Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji F30 of Olympus mju 770SW

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fuji F30 of Olympus mju 770SW

Ik twijfel nog tussen deze 2 toestellen, zou iemand me kunnen helpen of wat raad geven?
    Het is de bedoeling om een goed compact fototoestel te hebben maar dat ook onderwater foto's kan maken...
    zou het graag gebruiken voor oa feestjes maar ook voor actie foto's van het surfen, dus moet het wel tegen het zeewater kunnen.

Met welk fototoestel ben ik dan het beste af?

- Olympus mju 770 SW of
    - Fuji Finepix F30 + onderwaterbehuizing

grtz

Xavier
    Nikon D70 || Nikkor 18-55 - nikkor 70-300 - tokina 12-24 F.4 - nikkor 50mm 1.8 - SB600 + omnibounce - Velbon CX-686 - logic case SLR & notebook backpack
    Fuji F31fd + onderwaterhuis WP-FXF30 + dicapac WP-100 ( dicapac = te koop)

Re: Fuji F30 of Olympus mju 770SW

Als dit je niet kan overtuigen, dan weet ik het ook niet meer...

Ik heb zelf de F30. Let op, ik ken de Olympus helemaal niet. Wat in het voordeel van de F30 speelt: uitstekende beeldkwaliteit tot 800 iso en bruikbaar erboven, uitstekende automatische witbalans, goede en intelligente flitser (maar wel rode ogen natuurlijk), uitstekende autonomie (er lijkt geen einde aan te komen). Nog steeds het beste en meest veelzijdige compactje op de markt.
    "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
    Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
    Uit: Apocrief

Comment

de F30 krijgt ook wel mijn voorkeur... maar is hij ook snel genoeg voor bv. surffoto's als je ernaast ligt in het water?
      Nikon D70 || Nikkor 18-55 - nikkor 70-300 - tokina 12-24 F.4 - nikkor 50mm 1.8 - SB600 + omnibounce - Velbon CX-686 - logic case SLR & notebook backpack

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xavierdv Bekijk bericht
        de F30 krijgt ook wel mijn voorkeur... maar is hij ook snel genoeg voor bv. surffoto's als je ernaast ligt in het water?
        Is het niet gevaarlijk om tussen de surfers in het water te gaan liggen?

Volgens de tests die ik gezien heb, zou de F30 vrij snel reageren, maar of dat voldoende is om zo'n actiefoto's te maken, dat weet ik niet.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Is het niet gevaarlijk om tussen de surfers in het water te gaan liggen?

valt nog heel goed mee hoor. als je de regels daar wat kent (en als het mag op dat strand) dan kan je er perfect voor zorgen dat je niet tegen de surfers botst. desnoods leg je jezelf op een surfplank of bodyboardje
          5DmkIII en wat glas

Comment

idd, valt nog zeer goed mee als je wat oppast en op voorhand afspraken maakt natuurlijk met de surfer.
            ik ga voor de fuji finepix F30 gaan met behuizing, ziet mij er de beste oplossing uit...

Comment

Ik ken beide, niet helemaal de 770SW, maar toestellen met gelijkaardige sensor van Olympus, heb nu een Fuji F30.

De beeldkwaliteit van de Fuji is stukken beter.
              Bovendien kan je meer manueel instellen op de Fuji. Echt een aanrader dat toestel!!!
              SKurt.be
              www.SKurt.be

Comment

misschien wat late reactie,

Ik heb de combinatie F30+ onderwaterdoos gebruikt om foto's te maken van een kite surfers.
                De snelheid is totaal niet te vergelijken met die van een DSLR (heb ook D70), maar 't lukt wel mits voldoende anticipatie.
                Je maakt er gewoon 'andere' foto's mee dan op 't strand. 't zal ook niet van de eerste keer lukken hoor, en indien er druppeltjes water op je onderwaterdoos zitten krijg je van die rare vlekken. Indien interesse kan ik paar foto's posten.
                voor de rest, super toestelletje, en inderdaad die batterij is niet leeg te krijgen.

groeten,

Nayy

Comment

Hallo,
                  Op vraag van Xavier, een paar voorbeeldjes.
                  alles is onbewerkt, recht uit camera.

onderwater:

bovenwater:

Dit zijn foto's van de eerste keer dat we het toestel intensief gebruikt hebben, mits enige ervaring zijn er zeker nog betere foto's uit te halen.

onderwater is echt niet evident:
                  - je drijft mee met stroming
                  - je gaat op en neer met de golven
                  - vissen zwemmen weg, en snel (voederen is in principe verboden)
                  - de zon op het oppervlak geeft allerlei optische effecten
                  - door de onderwaterdoos 'voel' je de knopjes niet zo goed. (stel ik nu scherp of maak ik een foto?)
                  - water moet extreem helder zijn, of resultaat slaat tegen.
                  - ...

groeten,

Nayy

Comment

dank je voor de foto's...
                    Het is meest bedoeld voor foto's van surfen, dus voornamelijk boven water....

Xavier

Comment

Working...
                    X