Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400D probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 400D probleem

Ik heb heb een 400D , nou wou ik deze verkopen maar toch eerst even helemaal stofvrijmaken.
    Ik heb het met perslucht gedaan (van GEPE ) en hierbij is behalve lucht ook drijfgas uit de bus gespoten .
    Je snapt het al , spiegel en focusscherm vuil , nu heb ik dit weer geprobeerd om schoon te maken met zo'n brillendoekje , dat is ook goed gelukt maar nu komt het probleem , normaal zie je de rode puntjes voor de scherpstelling,
    die zijn bij mij helaas verdwenen , en ik heb ook al onder in de camera gekeken maar daar liggen ze ook niet .
    Weet iemand hier misschien een oplossing voor of heeft er iemand het zelfde meegemaakt ?
    Scherpstellen doet hij nog goed , maar ja , zo kan ik de camera nu natuurlijk niet verkopen .
    Er zijn geen domme vragen , alleen domme antwoorden .

Re: 400D probleem

Oorspronkelijk geplaatst door peter-holland Bekijk bericht
    en ik heb ook al onder in de camera gekeken maar daar liggen ze ook niet
    Ik hoop dat dit een grap was

Die rode puntjes zijn electronisch. Hoogst waarschijnlijk is je matglas kapot door het drijfgas. Dit is het plaatje dat je ziet als je door je zoeker kijkt. Bij mijn 350D weet ik waar het zit en hoe ik het eruit moet halen, maar misschien is dat bij jouw 400D anders.

Ik raad je allesinds aan om je toestel binnen te steken bij een fotowinkel. Die zal je verder kunnen helpen.

Nogmaals een bewijs dat je je sensor niet moet reinigen met perslucht

Hopelijk heb je verder geen problemen meer

Bert

Comment

Hoe heb je dat matglas gekuist? Heb je dat eruit gehaald of zo om te reinigen?

Vrees anders dat je wat kosten gaat hebben als je aan Canon moet uitleggen wat er gebeurd is

Niet slim met perslucht in een camera te spelen maar allé nu heb je ook dit bijgeleerd en zal je geen tweede keer overkomen.
      Last edited by VerSeg; 12 april 2007, 09:55.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

als je dat zo gedaan hebt, dan zal waarschijnlijk je sensor ook bomvol stof liggen (van brillendoekje en van het spuiten met die perslucht)
        het was in elk geval geen goede beslissing om met perslucht in een camera te spuiten, het stof vliegt dan maar in het rond en je weet niet waar het terecht komt...(matglas,sensor...)
        ik denk dat je best je matglas er eens uithaalt om het grondig te reinigen. dit doe je best met een heel zacht doekje (microfiber) dat VOLLEDIG stofvrij is. het kleinste vuildeeltje kan krassen maken. nu een matglas is wel vrij stevig, maar ja, je kan nooit voorzichtig genoeg zijn.
        op internet kan je genoeg info vinden om het matglas te verwijderen.

maar als je nie zo handig bent, raad ik je toch aan om hem binnen te doen bij een fotowinkel bij jou in de buurt. het gaat je wel wat geld kosten, maar het zal dan wel goed gedaan zijn. en laat dan ineens je sensor maar eens reinigen
        5DmkIII en wat glas

Comment

Even ter info , ik heb niet geprobeerd om de sensor schoontemaken , de sensor is stofvrij , alleen het matglas en de spiegel .
          Ik heb het matglas al verwijderd en schoongemaakt met Screen Cleaner voor tft schermen , nu zijn de puntjes al weer wat zichtbaar maar nog niet voldoende , ik heb ETB al een mailtje gestuurd of ze een nieuw matglas hebben .

Comment

sorry maar dit vind ik heerlijk hoor, ik volg het met veel aandacht.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Volgens mij zit je matglas niet 100% op de juiste plaats zodat rode puntjes niet overeenkomen. Kijk je dit eens na?
              -=- Light is the key...

Comment

Probleem opgelost , nieuw matglas erin , prijs 1,25 euro ex 19 % btw .
                Alleen de orderkosten waren 15 euro , ik heb er toen maar meteen 4 besteld .
                Mocht er nog iemand een matglas nodig hebben ?
                Ter info , Part Nr : YN2-3580-000

Comment

Dus, het matglas zat niet juist of...?
                  door een nieuw te steken kan dat alleen toch maar opgelost worden omdat je die direct juistgestoken hebt...
                  -=- Light is the key...

Comment

Het matglas kan er maar op een manier in , er zit een nokje aan de lange zijde .
                    Ik denk dat als je het schoonmaakt met een vloeistof er toch iets op het matglas blijft zitten , of dat de zwarte puntjes hierdoor verdwijnen , ik weet het ook niet precies . Ik heb het oude matglas diverse keren opnieuw eringezet .
                    Maar een ding weet ik wel , dat het nu weer 100% goed is , met een nieuw matglas .

Comment

ANDER PROBLEEM :

Ja kdacht, kga geen nieuwe topic starten, tgaat ook over de 400D

Dus, ik merk dat mijn wieletje niet zo soepel draait, de ON/OFF knop gaat ook moeizaam en mijn flits gaat niet automatisch meer open. Ik krijg altijd een foutmelding.

Ik denk dat er zo een plakkerige vloeistof in zit, maar ik zou niet weten vanwaar die moet komen, alsof ze uit mijn toestel komt.

Iemand een idee ? Het toestel is 1 maand gelede gekocht
                      Canon EOS 400D 18-55mm / 75-300mm Sigma 24-70mm f2.8

Mijn foto-album : http://picasaweb.google.be/stevendullaert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        sorry maar dit vind ik heerlijk hoor, ik volg het met veel aandacht.
                        grt,bouk.
                        wat is hier zo heerlijk aan ???
                        Mijn website: http://www.michelpyck.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
                          wat is hier zo heerlijk aan ???
                          lees de start van de TS maar, hoe haal je het in je hoofd dat te doen op die manier, das heerlijk.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hhhhmm , ik dacht eindelijk een forum gevonden te hebben waar geen domme vragen gesteld werden , laat staan domme antwoorden gegeven.
                            Ik heb nu geleerd dat ik de digitale camera's , na 30 jaar analoog gehad te hebben ( Minolta XD7,XD5 ) , niet met lucht uit een busje moet schoonmaken . Zoals je ziet , je bent nooit te oud om te leren .
                            Ik ga hier verders geen woorden over vuil maken omdat ik met veel plezier
                            elke dag wel een of meerdere keren naar dit forum toekom ...

Comment

Er is een gouden regel met lucht uit een bus:

1 Neem de bus nooit in de hand maar laat hem op de tafel staan.
                              Als je de bus in de hand neemt ga je automatische draaien waardoor er vloeibare gas uit het straalpijpje komt.

2 Druk een keer op de knop zonder camera ervoor.
                              (kan het eventuele vocht/stof weg uit het straalpijpje)

3 Houw nu de camera in de hand en druk met korte luchtstootjes totdat je
                              denkt dat de sensor/spiegel of objectief schoon is.

4 Blaas nooit te lang achter elkaar door, maar met tussenposes van 5
                              seconden ( dit om bevriezing tegen te gaan)

Zo doe ik het al jaren en geen enkel probleem mee ondervonden.

"Maar laat die bus op tafel staan!"
                              Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Working...
                              X