Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuzemaker

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• keuzemaker

Beste, ik ben van plan me tege de zomer een digitale camera aan te schaffen, alleen weet ik niet goed wat te kiezen. Ben enkele jaren actief met compact camera's, maar daar heb ik het mee gezien. Tijd voor betere kwaliteitsfoto's. Het doel voor dat ik voor ogen heb is voor het nemen van foto's met : uitzichten, landschappen en omgevingen, tentoonstellingen,evenementen als ook voor portret , sfeer en "familie" foto's. een ander punt waar ikals sport en voetballiefhebber veel aandacht aan wil schenken, is het feit dat ik met mijn camera ook hier graag wat beeldjes van wil schieten. het is niet de bedoeling om zware actiefoto's te gaan nemen van f1 of andere racewagens, maar bij voetbal zou ik toch graag een redelijke kwaliteit hebben.

Ben wat aan het opzoeken gegaan, en heb mijn oog laten vallen op de nikkon d40, de canon eos 350d . hierbij zou ik de kit nemen met een 18-55 mm objectief. iets wat ik me afvraag is , hoever kan ik hier mee inzoomen en waarvoor zijn deze geschikt.

verder had ik de bridge van canon powershot s3 is nog in men gedachten omdat de stap naar een spiegelreflex misschien te groot is...

Wat raden jullie mij aan, waarop moet ik letten, en wat is van belang bij de keuze van een camera voor mijn doel?

alvast bedankt

Re: keuzemaker

Oorspronkelijk geplaatst door rafta Bekijk bericht
    Beste, ik ben van plan me tege de zomer een digitale camera aan te schaffen, alleen weet ik niet goed wat te kiezen. Ben enkele jaren actief met compact camera's, maar daar heb ik het mee gezien. Tijd voor betere kwaliteitsfoto's. Het doel voor dat ik voor ogen heb is voor het nemen van foto's met : uitzichten, landschappen en omgevingen, tentoonstellingen,evenementen als ook voor portret , sfeer en "familie" foto's. een ander punt waar ikals sport en voetballiefhebber veel aandacht aan wil schenken, is het feit dat ik met mijn camera ook hier graag wat beeldjes van wil schieten. het is niet de bedoeling om zware actiefoto's te gaan nemen van f1 of andere racewagens, maar bij voetbal zou ik toch graag een redelijke kwaliteit hebben.

Ben wat aan het opzoeken gegaan, en heb mijn oog laten vallen op de nikkon d40, de canon eos 350d . hierbij zou ik de kit nemen met een 18-55 mm objectief. iets wat ik me afvraag is , hoever kan ik hier mee inzoomen en waarvoor zijn deze geschikt.

verder had ik de bridge van canon powershot s3 is nog in men gedachten omdat de stap naar een spiegelreflex misschien te groot is...

Wat raden jullie mij aan, waarop moet ik letten, en wat is van belang bij de keuze van een camera voor mijn doel?

alvast bedankt
    welkom op de site.
    is dat alles wat je weten wil(meer niet).
    raad je aan hier eens een paar dagen wat te gaan lezen, al je vragen worden dan beantwoord hoor.
    kom je er echt niet meer uit......BD is ook nog een grote helpdesk.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

wat is je budget? Uit wat je allemaal opnoemt wil je blijbaar vrij veel verschillende onderwerpen gaan fotograferen. Denk dat je toch redelijk wat budget zal moeten vrijmaken. Alvast een raad: geef iets minder €€€ uit aan de body, maar geef iets meer €€€ uit aan objectieven. Als je dit vraagje kan beantwoorden kunnen we al wat verder kijken.

Comment

hierbij zou ik de kit nemen met een 18-55 mm objectief. iets wat ik me afvraag is , hoever kan ik hier mee inzoomen en waarvoor zijn deze geschikt.
        Een leuke methode om de focal length (zoombereik) te ervaren is de Focal Length Comparison webpagina van Tamron. De normale gezichtshoek van de mens is ongeveer 50mm. Let wel wanneer je een zogenaamde cropcamera hebt moet je de focal length van de lens nog vermenigvuldigen met die cropfactor. Een 18-55 objectief wordt op een 350D met 1.6x cropfactor dus eigenlijk een 29-88 objectief.

Ik ben geen voetbalfotograaf, maar zelfs met 88mm vrees ik dat je een ontoereikend telebereik gaat hebben - tenzij je zelf op het veld mag staan om de kiekjes te schieten

Reken alvast maar op een aanzienlijk hoger kostenplaatje om eenzelfde zoombereik te krijgen bij een DSLR als bij een relatief goedkope bridge-camera.

Comment

Heb de afgelopen dagen rustig de tijd genomen om alles nog eens wat verder te onderzoeken,te vergelijken en hier wat topics doorgenomen.

Het budget wat ik in men hoofd heb is een 700€.
          men keuze lijkt te gaan vallen op de nikon d40 of de canon eos 350. Van prijs zijn ze aan elkaar gewaagd, maar wat met de kwaliteit?
          Last edited by rafta; 3 mei 2007, 19:30.

Comment

wat zouden jullie opteren voor iemand die de overstap van een compact camera maakt. wat zijn de pro's en cons van deze twee. nadeel(??) is wel dat je bij de D40 beperkingen hebt ivm de objectieven, wegens geen focusmotor in de body.welke presteert het beste bij de voetbal-actie foto's en wat met de objectieven, ook niet onbelangrijk vind ik.

heb over beide camera's veel goeds gehoord, en begin steeds meer en meer te twijfelen...
            Heb beide toestellen onlangs vastgehad in de winkel, en lijken me beide goed in de hand te liggen (kleine voorkeur bij de canon)

Comment

Ik ben van het Nikon-kamp en niet echt op de hoogte van Canonproducten. Maar bij Nikon zou ik toch eerder op zoek gaan naar een D70s die ze nog wel ergens hebben liggen ipv de D40. Misschien is de D70s al wat ouder, hij is zeker niet verouderd. Vooral de beperking bij lenskeuze zou me storen bij de D40.

Comment

Een budget van 700 euro lijkt me iets te krap. Je gaat verschillende lenzen nodig hebben om alles te doen wat je wil. De leercurve van een DSLR is ook wat moeilijker dan een bridge-toestel.

Kijk eens naar de Fuji S9600 (evt zelfs S6500 met fd)?
                Volgens mij kunnen die camera's ook wat je wil, tegen een lager budget.
                Fuji FinePix S100fs

Comment

Pentax K100d met 15-55mm en 50-200mm kitlenzen? zou zeker te vinden moeten zijn voor 700euro.

mja, €50 boven je budget: http://www.camera.nl/view_product.php?product=696
                  Last edited by Wassenaar; 4 mei 2007, 11:23.
                  Fuji(film) X-T1 + XF 18-135mm + XF 35mm + XF 14mm

Comment

Working...
                  X