Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70s slaat tilt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D70s slaat tilt

ik dacht dat je op sommige toestellen toch al een gps-module kon aankoppelen om exact te weten waar je stond toen je die foto maakte...

Vraag en aanbod zeker hé, de klant wil graag dat toestelletje met dat knopje meer, en wil om de zoveel tijd iets nieuws... Er zijn toch weinig mensen die hun auto nog verslijten? Vier jaar en dan als occasie verkopen en iets nieuws...
    En: aan een reparatie verdient een fabrikant weinig of niks, dus verkoop moeten ze hebben. Hoe kan dat? Kortere levensduur van de toestellen en vaak genoeg iets nieuws op de markt...

Comment

Intussen zijn we 2 weken en 2 dagen verder en ik dit is de stand van zaken:

- vorige week vrijdag telefoon gehad van mijn verkoper met de melding dat Nikon een BESTEK had opgemaakt van 264 EUR! Het was nochtans in garantie vertelde ik hem. Ik had zelfs de garantiekaart en de factuur mee achtergelaten en de factuur. Hij zou Nikon contacteren om dit na te vragen...

- vandaag nog steeds niet gehoord dus bel bel ik hem opnieuw op. Hij vertelde me dat "hij nog niet bij Nikon was binnengeraakt om het na te vragen". Hij zou me vandaag nog iets laten weten.

Het begint er op te lijken dat alles wat hier boven geschreven staat werkelijkheid aan het worden is. Als Nikon nog lang treuzelt is mijn garantieperiode inderdaad voorbij!
      Nikon D70s • Nikkor 18-70 mm AF-S • Nikkor 70-300 mm AF-S • Sigma APO MACRO 150mmF2.8 • SB600

Comment

Intussen heeft de fotozaak teruggebeld. Blijkbaar had de hersteldienst geen kopie van de factuur ontvangen. Intussen hebben ze ze gefaxt en wordt de herstelling toch gratis uitgevoerd. En nu maar wachten op het verlossende telefoontje... Zodra hij binnen is laat ik het hier weten.
        Nikon D70s • Nikkor 18-70 mm AF-S • Nikkor 70-300 mm AF-S • Sigma APO MACRO 150mmF2.8 • SB600

Comment

nog altijd content van mijn D70
          just geen 20.000 clicks (3 jaar en 1 maand)
          op de BGLOD in najaar 2005 na geen problemen
          hout vasthouden
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Hallo,

Ben er mij van bewust dat deze draad over een D70 S gaat, maar wou mijn verhaaltje toch even posten, sorry indien niet van toepassing ( Mods)

Heb een D70 van April 2004 (de bewuste BGLOD reeks) + - 9000 kliks.
            Eind 2006 zijn de kuren begonnen; na enkele dagen stil liggen, bij opzetten pinkende led (BGLOD?) geen bediening mogelijk,maar traag pinkende led, batt. uithalen, lens op & af en alles werkte terug, lens contacten gereinigd enz.
            Zo nog enkele weken voortgesukkeld, dan begon de lichtmeter echt te flippen, op A-mode binnen, foto's op 1/8000e, de droom van elke fotograaf natuurlijk alle foto's mislukt.
            Enkel op manueel kon er nog twijfelachtig gewerkt worden.
            Dus binnengebracht via winkel ( Dali) na 21 dagen netjes terug; lichtmeetcel vervangen, sensor gekuist, binnenwerk gekuist, alles gratis
            Alleen jammer na dagje testen vuil ontdekt op matglas, blaaspeer eropaf geen resultaat.
            Bij nader onderzoek bleek, krasje op matglas, aan de binnenkant nog wel
            Dus waarschijnlijk bij vervangen v/d lichtmeetcel gebeurd !
            Toestel terug binnen met de vraag ASAP herstel, na weekje reeds terug

De moraal;

Procirep werkt voor mij naar behoren, alleen begrijp ik niet dat tijdens de eindcontrole zo'n fout ontsnapt

Maar niet getreurd we kunnen weer voort

@ Janschuer, had toen ook maar 1 jaar garantie en dacht ook niet aan BGLOD, ik kan verkeerd zijn maar denk dat de garantie ruim gehanteerd wordt, hopelijk voor jou, succes

Groeten
            Leo59

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              (...)Waarom zorgt Nikon er voor dat de lichtmeter van de D70 niet werkt met de AIS objectieven ? (...)

Is er hier iemand die met een D70 handmatig kan scherpstellen ? Ik niet. Waarom geen deftige zoeker met een 100% beeld ipv 27 autofocusgebieden die omzeggens niemand gebruikt ?(...)
              Nikon kan alles in een D70 stoppen, maar dan koopt niemand nog een D100, D200, D2H, D2X... Bepaalde functies worden bewust gereserveerd voor duurdere toestellen. Dat is marketing.

Toen ik mijn D70 kocht, was het dat of een Canon 300D (of een veel duurder toestel)... Wie heeft die nog tegenwoordig?

seppuku.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seppuku Bekijk bericht
                Nikon kan alles in een D70 stoppen, maar dan koopt niemand nog een D100, D200, D2H, D2X... Bepaalde functies worden bewust gereserveerd voor duurdere toestellen. Dat is marketing.

Toen ik mijn D70 kocht, was het dat of een Canon 300D (of een veel duurder toestel)... Wie heeft die nog tegenwoordig?

seppuku.
                Integendeel, iedereen koopt dan een D70 voor de prijs van een D2x

marketing of niet, het had ze toch wel gesierd als ze de nieuwe bodies ook toestonden om de oude objectieven te slikken, is dat nu zo veel gevraagd ?
                Ik heb er geen probleem mee dat een G-lens niet op een F2 kan gebruikt worden, maar dat een D70 geen AiS lens accepteert is toch belachelijk, ze hypothekeren daarmee heel hun reeks oude objectieven waarvan er -geef toe- nog heel veel in omloop zijn.

Bij mij is dat de hoofdreden geweest om niet te kiezen voor Canon, ook niet voor de D70 maar wel voor een kwasi ongebruikte D1-body. Tot niet zo lang geleden heb ik daar mijn oude objectieven op gebruikt, tot mijn grote tevredenheid overigens. Moest ik herbeginnen, ik zou hetzelfde doen.

PaulM

Comment

Zouden ze er niet van uitgaan dat een D70 een instapmodel is (ik geloof dat er toen die op de markt kwam nog geen sprake was van de D50?) en dat diegenen die daarmee werken niet alle mogelijkheden vereisen? Ik vraag me af op hoeveel procent van de D40/50/70-toestellen er iets anders komt te zitten dan de kitlens of eventueel een goeikope tele. Dan spreek ik niet over die mensen die hier op bd zitten natuurlijk
                  Ik heb ook een paar oude objectieven, de lichtmeting werkt dus niet op de D70. Maar daar komt nog bij dat ik dan eigenlijk ook wel zou willen dat ik de iso iets gemakkelijker zou willen kunnen instellen, en een paar extra scherpstelveldjes zijn ook niet overbodig... snap je 't al? In plaats van een D70 met die ene extra feature zou ik dan beter gewoon een D200 kopen.

Comment

Yep,

Mijn eerste postje. Ik heb ook een D70 van de eerste generatie. In augustus 2006 sloeg die ook tilt. Niets meer mee aan te vangen. Toestel binnengebracht bij mijn fotohandelaar. Garantie (op papier 1 jaar, volgens Europese wetgeving 2 jaar) was al ruim verstreken. Voorzien wachttijd: 3 weken. Maar ik heb uiteindelijk twee maanden op mijn toestel moeten wachten. Knap vervelend. Maar ondanks het verstrijken van de garantieperiode, heb ik toch niets moeten betalen. Nu overweeg ik wel om binnenkort een D200 te kopen. Mijn D70 is drie jaar oud. Ondertussen is zelfs zijn opvolger D70s al niet meer te verkrijgen en is de D80 in de plaats gekomen. Het gaat wel heel snel. Veel te snel eigenlijk. Vroeger nam ik foto's met een 'simpele' analoge F25. Nooit problemen mee gehad en de foto's waren kwalitatief beter. Allez, dat vond ik toch. (kan natuurlijk ook aan mijn beperkte bagage aan fotografie-kennis liggen natuurlijk).

Groeten,

Koen

Comment

seppuku.

digital devil

maar mij d70 doet het ook prima hoor...

nog nooit probelemen gehad met de d70 of de eos300d en veracht dat ook niet te krijgen . wat is de bglod* serie?? *= of hoe je dat in bog's naamook moet schrijven??
                      ik heb Camera's !

Comment

seppuku.
                        Yep.... ik had dezelfde "keuze"....
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                          Zouden ze er niet van uitgaan dat een D70 een instapmodel is (ik geloof dat er toen die op de markt kwam nog geen sprake was van de D50?) en dat diegenen die daarmee werken niet alle mogelijkheden vereisen? Ik vraag me af op hoeveel procent van de D40/50/70-toestellen er iets anders komt te zitten dan de kitlens of eventueel een goeikope tele. Dan spreek ik niet over die mensen die hier op bd zitten natuurlijk
                          Ik heb ook een paar oude objectieven, de lichtmeting werkt dus niet op de D70. Maar daar komt nog bij dat ik dan eigenlijk ook wel zou willen dat ik de iso iets gemakkelijker zou willen kunnen instellen, en een paar extra scherpstelveldjes zijn ook niet overbodig... snap je 't al? In plaats van een D70 met die ene extra feature zou ik dan beter gewoon een D200 kopen.
                          Klopt, het was de D70 of de 300D of meteen iets veel duurders.
                          Ik vrees dat je ook gelijk hebt als je stelt dat nu op de meeste D40/50 kitlensjes zitten en niks anders. De aankoop van een DSLR nu is evenwel op vlak van prijs stukken vanzelfsprekender dan toen de D70 op de markt kwam, ik kan me best voorstellen dat de D70 toen in de eerste plaats werd gekocht door de betere amateur die heus wel al een behoorlijke analoge achtergrond en materiaal had en dus best wel boodschap kon hebben aan het gebruik van de vroegere optiek.
                          Ik vraag me af wie van de kopers (en verkopers) wisten dat de oude lenzen op de D70 niet konden worden gebruikt, het stond in HEEL kleine lettertjes in de informatiebrochures.. Bij Tuyttens in Brugge wist de verkoper het duidelijk NIET toen ik ging informeren, gelukkig had ik een AiS mee, dat was in de tijd toen ze me nog trachtten wijs te maken dat een 200 mm een 300 mm werd
                          Ik ben er toen nog over in ruzie gekomen met de verkoper in spe
                          "Meneer, U kent niks van digitale fotografie en ik werk hier al 8 jaar..." mocht ik horen. Blijkbaar had hij na 8 jaar toch nog altijd niet door dat brandpuntsafstand een lenseigenschap is

De zaakvoerder van Foto Demey wist het wel, die gaf me de goede raad om gewoon te blijven proberen, het kost toch niks....

Toen dacht ik bij mezelf : run like hell !!!
                          Dat was het einde van mijn D70 bevlieging.

PaulM

Comment

op een bepaald moment moet je toch es overgaan tot de aankoop van een toestel
                            en dat kan op dat moment een goed toestel zijn
                            natuurlijk komen er later dan weer nog betere toestellen op de markt
                            maar 'k heb nog altijd geen seconde spijt van mijn aankoop
                            ik beleef nu al dik 3 jaar plezier met mijn D70
                            en ja ik heb er wel goeie tot zeer goeie lenzen op zitten (kitlens doorverkocht)
                            want volgens mij is de lens bepalender voor de kwaliteit van de foto

ik wacht terug op een wat men toen een revolutionair bakske noemde

nen D700 mss ?
                            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

EINDELIJK

Van 9 april tot 11 mei zonder D70S gezeten, maar sinds vandaag is hij terug! (Niet één fotootje van de voorbije zomer die in de lente viel kunnen trekken.)
                              Het complete binnenwerk (elektronica) is vervangen + de nodige poetsbeurt.
                              Hij werkt terug zoals het hoort.

Intussen ben ik me blijven afvragen waarom ie ineens stuk is gegaan. Ik kan maar 1 mogelijke oorzaak vinden: een slechte batterij ??? (ik heb een extra batterij van Lenmar). En neen, ik ga dat niet meer uittesten. Die batterij vliegt de prullenmand in. Nog eens een maand zonder is geen optie meer.

De grote les van dit verhaal: als je toestel stuk is (wel of niet in garantie) stap dan in je auto of op de bus en rij dan ZELF naar procirep. Anders ben je lang technisch werkloos. Het is de moeite waard!

Comment

Hallo Jan,

Gefeliciteerd

Vraagje?

Heb je nu iets moeten betalen

Over die batt. heb ik toch mijn twijfels, gebruik in mijn D70 ook 1 namaak,

maar ik kan je wel begrijpen dat je dat risico niet meer wil nemen, veel

toekomstig fotogenot .....

Mvg

Leo

Comment

Working...
                                X