Heeft er iemand ervaring met deze combinatie ? zou vooral voor buitenfotografie dienen (landschappen, gebouwen, ...)
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Combinatie Canon 5D / Canon 16-35 f2.8L
Collapse
X
-
-
Re: Combinatie Canon 5D / Canon 16-35 f2.8L
Alleen met de 17-40L.
De 16-35L is ook in verband met de meerprijs niet echt veel beter dan de 17-40L. Eventueel is vignetting wel beter.
De 16-35L II zou beter zijn dan de 16-35L.
Image quality is excellent, but if you have been spoiled by Canon's "L" telephotos, you should be aware that _nobody_ makes a lens in this category that is anything like them in terms of performance. Still, it is a clear improvement over the 17-40 in that regard on a full frame camera, especially at the wide end.
Jan.
-
Hier ben ik momenteel ook voor aan het werken
Ik ben ook van plan in september een 5D met een 16-35L II en een 24-70L aan te schaffen.
Deze 16-35L II zou toch wel wat beter zijn dan zijn voorganger.
Lees zeker de commentaren op fredmiranda.com ééns zou ik zeggen.
kijk hier ook ééns http://www.the-digital-picture.com/R...ns-Review.aspx
Comment
-
Dit gaat zonder twijfel naar behoren werken, maar e vraag is hier hoeveel nut is het van F2.8 te hebben in het groothoekbereik. Ik ben persoonlijk een fervente aanhanger van lichtsterke optiek en toch kocht ik de 17-40 f4 L USM met de reden: gebruik voor buiten landschappen en architectuur, wat doen we, juist we diafragmeren tot F8 en f11 om de gewenste enorme dieptescherpte te benutten. Dus als we dat ook gaan doen met een F2.8 lens gaat het nut van een f2.8 de mist in . Dat is niet het geval voor reportagefotografie waar we een groothoek gebruiken om veel mensen op de foto te krijgen op een korte afstand zoals bijvoorbeeld op een conferentie een opening een vergadering en dergelijke en waar slechte lichtomstandigheden normaal zijn .
Als dit niet specifiek uw soort fotografie is zou ik voor de 17-40 kiezen en bijvoorbeeld een 28-70 mm F2.8 bijnemen voor al het andere werk. Wanneer je beiden lenzen tweedehands koopt kom je iets duurder dan één 16-35 uit.
MVG, JeffNever argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Comment
-
Bedankt allemaal voor de tips !!
Ik denk dat ik in dit geval dan maar voor de 17-40 zal opteren, ik heb de 24-105 L al, deze houd ik zeker daar ik ze op reis 95 % vd tijd kan gebruiken en ik ben er tevreden van, ik neem binnen heel weinig foto's en daarom nam ik de 24-105 ipv de 24-70 omdat ik met f4 buiten meestal toekom.
Maar soms zou ik nog wat meer groothoek willen, vandaar dacht ik iets in het genre 17-40, 16-35 bij te kopen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fred. Bekijk berichtkijk hier ook ééns http://www.the-digital-picture.com/R...ns-Review.aspxIf you are shooting wide landscapes with narrow apertures, the Canon EF 17-40mm f/4 L USM Lens will save you a lot of money as both lenses are sharp corner-to-corner at f/11.
I find the Canon EF 16-35mm f/2.8 L II USM Lens to be at least slightly sharper in the center at all apertures (including f/2.8 vs. f/4) and focal lengths. At 35mm, they are very similar...
At 16/17mm, the corner sharpness results were mixed with both lenses showing better results at various areas of the frame in various comparisons - the 16-35 is slightly better for a generalization. At 24mm, the 16-35 II wins the corner matchups and at 35mm they are mostly similar with the 17-40 having an slight edge - especially with close subjects
Maar omdat op f11 de scherpte in het midden reeds rminder is, is f10 het meest ideale f getal voor de 17-40L (op 17 mm).
Jan.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk berichtDit gaat zonder twijfel naar behoren werken, maar e vraag is hier hoeveel nut is het van F2.8 te hebben in het groothoekbereik. Ik ben persoonlijk een fervente aanhanger van lichtsterke optiek en toch kocht ik de 17-40 f4 L USM met de reden: gebruik voor buiten landschappen en architectuur, wat doen we, juist we diafragmeren tot F8 en f11 om de gewenste enorme dieptescherpte te benutten. Dus als we dat ook gaan doen met een F2.8 lens gaat het nut van een f2.8 de mist in . Dat is niet het geval voor reportagefotografie waar we een groothoek gebruiken om veel mensen op de foto te krijgen op een korte afstand zoals bijvoorbeeld op een conferentie een opening een vergadering en dergelijke en waar slechte lichtomstandigheden normaal zijn .
Als dit niet specifiek uw soort fotografie is zou ik voor de 17-40 kiezen en bijvoorbeeld een 28-70 mm F2.8 bijnemen voor al het andere werk. Wanneer je beiden lenzen tweedehands koopt kom je iets duurder dan één 16-35 uit.
MVG, Jeff
Idd, groothoek heeft als je die meestal buiten gebruikt geen hoge lichtsterkte nodig...."I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk berichtGoe uitgelegd Jefke!
Idd, groothoek heeft als je die meestal buiten gebruikt geen hoge lichtsterkte nodig....
In een kerk of zo kom je altijd wel licht te kort. Voordeel van een 16 2.8 stand is nu net de kombinatie van toch al wel een redelijke dieptescherpte en een hoge lichtsterkte.
Tja, zo zie je, ieder zijn idee.Last edited by Rudy; 22 april 2007, 08:46.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk berichtTenzij je graag gebouwen binnen fotografeert, daar prefereer ik nu net 2.8!
In een kerk of zo kom je altijd wel licht te kort. Voordeel van een 17 2.8 stand is nu net de kombinatie van toch al wel een redelijke dieptescherpte en een hoge lichtsterkte.
Tja, zo zie je, ieder zijn idee.
Comment
-
Ja, ik heb nu nog een F4 lens en die gebruik ik ook nogal eens om sfeeropnames te maken s'avonds. Bijvoorbeeld een stadsoverzicht s'avonds van op een heuvel ofzo. Als je dan zoals ik meestal je statief niet meeneemt (te groot en te zwaar) dan heb ik toch graag F2.8 Ik probeer mij natuurlijk te behelpen met een monopod en allerlei paaltjes en toestanden.
En ISO verhogen natuurlijk.
Met een statief op F10 ofzo en een langere sluitertijd zou dit er natuurlijk wel veel mooier uit zien, maar soms moet je keuze's maken...
Maar als je inderdaad enkel in de dag landschappen wil fotograferen zou de 17-40 ook perfect moeten zijn. s'avonds kan je dan nog altijd met een statief werken.
Comment
Comment