Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onderwater fotograferen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: onderwater fotograferen

Hallo,

mijn broer heeft een F30 + onderwatercase (waterdicht tot 40m).

'k heb hem een paar weken geleden voor 't eerst getest in de rode zee.

Kwaliteit is in ieder geval stukken beter dan de foto's hierboven, maar niet zoals de kwaliteit boven water. het Water moet super-helder zijn voor mooie foto's.

Onderschat de moeilijkheid van het onderwater foto's maken niet... echt niet evident hoor. Maar wel héél leuk.
    Zeker met een reflex (stukken groter) zal dat niet evident zijn. (hoe kijk je onder water door de zoeker met je duikbril aan?) zeker omdat bij een reflex het scherpstellen veel kritischer is dan bij een compactje.

indien interesse kan ik een paar foto's posten.

groeten,

Nayy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nayy Bekijk bericht
      Hallo,

mijn broer heeft een F30 + onderwatercase (waterdicht tot 40m).

'k heb hem een paar weken geleden voor 't eerst getest in de rode zee.

Kwaliteit is in ieder geval stukken beter dan de foto's hierboven, maar niet zoals de kwaliteit boven water. het Water moet super-helder zijn voor mooie foto's.

Onderschat de moeilijkheid van het onderwater foto's maken niet... echt niet evident hoor. Maar wel héél leuk.
      Zeker met een reflex (stukken groter) zal dat niet evident zijn. (hoe kijk je onder water door de zoeker met je duikbril aan?) zeker omdat bij een reflex het scherpstellen veel kritischer is dan bij een compactje.

indien interesse kan ik een paar foto's posten.

groeten,

Nayy
      als je een zakje gekookte rijst meeneemt onderwater en je opent die onder water dan kan je gegarandeerd prachtige foto's maken. We hebben dat in thailand zo gedaan. In egypte lokten ze de vissen met een banaan. Ben nog zwaar aan het twijfelen of ik wel of niet foto's ga maken.

Comment

Koop u een wegwerp. Ge hebt toch iets . Laten digitaal inscannen en wat bewerken
        Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
        http://www.racenews.be

Comment

Kijk voor een ewa-marine zak. staan ook soms gebruikt te koop.
          Best goede resultaten mee te behalen

alex
          Website : www.alextimmermans.com
          Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
          Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

ik ben gisteren voor de 2e keer in mijn leven onder water geweest om te fotograferen.

ik had een superdeluxe onderwaterbehuizing en een 8080 met externe flitser mogen lenen van een lid van de fotoclud en teven BD'er

Met 3 modellen afgesproken in een topisch zwembad.

Meer dan 200 km in de auto, samen meer dan 160 € inkom betaald ( afhuren van die zwemkom )
            En ik heb geen enkele, maar geen enkele defitge foto ...
            Het is om te blijten ...

eens te meer heb ik respect voor die mooi onderwaterfoto's die ik in de boekjes zie...

Ik had nooit durven dromen dat dit zo moeilijk was, zeker met het materiaal die ik tot mijn beschikking had...

Voor herhaling vatbaar ? Jazeker !! Maar eerst nog veel oefenen...
            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Working...
            X