Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(mede) advies gevraagd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• (mede) advies gevraagd

Ik kom hier even mede raad bij jullie vragen, ikzelf ben binnenkort de trotse eigenaar van een 30D. Ik ben zelf een leek maar leer graag bij, net dat boeit me.

Een vriend van me wil echter ook een aanschaffen maar weet niet of hij het kan opbrengen om telkens de juiste instelling te kiezen en dergelijke. Zijn doel is om voornamelijk tijdens het wandelen of fietsen, bij familiefeestjes, vakanties (zonvakantie, skivakantie) en dergelijke foto's te maken. Op zich zou ik hem ook de 30D aanraden, anderzijds zou ik eerder een powershot aanraden, zoals de G7. Wat hij wel wil is door een zoeker kijken en foto maken, niet door middel van het grote lcd schermpje.

Re: (mede) advies gevraagd

Dan zou ik toch eerder voor en DSLR gaan (eventueel een goedkopere 350 of 400D of een Nikon-variant )
    Canikon 40D - D200, D300

Comment

Voor tijdens wandelen en fietsen is een SLR met wat "bazaar" erbij toch snel een heel gesleur. Als je je rugzak met SLR meepakt kan je er al niet veel meer bij meedragen, en het gewicht van die SLR rond je nek kan gaan storen.
      Op sommige langere wandelingen steek ik mijn toestel terug in de rugzak om dat gewicht kwijt te zijn rond mijn nek.
      Ik zou je vriend eerder een prosumer aanraden, ik heb de H1 van sony (ondertussen zijn er al 3 opvolgers), 12x zoom, ook een zoeker (zij het dat je daar eigenlijk ook een schermpje in ziet, maar in zonnige omstandigheden vind ik die zoeker wel beter), en een méér dan voldoende qua kwaliteit. En veel lichter.
      Als het is om wat landschappen en details te trekken om foto's te laten zien aan vrienden en familie ben je zeker even goed uit met zo 'n prosumer.

Ik heb er onlangs nog eens over gepeinsd wat ik zou missen moest ik m'n SLR laten voor wat hij is en terug overstappen op die H1, dit kwam in mijn gedachten: