comment

Re: De Fuji S9600

Oorspronkelijk geplaatst door de_rocca Bekijk bericht

De anti-shake moet ik nog ontdekken (wanneer te gebruiken en wanneer niet)

anti shake?

Dat is bij Fuji een automatisch hogere iso.
                  Even de ruis-goeroe citeren over Fuji's anti-blur (of anti-shake of image stabilisation of ... (what is in a name?):

Bottom line for Anti-blur mode:
                  Yes, it works, but resulting images will be noisy if the ISO is at 400 or 800. A camera with true image stabilization would be able to accomplish these examples without having to raise the ISO. Remember that IS cannot work miracles, and there will be situations in which it will do nothing.
                  Laat alleszins eens weten hoe goed de concertfotografie met de s9600 is.

Comment

Als je de foto's bekijkt op pbase.com > s9600, het 'wauw' gevoel blijft uit (persoonlijk). Zeker voor een 9mp camera. Tenzij je gaat downsizen om alle neveneffecten van een (oudere) superCCD weg te werken. Leg je de foto's van een FZ30/50 ernaast dan merk je toch zeker het verschil, daar moet je de camera zelfs niet voor hebben. Pluspunten de hogere ISO's en vrij natuurlijke huidskleuren.

Wat mij eveneens opvalt is dat je amper reviews tegenkomt, zelfs op dpreview, dcresource etc kom je niks tegen. Raar...

Comment

toch maar eens goed kijken op dpreview : bij de camera zelf heb je meer dan 30 user reviews, die veelal positief zijn.

Elke kamera heeft zijn scherpe kantjes.

Qua value for money zit je zeker goed. De foto's die ik al gezien heb van de 9500 en 9600 geven me soms wel een wauw gevoel...
                      Kijk maar eens op www.flickr.com, hier heb je een camera-finder mogelijkheid, en krijg je direct een lijst met links naar +/- 250.000 foto's van de fuji 9500(voorganger met bijna gelijke specs als de 9600), en een 13000-tal voor de s9600 (dit vooral wegens slechts een maand of 6 op de markt)

Ik heb de Raw-mode ook eens uitgeprobeerd, en die viel ook reuze mee, zeker om de 'noise' te verminderen...

De auto-mode is voor moeilijkere situaties minder geschikt dan de doorsnee competitie denk ik, doch hier komt de 'echte fotografie' terug boven, spelen met sluiter, diafragma, belichtingscompensatie, witbalans,... alle PASM modes benutten zoals ze bedoelt werden,...
                      Natuurlijk zijn er altijd mensen die een gebruiksaanwijzing niet nodig vinden, en niet verder geraken dan de auto mode, maar om een camera te leren kennen en ten volle gebruiken moet je nog steeds het RTFM principe toepassen (Read The F**king Manual)...

Ik had voordien nog nooit een dSLR vastgehad en nog nooit van PASM modes gehoord. Nu na een maandje spelen begint het al vlot te gaan, en kan ik zowat alle situaties aan denk ik. Enkel een steviger flash aanschaffen om degelijke concertfoto's te trekken. De concert foto's op mijn flickr zone (link zie onder) zijn allemaal vanuit de losse hand getrokken, en zelden de ingebouwde flash gebruikt. Dit was nog in mijn experimentele fase... Volgende keer zeker betere resultaten :-))) De Macro's ook allemaal uit de losse hand, behalve de tulpen, dat was liggend op de grond, met ellebogen als steun...

Greetz

Comment

User reviews wel hé, maar een echte uiteenzetting met test, cijfers, foto's en dergelijke meer kom ik op dpreview niet tegen.

Mooie foto's op uw website, ook van het concert vallen mee.
                        Natuurlijk heb je ze geresized naar 1024x768px ander worden ze te zwaar op Flickr.com, vele zouden eens een onbewerkte fullsize foto moeten zien...

Comment

Wat betreft de mogelijkheid om concertfoto's te maken met de S9500 of S9600 moet je maar eens hier kijken:
                          http://partyflock.nl/user/7908/text.html
                          Het zijn foto's van pvdplanet oftewel J.P.Post, de meeste fotos zijn gemaakt met de S9500 en S9600.
                          Hier zijn nog wat meer foto's met verschillende fuji camera's, van dezelfde persoon.
                          http://picasaweb.google.com/FinePixF...artySVanJPPost.

met vriendelijke groet

Erik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcov Bekijk bericht
                            User reviews wel hé, maar een echte uiteenzetting met test, cijfers, foto's en dergelijke meer kom ik op dpreview niet tegen.

Mooie foto's op uw website, ook van het concert vallen mee.
                            Natuurlijk heb je ze geresized naar 1024x768px ander worden ze te zwaar op Flickr.com, vele zouden eens een onbewerkte fullsize foto moeten zien...
                            Op Dpreview staat een volledige test van de S9500 , die is bijna gelijk aan de S9600 en ook een test van de S6500fd
                            Dus er is wel wat te vinden hoor

Comment

Vaak moet ik mijn ergenis toch even verbijten over "de geweldige reviews" van dpreview. Persoonlijk vind ik de gebruikersreviews, mits eerlijk geschreven ipv een soort fanmail, vele malen waardevoller als dat gezeur over precieze cijfertjes van dpreview. Als de 9600 voor jou werkt, prima. Een fototoestel is namelijk een middel en geen doel. Tot dusver heb ik met alle toestellen die op dpreview zijn getest nooit het WOW gevoel gehad. Een testkaart en de beeldjes zijn namelijk helemaal niet boeiend om naar te kijken. Daarnaast hebben de beelden die dan getrokken worden als een soort "testfoto's" in alle dag gebruik ook geen echt WOW effect. Anders gezegd het laat helemaal niet zien wat een toestel aan KUNST kan voortbrengen. Want dat doet namelijk de fotograaf. En hoewel het gereedschap van belang is, is de fotograaf de doorslaggevende factor. En als de 9600 voor jou goed gereedschap is: prima toch. Ik begrijp ook dat je naar mensen zoekt met dezelfde camera, dat praat handig hè.. Succes met je zoektocht.

Groeten,
                              Bart

Comment

Working...
                              X