Beste, ik ben van plan me tege de zomer een digitale camera aan te schaffen, alleen weet ik niet goed wat te kiezen. Ben enkele jaren actief met compact camera's, maar daar heb ik het mee gezien. Tijd voor betere kwaliteitsfoto's. Het doel voor dat ik voor ogen heb is voor het nemen van foto's met : uitzichten, landschappen en omgevingen, tentoonstellingen,evenementen als ook voor portret , sfeer en "familie" foto's. een ander punt waar ikals sport en voetballiefhebber veel aandacht aan wil schenken, is het feit dat ik met mijn camera ook hier graag wat beeldjes van wil schieten. het is niet de bedoeling om zware actiefoto's te gaan nemen van f1 of andere racewagens, maar bij voetbal zou ik toch graag een redelijke kwaliteit hebben.
Ben wat aan het opzoeken gegaan, en heb mijn oog laten vallen op de nikkon d40, de canon eos 350d . hierbij zou ik de kit nemen met een 18-55 mm objectief. iets wat ik me afvraag is , hoever kan ik hier mee inzoomen en waarvoor zijn deze geschikt.
verder had ik de bridge van canon powershot s3 is nog in men gedachten omdat de stap naar een spiegelreflex misschien te groot is...
Wat raden jullie mij aan, waarop moet ik letten, en wat is van belang bij de keuze van een camera voor mijn doel?
alvast bedankt
Ben wat aan het opzoeken gegaan, en heb mijn oog laten vallen op de nikkon d40, de canon eos 350d . hierbij zou ik de kit nemen met een 18-55 mm objectief. iets wat ik me afvraag is , hoever kan ik hier mee inzoomen en waarvoor zijn deze geschikt.
verder had ik de bridge van canon powershot s3 is nog in men gedachten omdat de stap naar een spiegelreflex misschien te groot is...
Wat raden jullie mij aan, waarop moet ik letten, en wat is van belang bij de keuze van een camera voor mijn doel?
alvast bedankt
Comment