Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gewicht Canon30D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gewicht Canon30D

Ik heb mijn toestel nog maar een paar dagen en ik moet zeggen: wat een verschil met de 300D Heel handig in gebruik, echt een verbetering. Er is jammer genoeg ook iets wat in onderschat heb:het gewicht. Ik heb er vandaag een uur mee rond gelopen en heb er verdorie een pijnlijke nek van. Ik heb op voorhand in de winkel al regelmatig een 30D vast gehouden en dat was steeds OK maar je loopt er natuurlijk geen uur of langer mee rond. Zijn er nog mensen die last hebben of word je dat stilaan wel gewoon? Nooit gedacht dat het beetje verschil met mijn 300D toch zo veel zwaarder zou lijken.

Re: Gewicht Canon30D

Als je er nog een grip en een Bigma aan hangt, dan weet je wel wat gewicht is

Ik heb er geen last van, maar wel van het schuren van de riem in mijn nek. Zal toch eens een betere moeten zoeken.
    Canon EOS 5D, Canon EOS 30V Date, Chinon CE4, wat flitslicht en wat buizen met glas

Comment

ik had dat probleem ook met de riem die bijgeleverd was

heb dit opgelost met een speciale riem

merk: optech, type: pro strap

verkrijgbaar bij konijnenberg en zelfs hier op BD met het logo er op

greetz,

digi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cnature000 Bekijk bericht

Ik heb er geen last van, maar wel van het schuren van de riem in mijn nek. Zal toch eens een betere moeten zoeken.
        Een sponsen handdoekske in uw nek leggen ?
        Effe serieus, ik zet meestal de kraag van mijn pull/fleece/hemd/... recht en de riem daar dan rond.
        Helpt toch tegen het schuren in de nek, zeker als ge er een paar uur mee rondloopt.
        Bij de 300/350D is dat meestal niet nodig, maar een 20D + Sigma 150 begint toch door te wegen na een tijdje.
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
          Een sponsen handdoekske in uw nek leggen ?
          Effe serieus, ik zet meestal de kraag van mijn pull/fleece/hemd/... recht en de riem daar dan rond.
          Helpt toch tegen het schuren in de nek, zeker als ge er een paar uur mee rondloopt.
          Zet daarbij nog 30°, een beetje zweet en stof erbij ..das dan pas afzien !!!
          Tegen "vandaag" zeggen we morgen ... "gisteren".

Wat maak dat uit .. ' t is 't resultaat dat telt..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cnature000 Bekijk bericht

Ziehier DE oplossing. Ik zou nooit meer anders willen!
            En dit werkt naar het schijnt zelf met een 1D II + grip + 300mm 2.8!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door digicammer Bekijk bericht
              ik had dat probleem ook met de riem die bijgeleverd was

heb dit opgelost met een speciale riem

merk: optech, type: pro strap

verkrijgbaar bij konijnenberg en zelfs hier op BD met het logo er op

greetz,

digi
              Voor veel "fotografen" is een riem van Optech inderdaad een oplossing en een verademing. Ga deze wel eerst goed testen met een camera er aan want persoonlijk vind ik het een ramp. Een camera van mij is door deze riem total-loss geraakt. Hoe dan? De riem is zo veerkrachtig dat een camera met enig gewicht bij het lopen al gaat bungyjumpen om je schouder/nek. En dat "grote "gewicht van je 30D ga je op een dag waarderen Veel plezier met je nieuwe camera. Gr, Paul
              M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

Comment

Het gewicht van een 30D valt inderdaad wel mee, het zijn vooral de lenzen die de boel zwaarder maken. Zo was ik een tijdje geleden ook een hele avond met de 20D + 70-200 f2,8 L IS aan het werken wanneer iemand vroeg om wat foto's te bekijken op het schermpje. Ze heeft dan de camera zelf vastgehouden, en de eerste reactie was : amai, dat is zwaar .

Op Optech-strap helpt inderdaad al heel wat , maar ik weet niet of ze er nog met het BD-logo hebben.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Casje Bekijk bericht
                  Zet daarbij nog 30°, een beetje zweet en stof erbij ..das dan pas afzien !!!
                  En dan daarmee nog gaan rondlopen in een vochtig moeras/rietland, met steekmuggen en en andere rottige vliegdinges
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

wie zegt dat fotograferen leuk is??
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flotootje Bekijk bericht
                      Een camera van mij is door deze riem total-loss geraakt. Hoe dan? De riem is zo veerkrachtig dat een camera met enig gewicht bij het lopen al gaat bungyjumpen om je schouder/nek.
                      Hoe is de camera nu total-loss geraakt? Dat lees ik niet uit dit verhaal, dat camera verend hangt is juist de oplossing dan ben je tik in je nek kwijt bij iedere stap.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Meestal heb ik zelfs mijn fototas mee met:
                        - 20D met grip
                        - 3 lenzen
                        - Staafflitser
                        - Batterijen
                        - Mini-statiefje
                        ...omdat ik niet het risico wil lopen een foto te missen doordat ik "iets" thuis gelaten heb.

Daar mee uren rondlopen vergt wat inspanning, maar het is een gewoonte.
                        Het aandeel in gewicht van de 20D is hierin zelfs beperkt.
                        Mijn fototas heeft niet alleen een schouderriem, maar ook een gewoon handvat bovenaan, zodat je eens af en toe kan afwisselen: linker schouder, rechter schouder, linker hand, rechter hand.

Tja, je moet er wat voor over hebben
                        Last edited by GeertB; 14 april 2007, 09:05.
                        Greetz Geert.
                        Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Hoe is de camera nu total-loss geraakt? Dat lees ik niet uit dit verhaal, dat camera verend hangt is juist de oplossing dan ben je tik in je nek kwijt bij iedere stap.
                          Zo'n 4 jaar geleden tijdens het fotograferen in de Tour iov de Ra... Om de linker schouder een tas, in de hand 1 camera en om de rechter schouder de andere camera. In de "hitte van de strijd" snel door de knieën en zoals er hier in België wordt gezegd; PATAT! de camera om de schouder knalde tegen de grond en rotsblok, door het veren van de riem. Omdat ik deze riem niet gewend was en door onoplettendheid was 't natuurlijk ook mijn eigen schuld. Maar ja, met een "normale" riem is me dit nog niet eerder gebeurd (ken de lengte). Maar ook tijdens het lopen (soms met 2 camera's om de zelfde schouder) kon ik niet aan die riem wennen (klapte door het veren ook sneller heen en weer tegen mijn lichaam). En zo kan/kon ook zelfs een Leica R8 snel aan zijn einde komen... Nogmaals veel mensen zweren bij een Optech riem. Ik wilde alleen maar aangeven dat het veren van de riem ook nadelen kán hebben en dan niet alleen maar in bovenstaande situaties. Wanneer de camera alleen om de nek wordt gedragen... tsja, daar heb ik geen ervaring mee. Gr, Paul
                          M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

Comment

Als je de nek wil sparen moet je de camera niet om de nek hangen.
                            Wanneer na een paar uur wandelen door de bos met een behoorlijke lens op je camera komt er zoveel zijdelinkse kracht op je nekwervels waardoor schade aan je nek kan ontstaan. Beter is het met een goede antislip hem over je schouder te hangen en af en toe te wisselen van schouder. Ik hang de camera alleen om de nek als werkelijk aan het fotograferen ben, en dit louter voor de veiligheid dat hij mij eventueel uit de handen kan schieten.
                            Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drh Bekijk bericht
                              Als je de nek wil sparen moet je de camera niet om de nek hangen.
                              Wanneer na een paar uur wandelen door de bos met een behoorlijke lens op je camera komt er zoveel zijdelinkse kracht op je nekwervels waardoor schade aan je nek kan ontstaan. Beter is het met een goede antislip hem over je schouder te hangen en af en toe te wisselen van schouder. Ik hang de camera alleen om de nek als werkelijk aan het fotograferen ben, en dit louter voor de veiligheid dat hij mij eventueel uit de handen kan schieten.
                              en zo doe ik het ook.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                              X