Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ook D50 last van BGLOD?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ook D50 last van BGLOD?

Hallo,

Ik weet niet of er nog andere D50 gebruikers zijn die last hebben van dit probleem?

Ik heb net mijn D50 terug naar de winkel mogen brengen met ziektesymptomen die verdacht sterk wijzen richting BGLOD

Geen teken van leven meer te bespeuren, behalve het flikkerende lichtje van de geheugenkaart...

Ik dacht dat de D70s bespaard is gebeleven van dit probleem? Hopelijk is er ook geen epidemie bij de D50...

Ik wou het gewoon even laten weten...

Gr,

Erik

Re: Ook D50 last van BGLOD?

Dacht dat enkel een bepaalde reeks van de D70 er last van had.
    Gebogen contactjes bij de kaartlezer misschien?
    Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

Comment

Het is de eerste maal dat ik hoor van het BGLOD probleem bij de D50. Het probleem stelt zich vooral bij een bepaalde reeks van de D70. Het probleem is niet gekend bij de D70s of D50. Dit wil niet zeggen dat die toestellen niet kapot kunnen gaan, maar geen epidemie tot dusver (ook op andere fora heb ik dit nog niet gelezen).
      Ik ga dit topic dan ook volgen met grote interesse.

Comment

Ik heb iets gelijkaardigs meegemaakt met mijn D200. Op zekere momenten wilde de camera niet meer aan gaan en zag ik soms ook de groene LED beginnen flitsen. Ik kon de camera wel aan krijgen door de knop op "aan" te zetten en dan de lens los en weer vast te draaien, maar da's niet aan te bevelen natuurlijk.
        Het lag niet aan de lens want het deed zich voor met meerdere lenzen.
        Camera binnen gedaan en na 5 weken teruggekregen met de melding "volledig in orde volgens de kwaliteitsnormen van Nikon". Niks aan gedaan dus, uitgezonderd CCD kuisen.
        Ik heb toen een andere geheugenkaart gekocht (Sandisk ultra II 2GB) voor de camera omdat ik een al wat oudere kaart gebruikte van een minder courant merk (Crucial 1GB kaartje), dat overigens altijd goed werkte in mijn vroegere D100. Het probleem heeft zich sindsdien niet meer voor gedaan...
        ...but I could be wrong...

Comment

Working...
        X