Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eventuele aanschaf digitale spiegel reflex

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eventuele aanschaf digitale spiegel reflex

ik twijfel nog steeds of ik een digitale spiegel reflex wil kopen. De reden dat ik twijfel is omdat ik door zware RSI klachten moeite heb om een zware camera langdurig te dragen of vast te houden. Maar ik erger mij steeds meer aan de beperkingen van gewonere camera 's.

De vraag die ik heb, bestaat er toch een lichtgewicht spiegel reflex die wel goed is van kwaliteit. Ik had vroeger een Minolta met drie verschillende lenzen, maar ik weet eigenlijk niet of er betere merken zijn.

ook heb ik geen idee wat een redelijke prijs is, ik weet wel dat de prijzen al een stuk lager zijn dan een paar jaar geleden.

Groeten,

Mieke

Re: eventuele aanschaf digitale spiegel reflex

heb ook problemen met zware cameras te dragen en ben momenteel ook aan het ronkijken ...
    Heb de Nikon d40 op het oog. Ziet er goed uit en het is een van de lichtste.
    De olympus is nog lichter maar minder confortabel om vast te houden (voor mij in ieder geval) Misschien dat de nieuwe 410 of 510 wat beter zijn...Anders misschien de panasonic fz50 (bridge geen spiegelreflex) maar de resultaten op hoge iso daarvan zijn minder goed. Voor buiten zou hij ideaal zijn.

Succes!

Comment

Als je minolta lenzen hebt, kijk je best eens naar de sony alpha 100.
      Die maakt gebruik van de oude Alpha minolta mount.
      Dus eventueel zou je je oude lenzen kunnen gebruiken. Spaar je al direct een smak geld uit.
      Qua gewicht, zullen alle instap dslrs, ongeveer gelijk zijn.
      Ga anders eens naar in een winkel in de buurt, en hou eens een dslr camera vast, om te voelen of het gewicht je ligt.

Groeten
      JO
      Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

Comment

D40, 400D,...
        +
        50mm 1.8

of een aantal sigma/tamron zooms van pakweg 300 a 400 gram

dan heb je toch een vrij "draagbare" setup, niet?
        foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johanvansteenkiste Bekijk bericht
          Als je minolta lenzen hebt, kijk je best eens naar de sony alpha 100.
          Die maakt gebruik van de oude Alpha minolta mount.
          Dus eventueel zou je je oude lenzen kunnen gebruiken. Spaar je al direct een smak geld uit.
          Qua gewicht, zullen alle instap dslrs, ongeveer gelijk zijn.
          Ga anders eens naar in een winkel in de buurt, en hou eens een dslr camera vast, om te voelen of het gewicht je ligt.

Groeten
          JO
          Mee eens
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Bedankt voor al het advies. Het is dus wel mogelijk om oude analoge lenzen te blijven gebruiken? Dat zou wel fijn zijn.

Mieke

Comment

Inderdaad, ik zou ook voor de Sony Alpha gaan.

Een zeer goed toestel voor zo'n 800€.

En dan heb je natuurlijk het grote voordeel dat je je oudere lenzen nog perfect kan gebruiken.

Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                D40+50mm 1.8

of een aantal sigma/tamron zooms van pakweg 300 a 400 gram
                Maar wel een zonder auto focus....zeker met de 50mm en de meeste Sigma/Tamrons
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  dermee zette ik de 400D erbij
                  foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Een D40 met kit is echt een pluimgewicht en geeft zeer goede resultaten

De klachten over het gemis aan AF vind ik op zijn minst sterk overroepen. Gisteren heb ik mijn AF 85mm f1.4D op een D40 geprobeerd en dat werkt fantastisch zelfs op MF. en als je dan nog twijfelt kan je nog steeds beroep op het groen focus bevestiging bolletje in de beeldzoeker

MVG,

Comment

Working...
                    X