Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D80, Maakt bij bracketing maar 1 foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D80, Maakt bij bracketing maar 1 foto

    Als ik Bracketing inschakeld zodat het leesbaar is op het lcd scherm bovenop de camera en dan afdruk maakt de camera maar één foto ipv 3.
    Weet iemand of ik ergens anders nog iets moet veranderen, in het menu bv?
    Ik probeerde al veel maar het lukt me niet.
    Ook het boekje heb ik al door gespit.
    Het heeft wel altijd gewerkt.
    Mischien heb ik ergens ooit iets versteld waar ik het niet meer van weet.

    Gr Kees
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

  • #2
    Re: D80, Maakt bij bracketing maar 1 foto

    Bij mijn Canon is het zo dat ik zelf 3 beelden moet maken. De bracketing doet de camera natuurlijk wel zelf.

    Comment


    • #3
      Re: D80, Maakt bij bracketing maar 1 foto

      ge moet drie maal ontspanknop indrukken

      Comment


      • #4
        Re: D80, Maakt bij bracketing maar 1 foto

        zelfde bij nikon maarten

        Comment


        • #5
          Re: D80, Maakt bij bracketing maar 1 foto

          Oorspronkelijk geplaatst door giga Bekijk bericht
          ge moet drie maal ontspanknop indrukken
          Nee, normaal kan je de knop gewoon inhouden en maakt de camera zelf 3 foto's
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

          Comment


          • #6
            Re: D80, Maakt bij bracketing maar 1 foto

            Bij de D70s zet je hem op continue opname en je houdt je ontspanknop ingedrukt je 3 opnamen worden zo gemaakt, dat zal bij de D80 ook wel zo gaan denk ik.

            Mvg
            Raymond

            Comment


            • #7
              Re: D80, Maakt bij bracketing maar 1 foto

              Oorspronkelijk geplaatst door Raho Bekijk bericht
              Bij de D70s zet je hem op continue opname en je houdt je ontspanknop ingedrukt je 3 opnamen worden zo gemaakt, dat zal bij de D80 ook wel zo gaan denk ik.

              Mvg
              Raymond
              Hoe simpel kan het zijn!!
              Dat is de oplossing, ik had continue niet meer aanstaan.
              En helemaal mooi is de het probleem met mijn afstandbediening hiermee ook opgelost is.
              Zie topic hieronder.
              http://forum.belgiumdigital.com/show...29#post1369929

              Bedankt Raho

              Gr kees
              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

              Comment


              • #8
                Re: D80, Maakt bij bracketing maar 1 foto

                Voila, nu weet ik dat ook weer se, zo zal het bij mijn D50 ook wel werken ;-)

                Comment


                • #9
                  Re: D80, Maakt bij bracketing maar 1 foto

                  Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                  Hoe simpel kan het zijn!!
                  Dat is de oplossing, ik had continue niet meer aanstaan.
                  Blij dat het opgelost is!

                  Voor de volledigheid toch even vermelden dat de belichtingsbracketing ook beeld per beeld kan werken (zoals giga reeds aangaf). Je moet dan 3 keer de ontspanknop induwen, op het display heb je een voortgangsindicator die aangeeft hoeveel opnames van de bracketingcyclus je reeds gemaakt hebt.

                  Groetjes, Wim
                  Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                  Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                  Comment


                  • #10
                    Re: D80, Maakt bij bracketing maar 1 foto

                    Hangt dit ook niet af van welke bracketing je doet? Belichting/flits of witbalans?
                    Bij witbalans kan je hem op Single shot laten staan dacht ik. In de handleiding wordt er ook niet gesproken van continue shot en op de afbeeldingen die daar getoond worden staat overal het S symbool...
                    Bij mij lukt het ook enkel voor bracketbelichting in continue mode...
                    Nikon D80 / Sony DSC-H5

                    Comment


                    • #11
                      Re: D80, Maakt bij bracketing maar 1 foto

                      Bij witbalans-bracketing wordt er slechts één foto genomen, deze wordt door de camerasoftware omgezet naar meerdere foto's met verschillende witbalanscorrecties.

                      Bij belichtingsbracketing worden meerdere foto's met verschillende belichtingscorrecties gemaakt. Dit kan zowel in single-mode als in continu-mode.

                      Groetjes, Wim
                      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                      Comment


                      • #12
                        Re: D80, Maakt bij bracketing maar 1 foto

                        En toch heb ik nu ook het probleem dat ik hem in continues moet zetten om meer dan 1 foto te krijgen bij belichtingsbracketing...
                        Nikon D80 / Sony DSC-H5

                        Comment


                        • #13
                          Re: D80, Maakt bij bracketing maar 1 foto

                          En ik maar altijd op die ontspanknop drukken

                          R.
                          Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: D80, Maakt bij bracketing maar 1 foto

                            Oorspronkelijk geplaatst door Steven_V Bekijk bericht
                            En toch heb ik nu ook het probleem dat ik hem in continues moet zetten om meer dan 1 foto te krijgen bij belichtingsbracketing...
                            Ook in single-mode moet het lukken, maar je moet 3 aparte foto's maken door 3 keer op de ontspanknop te drukken. Je ziet de voortgang op het display (handleiding p. 57).

                            Groetjes, Wim
                            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                            Comment

                            Working...
                            X